ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 16/8/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 6.5%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 0.2% והדאו ג’ונס עלה בכ- 1.8%.   הפרחים שעל הענף חברת וילג’ פארמס (סימול: VFF) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 6.5%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 0.2% והדאו ג’ונס עלה בכ- 1.8%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת וילג’ פארמס (סימול: VFF) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון השני של 2020. הכנסותיה עמדו על כ- 48 מ’ דולר, גידול של כ- 50% מהרבעון הקודם. יחד עם זאת, החברה סיימה את הרבעון ללא רווח, וזאת לעומת רווח של כ- 4 מ’ דולר ברבעון הקודם. חלק מהירידה נובע משינוי בתמהיל המכירות ומעבר לחבילות גדולות של 28 גרם, ומירידה במחיר לגרם בשיעור של 29% ביחס לרבעון הקודם. מנייתה ירדה השבוע בכ- 8%.
  • מדווחת נוספת היא חברת גרין ת’ומב האמריקנית (סימול: GTII.CN). הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 120 מ’ דולר, גידול של כ- 17% ביחס לרבעון הקודם. לחברה יש רווחיות גולמית של כ- 53%, אך הפסד נקי של כ- 13 מ’ דולר. ברבעון הבא תתחיל החברה להפעיל את מתקני הייצור החדשים שלה באילינוי ובניו ג’רזי. מנייתה עלתה השבוע בכ- 10%.
  • מדווחת אחרונה היא חברת cbdMD (סימול: YCBD). הכנסותיה עמדו על כ- 10 מ’ דולר, גידול של כ- 13% ביחס לרבעון הקודם. מותג ה- CBD לחיות מחמד של החברה רשם בתוך שלושה חודשים זינוק של 64% במכירות. לחברה יש רווחיות גולמית של כמעט 65%, אך היא רשמה הפסד של כ- 9 מ’ דולר, הנובע ברובו מהתחייבות מותנית ישנה להנפקת מניות לפי תנאי עסקה שנעשתה ב- 2018.
  • חברת שיח מדיקל חתמה השבוע על ארבעה הסכמים נוספים עם בתי מרקחת בישראל בהיקף כספי של 25 מ’ ₪ לשלוש שנים. אחרי החתימה האחרונה עומדים סך הסכמיה של החברה על 157 מ’ ₪ לשלוש שנים. מנייתה עלתה השבוע בכ- 2%.
  • חברת קאנומד חתמה השבוע על הסכם הפצה עם בית מרקחת בבנימינה למכירה קנאביס רפואי בהיקף של כ- 4.5 מ’ ₪ לשלוש שנים. מנייתה ירדה השבוע בכ- 2%.
  • השבוע השלימה חברת מיקרומדיק הציבורית את המיזוג עם חברת נקסטייג’, המפתחת מוצרי פארמה מבוססי קנאביס. לאחר המיזוג נסחרת מנייתה בשווי שוק של כ- 118 מ’ ₪.

 

שורש הענף

שתי מדינות נוספות בארה”ב אישרו השבוע כי משאלי עם מחייבים לטובת קנאביס לפנאי יבוצעו במסגרת הבחירות בנובמבר הקרוב.

הראשונה היא אריזונה, שבה כשבעה מיליון תושבים. במשאל תינתן לאזרחים הזכות להצביע על קנאביס לפנאי החל מגיל 21 ועד 28 גרם או שישה צמחים לשימוש עצמי. הכנסות המדינה ממסי הקנאביס יופנו לקרן מיוחדת שתתמוך בפרוייקטים של חינוך וביטחון בקהילה. על פי סקר שבוצע במדינה בחודש שעבר כ- 62% תומכים בלגליזציה.

המדינה הנוספת שבה יתקיים משאל עם היא מונטנה, מדינה בעלת מיליון תושבים. גם שם הגיל המינימלי לצריכה יהיה 21 ועד 28 גרם. כמו כן, מי שהורשעו בעבירות הקשורות לקנאביס יוכלו לבקש חנינה.

אריזונה ומונטנה מצטרפות לשתי מדינות נוספות בהן יתקיימו משאלי דעת קהל על לגליזציה מלאה של קנאביס לפנאי: ניו ג’רזי ודרום דקוטה. סך התושבים בארבע המדינות הללו עומד על כ- 18 מיליון איש. 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות