ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מלונות קנאביס לחופשה ירוקה - כך נראה ומרגיש החלום

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 19/7/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 3.5%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 ירד השבוע בכ- 1.8% והדאו ג’ונס עלה בכ- 2.3%   הפרחים שעל הענף השבוע דווח בבלומברג כי שתי חברות הקנאביס הגדולות אפריה (סימול:…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 3.5%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 ירד השבוע בכ- 1.8% והדאו ג’ונס עלה בכ- 2.3%

 

הפרחים שעל הענף

  • השבוע דווח בבלומברג כי שתי חברות הקנאביס הגדולות אפריה (סימול: APHA) ואורורה (סימול: ACB) ניהלו מגעים מתקדמים למיזוג, אך מגעים אלה הגיעו למבוי סתום ובוטלו. על פי ההערכות, הסינרגיה בין החברות מוערכת בכ- 200 מ’ דולר בחיסכון בעלויות ושיתוף ערוצי הפצה. מניית אפריה עלתה השבוע בכ- 11%.
  • חברת העיבוד ולנס (סימול: TO) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון השני של 2020. הכנסותיה עמדו על כ- 18 מ’ דולר, מעט פחות מהתחזיות ומשמעותית פחות מהרבעון הקודם. הכנסותיה ספגו מהלומה כתוצאה מהקורונה וחזרה של צרכנים לתפרחות על חשבון משקאות קנאביס ומוצרים מתוחכמים. בשורה התחתונה החברה הפסידה כ- 3.5 מ’ דולר, לעומת רווח של כ- 2.5 מ’ דולר ברבעון הקודם. לאחר סוף הרבעון החברה גייסה כ- 40 מ’ דולר, המתוכננים להספיק לה עד חזרה לרווחיות.
  • חברת יוניבו סיפקה השבוע עדכון על התוצאות הצפויות לחברה לחציון הראשון של השנה. על פי העדכון, הכנסותיה לרבעון הראשון עמדו על כשלושה מיליון ₪, וזינקו ברבעון השני לכשבעה מ’ ₪. הרווחיות הגולמית שלה תעמוד על כ- 50%. נכון למועד הדיווח, החברה מפיצה את מוצריה בכ- 43 בתי מרקחת ובנוסף בכ- 45 בתי מרקחת מרשת סופר פארם. מנייתה עלתה השבוע בכ- 14%.
  • גם חברת אינטרקיור סיפקה השבוע אומדן לגבי הכנסותיה ברבעון השני של 2020. על פי הדיווח, הכנסותיה לרבעון יעמדו על כ- 11 מ’ ₪, וזאת לעומת כ- 4 מ’ ₪ ברבעון הקודם. כמו כן, הודיעה אינטרקיור כי היא מתכוונת להיכנס לתחום ה- CBD. מנייתה ירדה השבוע כ- 5%.
  • רוב מניות הקנאביס הישראליות רשמו השבוע מגמת ירידה. פנאקסיה ושיח ירדו בכ- 6%, טוגדר ירדה בכ- 5%, פארמוקן ירדה בכ- 3%.

 

שורש הענף

השבוע פורסם דו”ח של Marijuana Business Factbook, לפיו בשנת 2019 מכרה תעשיית הקנאביס האמריקנית מוצרי קנאביס לפנאי וקנאביס רפואי בהיקף מצטבר של בין 10.6 ל- 13 מיליארד דולר. כלומר, יותר מתכשירים להשראת שינה, משקאות תוססים אלכוהוליים ומשחות שיניים יחד.

על פי הדו”ח, עד שנת 2024 יגיע ההיקף הכספי של התעשייה לבין 30 ל- 37 מיליארד דולר, יותר מתעשיית הבירה. כמו כן, עד השנה הבאה צפויות פלורידה ואוקלהומה להגיע להיקף מכירות של מעל מיליארד דולר כל אחת.

ההערכות של מחברי הדו”ח הן שהמדינות הקרובות ביותר לאישור של לגליזציה מלאה הן אריזונה וניו ג’רזי, הצפויות להצביע על כך במשאלי דעת קהל בנובמבר הקרוב. לדבריהם, מכירות הקנאביס הוכיחו עמידות בתקופת הקורונה, אך עדיין קיימת אי וודאות באשר להשפעה אפשרית של משבר כלכלי מתמשך על היקף הביקושים.

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות