ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 15/3/2020, יורדים חזק ומהר…

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 26%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 1.5% והדאו ג’ונס ירד בכ- 3.3%.     הפרחים שעל הענף חברת טילריי (סימול: TLRY) הודיעה ביום שישי האחרון על גיוס של…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 26%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 1.5% והדאו ג’ונס ירד בכ- 3.3%.  

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת טילריי (סימול: TLRY) הודיעה ביום שישי האחרון על גיוס של כ- 90 מ’ דולר בהנפקת מניות. המניות יונפקו במחיר של 4.7 דולר למניה, נמוך משמעותית ממחירה בתחילת המסחר. לאור הדילול הנוסף, ובמחיר כה נמוך, ירדה מנייתה בחדות ביום שישי בכ- 32%, והגיעה לשער הנמוך ביותר שלה אי פעם.
  • מעט חדשות טובות מגיעות מכיוון חברת התרופות GW (סימול: GWPH). החברה הגישה בקשה למנהל התרופות האירופאי לשימוש בתרופת האפידיאולקס גם לטרשת גבשושית. אם הבקשה תאושר, תהיה זו ההתוויה השלישית לשימוש בתרופה המבוססת על CBD. מוקדם יותר השבוע קיבלה GW סיקור חיובי מבנק ההשקעות סיטי, עם מחיר יעד של 193$ למניה, יותר מכפול ממחירה כיום.
  • השבוע פרסמה חברת אורגינגרם (סימול: OGI) סקר שערכה בקרב 2,000 קנדים ונוגע לשימוש במוצרי מזון המכילים קנאביס. על פי הסקר, כמחצית מהאנשים שכיום אינם משתמשים בקנאביס ירגישו בנוח לרכוש מוצר מזון המכיל קנאביס, במידה ויהיה עליו פירוט של הרכיבים והכמויות. הכמות האידיאלית של THC במוצרי מזון היא עד 5 מ”ג למנה. יותר ממחצית מצרכני הקנאביס יעדיפו לצרוך קנאביס על פני אלכוהול.
  • חברת פנאקסיה הישראלית הודיעה השבוע כי חתמה על הסכם הפצה של מוצרי קנאביס רפואי עם סטונקר, מפיצת מוצרי הקנאביס הרפואי הגדולה בדנמרק. חומרי הגלם למוצרים שייוצאו לדנמרק יגודלו על ידי חברת שיח שריד. במידה ויתקבל אישור ייצוא, תוכל פנאקסיה להתחיל לשווק בדנמרק כבר ב- 2020.
  • גם חברות הקנאביס הישראלית ספגו השבוע ירידות חדות. פנאקסיה ירדה בכ- 36%, פארמוקן ירדה בכ- 17%, שיח ירדה בכ- 38%, יוניבו ירדה בכ- 37%, ואינטרקיור ירדה בכ- 41%.

 

שורש הענף

קליפורניה פרסמה השבוע כי הכנסות המדינה ממסים מקנאביס חצו את מיליארד הדולר, מאז נכנסה הלגליזציה לתוקף בינואר 2018. למרות שהמספרים נשמעים מרשימים, מדובר על הכנסות נמוכות מהתחזיות המוקדמות של המדינה טרם אישור הלגליזציה, וזאת בשל תחרות עזה מהשוק הבלתי חוקי.

יחד עם זאת, קצב ההכנסות עלה משמעותית במהלך השנתיים הללו. בשלושת החודשים הראשונים של הלגליזציה עמדו ההכנסות ממסים על כ- 72 מ’ דולר, ואילו בשלושת החודשים האחרונים של 2019 קצב ההכנסות הגיע ל- 172 מ’ דולר. במידה וההכנסות ימשיכו לעלות באותו קצב, קליפורניה תסיים את 2020 עם הכנסות של כמיליארד דולר.

מרבית ההכנסות מהקנאביס שימשו להקמת מעונות יום למשפחות דלות אמצעים, מחקר על קנאביס, ומענקים עבור ניקיון שטחים ציבוריים מגידולי קנאביס לא חוקיים.

 

שבוע טוב לכולם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות