ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
עו"ד של עמוס סילבר: "סובל מכליאה בתנאים לא חוקיים"

עו”ד של עמוס סילבר: “סובל מכליאה בתנאים לא חוקיים”

שתפו את החברים

מעצרו של מייסד ‘טלגראס’ עמוס דוב סילבר ממשיך לעורר גלים, והפעם לאחר שעורכי דינו, שלא הצליחו להיפגש עמו במשך מספר ימים בשל כליאתו במתקן של השב”כ האוקראיני, מסרו כי תנאי מעצרו מחפירים ואינם עומדים בקריטריונים של מעצר חוקי. “הוא מעולם…

מעצרו של מייסד ‘טלגראס’ עמוס דוב סילבר ממשיך לעורר גלים, והפעם לאחר שעורכי דינו, שלא הצליחו להיפגש עמו במשך מספר ימים בשל כליאתו במתקן של השב”כ האוקראיני, מסרו כי תנאי מעצרו מחפירים ואינם עומדים בקריטריונים של מעצר חוקי. “הוא מעולם לא נחשד בסחר בסמים”, מסרו עורכי הדין, בשיחה עם מערכת ‘קאנה’.

המלחמה של משטרת ישראל נגד ‘טלגראס’, שהניבה עד כה גל של 42 מעצרים (חלקם שוחררו עד כה) וממשיכה כעת להתנהל בחדרי החקירות במקביל לפעילות השטח, ממשיכה לספק כותרות גם ממעבר לים.

סנגוריו הישראלים של מייסד טלגראס עמוס סילבר – עו”הד ניר יסלוביץ ודניאל פאר – הצליחו אמש לפגוש אותו במתקן בו הוא כלוא על אדמת אוקראינה, בפעם הראשונה מאז כליאתו ביום ג’ שעבר, במה שמהווה הפרה של זכויות האדם הבסיסיות של סילבר. 

כליאה בתנאים לא חוקיים, ללא חשד בסחר

ממידע שהגיע לידי מערכת ‘קאנה’, עולה כי מעצרו של עמוס סילבר, שהתבצע ככל הנראה בפעילות משותפת של משטרת ישראל עם השב”כ האוקראיני, הסתיים בכליאתו “באופן לא חוקי” שאינו תואמת את האמנות הבין לאומיות הרלוונטיות, זאת על פי בקשה של משטרת ישראל.

מעצרו של סילבר הוא “גולת הכותרת” של מלחמת החורמה של המשטרה בטלגראס, והתבצע כאמור בשיתוף פעולה ותיאום מלא איתה (ואולי בעזרת פייסבוק), אך למרות זאת התנאים בו הוא שוהה אינם עומדים בקריטריונים המינימליים שמגדיר החוק הבין לאומי.

עו"ד של עמוס סילבר: "סובל מכליאה בתנאים לא חוקיים"
אי אפשר לעצור את הרעיון | מתוך דף הפייסבוק של עמוס דב סילבר

בין היתר, האוכל היחיד שמוגש לסילבר אינו תואם את דרך התזונה הטבעונית בה הוא חי כל חייו, וכמו כן נמנעה ממנו התייעצות עם עו”ד באופן שלא תואם אפילו את החוק המקומי באוקראינה, כך לפי עורכי דינו. עוד הוסיפו ערוכי הדין כי סילבר מעולם לא נחשד בסחר בסמים, ולכן כליאתו בתנאים מחמירים אינה מוצדקת בכל מקרה.

“מרשי עצור לצרכי חקירה על פי דרישת ישראל, הליך שאין לו כל ביסוס חוקי או חוקתי באף מדינה, הגם שמעולם לא הכחיש כי הוא בעלים של פלטפורמה טכנולוגית גרידא, אך מעולם לא נחשד בסחר בסמים” מסרו עורכי דינו של סילבר. “היום לאחר ביקור של עמוס נחרדנו לגלות את תנאי הכליאה בהם הוא שוהה, עם שובנו לארץ ביום ה, נכנס מסיבת עיתונאים ונפרוט את האסטרטגיה המשפטית בה ננקוט”.

צפו: הסרטון שצילם סילבר מבית המעצר

נכון לכעת סילבר עדיין כלוא עד להסגרתו לישראל או לארה”ב, שעשויה להיות יעד חלופי אליו יבקשו עורכי דינו להעבירו מאדמת אוקראינה. בינתיים, תנאי כליאתו לא צפויים להשתנות עד להעברתו לידי רשויות האבטחה המיוחדות של שדות התעופה.

משטרת ישראל סירבה להגיב בנושא, אך סילבר בעצמו, באמצעות עורכי דינו וכן באמצעות סרטון קצר שצילם מתוך בית המעצר והתפרסם ברשת לזמן קצר לפני שהורד, הבטיח שימסור לציבור הישראלי את סיפורו המלא בבוא העת. בינתיים, המסר העיקרי שהוא מעביר הוא שהכל בסדר, גם איתו וגם עם מערכת ‘טלגראס’ עצמה, ממה הוא ככל הנראה כבר נותק מרגע מעצרו.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 4

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. נסי |

    בתור חולה שהיה זקוק לשירות. יכול לומר חבל שלא סגרו את מפעל הפשע הזה מזמן.
    גראס גרוע בעיקר . ילדי בית שימוש שמוכרים נייס גאי מודבק לענפים. רמאות . זיופים במשקל. מחיר מופקע . הכי נורא שהכל הצגה .מדרגים את עצמם עם עשרות סימיים שונים. בקיצור הפורמט גאוני . אבל למכור לנערים לחיילים .להרשות לעצמם למכור רעל פשוט רשעות

    1. דון |

      מה אתה מזיין ת’מוח יא סמוי שכמוך

    2. אמיר |

      שקר

  2. מיכל |

    עמוס בן אדם מוסרי לעלא.
    אפשר להאמין לכל מילה שלו, מי שאי אפשר לומר על השוטרים ומערכת אי-הצדק.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות