ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 19/4/2020 משתרכים מאחור

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 0.6%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 7.2% והדאו ג’ונס עלה בכ- 2.2%.   הפרחים שעל הענף חברת הקנאביס הגדולה קנופי (סימול: CGC) הודיעה השבוע על שינוי ארגוני גדול,…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 0.6%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 7.2% והדאו ג’ונס עלה בכ- 2.2%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת הקנאביס הגדולה קנופי (סימול: CGC) הודיעה השבוע על שינוי ארגוני גדול, שמטרתו להתאים את ההיצע לביקוש ולייעל את הייצור. במסגרת השינוי תסגור קנופי את מתקן הייצור של בסקסטון קנדה, תפסיק את הייצור בלסוטו שבאפריקה, תפסיק את פעילויותיה בקולומביה ותפסיק לגדל המפ בארה”ב. פעילות ה- CBD שלה בארה”ב תימשך על בסיס המלאי הקיים.
  • חברת אפריה (סימול: APHA) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון המסתיים בפברואר 2020. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 144 מ’ דולר, גידול של 20% מהרבעון הקודם, וההכנסה הגבוהה ביותר לחברת קנאביס ציבורית שראינו עד כה. הרווח הנקי שלה עמד על כ- 6 מ’ דולר, בדומה לרבעון הקודם, ונכון לסוף הרבעון יש בקופתה כ- 515 מ’ דולר. יחד עם זאת, לאור השפעות וירוס הקורונה הודיעה החברה כי היא מסירה את תחזית ההכנסות שלה לשנת 2020, שעמדה על בין 575 ל- 625 מ’ דולר.
  • גם חברת אורגניגרם (סימול: OGI) פרסמה השבוע דוחות כספיים. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 23 מ’ דולר, קיטון של כ- 8% ביחס לרבעון הקודם, הנובע בעיקר מירידת מחירים. החברה רשמה הפסד של כ- 7 מ’ דולר, הנובע בעיקר בהשקעה בפיתוח מוצרים מדור 2.0 כולל שוקולדים ותמציות למאיידים.
  • חברת אורורה (סימול: ACB) הודיעה השבוע על גיוס הון בהיקף של כ- 350 מ’ דולר, כדי לתמוך בהמשך פעילותה. כמו כן, שער המניה שלה הגיע למחיר כה נמוך, שהיא מודיעה על “ספליט הפוך” כלומר, כל 12 מניות של החברה יהפכו למניה אחת, וזאת על מנת להמשיך ולעמוד בכללי המסחר של הבורסה בניו יורק.
  • רוב מניות חברות הקנאביס הישראליות ירדו השבוע על רקע הירידות הכלליות בבורסה הישראלית. פארמוקן ושיח ירדו בכ- 3%, אינטרקיור ירדה בכ- 13%, פנאקסיה ירדה בכ- 9%, ואילו קנאשור עלתה בכ- 5% לאור קבלת תקן IMC-GMP.

 

שורש הענף

וירוס הקורונה ממשיך להשפיע בצורה דרמטית על צריכת הקנאביס בעולם. חלק מהנתונים מראים על עלייה חדה בצריכה, ומנגד השפעה שלילית על תהליכי רגולציה.

בקנדה הנתונים שונים מאוד מפרובינציה אחת לשניה. באונטריו, שם הקנאביס נמכר און ליין בצורה מרוכזת על ידי הממשל, דווח השבוע על עלייה של 600% בהזמנות קנאביס לצרכי פנאי. לעומת זאת, באלברטה, בה רוב המכירות מתקיימות בחנויות, דווח על ירידה של כ- 25% ברכישות כתוצאה מסגירת חנויות. משרד הבריאות הקנדי פרסם השבוע נתונים לפיהם בחודשיים האחרונים הגדיל את מספר האישורים לגידולי חוץ ב- 27%. חוות הגידול נחשבות כמקומות עבודה חיוניים ואינן מושפעות מהסגר.

לעומת זאת, במקסיקו בית המשפט העליון במדינה קבע שעל המדינה להעביר את הצעת החוק ללגליזציה מלאה עד ה- 30.4, וכעת העובדה שהמחוקקים עוסקים בקורונה עשויה ליצור דחייה נוספת.

פקחי האיחוד האירופי העוסקים במתן אישור גידול נאותים EU-GMP השהו את עבודתם מחוץ לאירופה בגלל הגבלות הנסיעה. ההשהייה עלולה ליצור עיכובים בקבלת התקן עבור מתקנים בקנדה, אפריקה וגם בישראל.

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות