ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

עמוס סילבר השתחרר מהכלא

שתפו את החברים

עמוס סילבר, פעיל הלגליזציה שבין היתר ארגן את ליל הבאנגים הגדול בירושלים, השתחרר מהכלא לאחר ריצוי שבעה חודשי מאסר.

עמוס סילבר, פעיל הלגליזציה שבין היתר ארגן את ליל הבאנגים הגדול בירושלים, שתילת צמחי קנאביס בכיכר רבין והזמין את המשטרה לעצור אותו בגלל שהוא מעשן קנאביס השתחרר מהכלא לאחר ריצוי שבעה חודשי מאסר.  עמוס נידון לתשעה חודשי מאסר בפועל השתחרר בשחרור מוקדם על תנאי. עונש המאסר הוטל על עמוס בעקבות הרשאות בשני תיקים. התיק הראשון משנת 2013 בו עמוס הואשם בגידול של עציץ אחד ומכירת חשיש ב100 ₪. על תיק זה עמוס קיבל שלושה חודשי מאסר בפועל. התיק השני הוא על שלושה סעיפי סחר של גרמים ספורים בסך כולל של 240 ₪. התיק השני התחיל כאישום של מכירה לשוטר סמוי אך בעקבות אבדן מסתורי של הראיות על ידי משטרת ישראל הומר התיק למכירה לחבר. על תיק זה הוטלו על עמוס תשעה חודשי מאסר בפועל.

ענישה חמורה כל כך על כמות כה קטנה בהודאתו על הנאשם היא חסרת תקדים. עמוס ישב בכלא הרבה זמן בגלל הדעות שלו, לא בגלל הפשעים שלו. במדינה דמוקרטית אסור שעבירה פלילית תהיה עילה לענישה פוליטית.  חשוב לציין שלמרות השמועות עמוס לא הורשע במקרה של אלימות כלפי נשים או בכלל.

בין אם מחבבים את עמוס או לא חשוב לזכור שאין בישראל עוד דוגמאות לאנשים שעמדו מול המערכת והקריבו את עצמם בשם המאבק לשחרור הצמח. עמוס הסובל מפוסט טראומה, סרב לקבל קנאביס רפואי ולאחר שהוא נתפס לראשונה הוא הצהיר בפני השופט שהוא לא יפסיק לגדל, לצרוך ולסחור בקנאביס כשהוא מודע לכך שבפעולה זו הוא גוזר על עצמו עונש מאסר בפועל.

בשיחה עם עמוס שאלנו אותו מה התוכניות שלו לעתיד. עמוס אמר שבתקופה הקרובה הוא צריך בעיקר שקט כדי להתאושש מהאינטנסיביות של השנים האחרונות ולהוריד פרופיל בגלל המאסר על תנאי שעלול להיות מופעל. יש לעמוס כמה תכניות להמשך פעילות לקידום לגליזציה והעלאת מודעות אבל עד תום תקופת התנאי הוא הולך בעיקר לנוח. עמוס ביקש להודות לכל מי שתמך בו ובעיקר לנורית שעשתה מעל ומעבר על מנת להקל עליו ולהביא את הסיפור שלו ואת היחס אליו לציבור הרחב.

מזל טוב על שחרורך, תישאר חופשי ומקווים שהצמח יהיה חופשי בקרוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 5

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אזרח |

    עמוס דב סילבר לוחם חירות אמיתי מדבר אמת פשוטה ומקופף את החוקים העיוולים של הסיסטם המיושן בעצם הוויה שלו. תודה לך אתה תהיה זכור לנצח לטובה על שקידמת את ישראל להיות מקום טוב וצודק יותר

  2. אופיר |

    ברוך השב, עמוס!
    באמת עוול מה שהמדינה עשתה לך, מקווה שהכל ישתנה בקרוב לטובת כולנו ושתהיה לגליזציה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה) |

    Hi Ho Silver

  4. חבר של חבר |

    עמוס ליל הבאנגים היה הדבר הכי מרגש שעשיתי בישראל המון שנים

  5. ICייסי |

    סרב לקבל קנאביס רפואי?
    what gives?! למה לסרב?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות