ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מריחואנה לגליזציה קנאביס

לגליזציה של קנאביס אינה גורמת לעלייה בשיעורי הפשיעה על פי ה-FBI, להיפך

שתפו את החברים

המתנגדים לקנאביס רפואי טוענים כי לגליזציה תוביל לפשע, לשימוש יתר וכמובן זליגה. אם יותר אנשים ישתמשו במריחואנה ההרסנית, יותר אנשים יעברו ב”שער הכניסה” אל קוקאין וסמים קשים אחרים. מימון אותם סמים יעשה באמצעות פשע ואלימות. ועוד: תחנות חלוקת הקנאביס הרפואי…

המתנגדים לקנאביס רפואי טוענים כי לגליזציה תוביל לפשע, לשימוש יתר וכמובן זליגה. אם יותר אנשים ישתמשו במריחואנה ההרסנית, יותר אנשים יעברו ב”שער הכניסה” אל קוקאין וסמים קשים אחרים. מימון אותם סמים יעשה באמצעות פשע ואלימות. ועוד: תחנות חלוקת הקנאביס הרפואי יהפכו למוקדי פשע. כשטענות כאלה עולות, לא מפתיע שהיחס במדינות רבות ללגליזציה של קנאביס הוא לא פחות מפשע נגד העם.

לצערם של אותם מתנגדים ללגליזציה, נתוני הפשיעה ההיסטוריים מראים שאין ראייה התומתכת ברעיון שלגליזציה מעודדת פשיעה. למעשה, במדינות שאישרו שימוש בצמח יש ירידה בשיעורי התקיפה והרצח.

הנתונים הללו מגיעים ממחקר שפורסם בסוף השבוע במגזין “PLOS ONE”. חוקרים באוניברסיטת טקסס בדקו את דוחות הפשיעה של  ה-FBI בין השנים 1990-2006, תקופה שבמהלכה 11 מדינות בארה”ב אישרו שימוש במריחואנה רפואית. במהלך תקופה זו ירדה רמת הפשיעה בצורהה ניכרת בכל המדינות.

נתוני השוד והפריצה מעניינים במיוחד, אלו פשעים שהיינו מצפים שיעלו בשיעור גבוה בסביבת חנויות לחלוקת מריחואנה. אך מה בדבר הירידה שנמדדה בשיעור הרצח והתקיפה?

החוקרים טוענים ש” בעוד שחשוב להישאר זהירים כשחוקרים את הממצאים המעידים שמריחואנה רפואית מפחיתה פשיעה, התוצאות  הללו עולות בקנה אחד עם ראיות אחרות המציעות שחקיקה כזו כן מפחיתה שימוש באלכוהול. בהינתן הקשר בין שימוש באכוהול ואלימות, נראה שיש השפעה על החלפת החומרים, השפעה היוצרת הפחתה בשיעור האלימות במדינה.

תרגום: אריק רוסמן

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות