ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
של מי הצמח הזה לעזאזל?

על מוות כתוצאה משימוש מוגזם במריחואנה

שתפו את החברים

קנאביס והתקפי לב – לאחרונה צצו דיווחי חדשות על רופאים המאשימים קנאביס במותם של שלושה אנשים כתוצאה מצריכת מריחואנה. אותם רופאים טוענים שבמקרים נדירים, קנאביס יכול להרוג. הקהילה המדעית אינה תמימת דעים האם ניתן להאשים קנאביס במקרי מוות אלה. ללא…

קנאביס והתקפי לב – לאחרונה צצו דיווחי חדשות על רופאים המאשימים קנאביס במותם של שלושה אנשים כתוצאה מצריכת מריחואנה. אותם רופאים טוענים שבמקרים נדירים, קנאביס יכול להרוג. הקהילה המדעית אינה תמימת דעים האם ניתן להאשים קנאביס במקרי מוות אלה. ללא קשר לסיבת המוות של אותם נפטרים, זה לא משנה שתי אמיתות חשובות בנושא המריחואנה: א. קנאביס ידוע ברעילותו הנמוכה ב. קנאביס נמצא בשימוש קבוע על ידי מליוני אנשים ברחבי העולם. 

לקנאביס סיכון פזיולוגי נמוך ואף אפסי בהשוואה לטבק או אלכוהול הגורמים למותם של עשרות אלפים כל שנה. על פי מחקר מ 2009 על יחסי הרעילות של חומרים שונים, צריכת עשר מנות “אפקטיביות” של אלכוהול מהווה סכנת חיים בעוד שצרכן מריחואנה יצטרך לצרוך 1,000 מנות אפקטיביות בשביל סיכוי אפשרי למות. למורת רוחם של גורמים שונים, עדיין לא תועדה מנת יתר של מריחואנה. יתכן וקנביס גרם לכשל לב בשלושת המקרים, כמות המריחואנה שאותם נפטרו צרכו אינה מיוחסת למותם.

הדיווח הראשון מהשלושה על מוות כתוצאה ממריחואנה הגיע בחודש שעבר מבריטניה כאשר אישה נמצאה בבריטניה ללא רוח חיים. רופאים שניתחו את הגופה החליטו שהיא מתה כתוצאה מדום לב שנגרם מקנביס. האישה שדווח שהשתמשה בקנביס באופן קבוע וסבלה מדכאון, עישנה חצי ג’וינט בליל מותה. הרופאים ביססו את החלטתם מכך שהם לא מצאו סיבה אחרת למותה, לפיכך הוחלט שהגיוני שמותה נגרם כתוצאה משימוש בקנביס.

בנוסף למקרה זה, דיווח מגרמניה טוען כי נמצאו שני אנשים שמותם מיוחס למשימוש במריחואנה. המחקר מציין שלאחד הצעירים היו בעיות לב שלא התגלו ולשני הסטוריה של שתיית אלכוהול מופרזת, שימוש בקוקאין ואמפטמין.

פעילי לגליזציה בגרמניה, ארה”ב ובאנגליה טענו שיחוס המוות לקנאביס מגוחך ומתעלם מהבעיות הרפואיות האמיתיות מהן סבלו הנפטרים. הם הביעו דאגה מכך שמשתמשים במקרים הללו כדי לטעון טענות מופרכות נגד קנאביס. מומחים אחרים טוענים שיש להזהיר אנשים עם בעיות לב מפני הסכנות בשימוש בקנאביס ויחד עם זאת, קשה להגדיר קנאביס כסם קטלני אפילו במקרים קיצוניים כמו אלו:

“שימוש בכל כמות של מריחואנה, כמו בכל סם וכמו פעילויות רבות ושונות, מפעילה מידת מה של לחץ על הגוף. קנביס יכול לגרום ללב לעבוד מעט חזק יותר ויכול להשפיע בעדינות על הקצב הפעימות. כמו כל לחץ מזערי אחר על הגוף, גם קנביס יכול להיות הקש ששובר את גב הגמל. האישה האגגליה סבלה מדיכאון, דבר שהעלה את הסיכון שלה למוות. זה הגיוני שתוספת מתח מועט שנגרם כתוצאה מקנביס גרם לתופעה הלבבית שמתרחשת אחת למיליון. אותה תופעה הייתה יכולה וקורת לעיתים קרובות יותר בספורט, סקס, סאונות,הפתעות, התרגשות ואפילו מאמץ בשירותים”.

מחקרים אחרים מראים שעישון מריחואנה מעלה את קצב פעימות הלב, מפחית את יכולת הדם לשאת חמצן ומעלה את הסיכון להתקפות לב — ממש כמו מגוון רחב של פעילויות יומיומיות. כפי שציין המכון הלאומי לשימוש בסמים, הסיכון גבוה יותר אצל הסובלים מבעיות לב.

הממצאים הרפואיים הללו אולי מחייבים מספר אזהרות שימוש במריחואנה לאנשים הסובלים מבעיות לב, אך הם אינם משנים את היתרונות הרפואיים העצומים של הצמח ואת המציאות המוכיחה שמריחואנה איננה מהווה סיכון עבור מליוני אנשים הנהנים ממנה. כאשר שוקלים לגלזיציה, יש לשקול את הסכנות והורווחים הטמונים בצמח מבלי להיגרר למניפולציות שאינן תורמות דבר לבריאות הציבור ולכבודו של מקצוע הרפואה.

תרגום: אריק רוסמן

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות