ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 11/10/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 15.6%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 4.2% והדאו ג’ונס עלה בכ- 3.3%.   הפרחים שעל הענף חברת אפריה (סימול: APHA) דיווחה השבוע כי השלימה את משלוח…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 15.6%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 4.2% והדאו ג’ונס עלה בכ- 3.3%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת אפריה (סימול: APHA) דיווחה השבוע כי השלימה את משלוח הקנאביס הרפואי הראשון שלה לגרמניה. המשלוח הגיע לחברה הבת של אפריה בגרמניה, ומשם יופץ לכ- 1,300 בתי מרקחת. בנוסף, אפריה קיבלה השבוע תחילת סיקור מבית ההשקעות קנטור עם מחיר יעד של 15.5 דולר קנדי. מנייתה עלתה השבוע בכ- 18%.
  • פלנט 13 (סימול: PLTH.CN) המפעילה את מתחם הבידור הגדול בעולם בלאס וגאס פרסמה השבוע הכנסות מקדמיות לרבעון השלישי של 2020. הכנסותיה לרבעון יעמדו על כ- 23 מ’ דולר, גידול של 110% מהרבעון הקודם שהיה בהשפעת הקורונה. ברבעון זה החלה החברה לראשונה למכור את מוצריה גם לחנויות אחרות ברחבי נבדה.
  • סגן שר הבריאות, יואב קיש, השיק השבוע פיילוט לשלושה חודשים, במסגרתו יוזלו מוצרי קנאביס רפואי של שמונה חברות קנאביס ישראליות, ובתמורה החברות הללו יקבלו אישור לייצא את מוצריהן. יחד עם זאת, המוצרים שעליהן יינתנו הנחות אינם בהכרח המוצרים המבוקשים ביותר.
  • בעקבות החתימה על הפיילוט, הודיעה פנאקסיה כי נערכת לייצוא מסחרי ראשון לגרמניה עד סוף 2020. כזכור, פנאקסיה מחזיקה בתקן EU-GMP המאפשר לה למכור את מוצריה באירופה. מנייתה עלתה השבוע בכ- 28%.
  • חברת יוניבו הגישה בקשה לייצא שמני קנאביס לברזיל. על פי הדיווח שלה, היא נמצאת בקשר עם מפיץ בברזיל, ובידיה היתר ייבוא של מטופלים בברזיל. מנייתה עלתה השבוע בכ- 23%.
  • חברת תיקון עולם קנביט הודיעה כי בעקבות האישור חתמה על הסכם עקרונות לאספקת שמני קנאביס מהחברה, בהיקף של כטון לשנה החל מדצמבר 2020. מנייתה עלתה השבוע בככ- 19%.
  • חברת פארמוקן הודיעה כי החליטה שלא להצטרף לפיילוט. לדבריה, הפיילוט, אשר בשלב זה, מתבסס ברובו על מכירת זנים בעלי ביקוש נמוך בשוק המקומי, אינו עונה על הביקוש בשוק ועלול לפגוע במטופלים בישראל, כיוון שהוא יפגע באיכות המוצרים שיגיעו לשוק המקומי במחירי היעד של הפיילוט. כמו כן, לדעת החברה, הפיילוט יוצר חוסר שוויוניות בין המטופלים ברחבי הארץ, כיוון שהוא צפוי להיות מיושם רק בחלק מבתי המרקחת. להערכת החברה, אי השתתפות בפיילוט עצמו לא תמנע מהחברה את היכולת לייצוא מוצרי קנאביס רפואי במועד בו יתקבלו אישורי ייצוא ממדינת ישראל. מנייתה עלתה השבוע בכ- 4%.

שורש הענף

מניות הקנאביס הקנדיות והאמריקניות עלו השבוע בחדות בעקבות העימות בין סגני הנשיא המיועדים. סגנית הנשיא המיועדת מהמפלגה הדמקורטית, קמלה האריס, אמרה בעימות כי הדמוקרטים “ינהיגו אי הפללה לקנאביס וימחקו את כל ההרשעות הקודמות של אלה שהורשעו בעבירות הקשורות לקנאביס”.

נזכיר, כי מועמד המפלגה הדמוקרטית, ג’ו ביידן, כבר הכניס את נושא אי ההפללה למצע שלו. בנוסף, הוא צירף לצוות מאה הימים את מי שהתמודד מולו בפריימריז, ברני סנדרס, שהצהיר כי אם ימונה לנשיא ארה”ב יחתום על לגליזציה מלאה ביומו הראשון כנשיא. הסקרים האחרונים בארה”ב מראים כי שיעור התמיכה במועמד הדמוקרטי, ג’ו ביידן, נמצא במגמת עלייה, והגיע לכמעט 52%, לעומת 42% לטראמפ.

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות