ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מדד הקנאביס האמריקאי נמצא כעת בתהליך של ירידה קלה, זאת למרות שהשוק המקומי והעולמי מתרחב בקצב מהיר ומספר שחקניות חדשות וגדולות מצטרפות למשחק

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 23/8/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 7%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 3.5% והדאו ג’ונס סגר את השבוע ללא שינוי ניכר.   הפרחים שעל הענף חברת קורהליף האמריקנית (סימול: CURA.CN) היא חברת…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 7%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 3.5% והדאו ג’ונס סגר את השבוע ללא שינוי ניכר.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת קורהליף האמריקנית (סימול: CURA.CN) היא חברת הקנאביס הגדולה בעולם במונחי הכנסות. השבוע פרסמה דוחות כספיים לרבעון השני של 2020. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 121 מ’ דולר, גידול של כ- 16% ביחס לרבעון הקודם. הכנסות פרו-פורמה, הכוללות את העסקה שהושלמה לרכישת חברת הקנאביס הפרטית גראסרוטס, עומדות על כ- 165 מ’ דולר. בשורה התחתונה קורהליף עדיין הפסידה כשני מיליון דולר ברבעון, אך אבידטה חיובית של כ- 28 מ’ דולר. קורהליף פועלת כיום ב- 17 מדינות בארה”ב, ועם השלמת הרכישה של גראסרוטס תפעל ב- 23 מדינות.
  • מדווחת נוספת היא חברת קרסקו האמריקנית (סימול: CL.CN). הכנסותיה לרבעון עמדו על 94 מ’ דולר, גידול של כ- 42% ביחס לרבעון הקודם. החברה פועלת כיום ב- 9 מדינות בארה”ב, ורשמה בכל אחת מהן, למעט מסצ’וסטס, גידול של מעל 30% בהכנסות ביחס לרבעון הקודם. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של כחמישה מ’ דולר.
  • חברת טילריי (סימול: TLRY) הודיעה על ריקול לשש סדרות של שמן קנאביס שהופצו בגרמניה. מדובר על סדרות שמן המכיל T10 C10. מינון ה- THC נבדק כאשר הסדרות שווקו, אך בבדיקה חוזרת מספר חודשים לאחר מכן מינון ה- THC היה שונה.
  • חברת יוניבו פרסמה השבוע דוחות כספיים לחציון הראשון של 2020. הכנסותיה, בהתאם לדיווח המקדים, עמדו על כעשרה מיליון ₪ לחציון ורווחיות גולמית של כ- 52%. החברה סיימה את החציון עם רווח של 24 אלף ₪, ובקופתה עדיין 24 מ’ ₪ מזומן. החברה ציינה במצגת כי ביולי ואוגוסט מכרה בכחמישה מיליון ₪, כלומר קצב ההכנסות השנתי שלה כבר עומד על 40 מ’ ₪. בנוסף, דיווחה החברה על תביעה שהוגשה כנגד מנכ”ל החברה. התובע טוען כי מחצית ממניותיו של המנכ”ל שייכות לו.
  • פנאקסיה וקאנומד דיווחו על מערכת הסכמים ביניהן. לפי ההסכם, פנאקסיה תבצע ביקורת במפעל של קאנומד במשואה ותסמיך אותו בתקן GACP הנדרש לצורך ייצוא המוצרים לאירופה. לאחר מכן, תייצר פנאקסיה עבור קאנומד שמנים בתקן הישראלי ובתקן האירופאי.
  • שתי חברות הקנאביס קנאשור ואינטליקנה יצורפו החל מה- 3 לספטמבר למדדים : ת”א-ביומד, ת”א גלובל-בלוטק, ת”א-תעשיה, ת”א-צמיחה ות”א-AllShare, ועשויות לזכות בביקושים מצד קרנות נאמנות המשקיעות במדדים אלה.

 

שורש הענף

סקירה שפרסמה השבוע חברת המחקר Prohibition Partners בוחנת את המחקרים הנעשים היום בעולם למציאת תרופה לקורונה על בסיס קנאביס. הסקירה מבוססת על נתוני ארגון הבריאות העולמי וה- FDA, וזיהתה 16 קבוצות שפועלות למצוא תרופה לקורונה על בסיס קנאביס או קנאבינואידים.

מתוך 16 הקבוצות, עשר עדיין בשלבי תכנון. ארבע קבוצות נמצאות בשלבי מחקר, שתיים מתוכן בישראל, אחת בברזיל ואחת בסין.

שני מחקרים כבר פורסמו עד כה עם תוצאות חיוביות: מחקר אחד המראה כי THC מגן על הריאות מתגובת היתר של מערכת החיסון הנגרמת כתוצאה מוירוס הקורונה. מחקר אחר הראה תוצאות דומות באמצעות שימוש ב- CBD.

שבוע טוב

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות