ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות בתחום הקנאביס

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 24/5/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 15.7%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 2.9% והדאו ג’ונס עלה בכ- 3.3%.   הפרחים שעל הענף חברת קורהליף (סימול: CN) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון הראשון…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 15.7%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 2.9% והדאו ג’ונס עלה בכ- 3.3%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת קורהליף (סימול: CN) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון הראשון של 2020. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 105 מ’ דולר, גידול של כ- 29% מהרבעון הקודם. הכנסות פרו-פורמה, הכוללות עסקאות שטרם הושלמו, עומדות על כ- 147 מ’ דולר. משמעות הנתון הזה היא כי אם קורהליף אכן תשלים את העסקאות הללו היא תבצר את מעמדה כחברת הקנאביס בעלת ההכנסות הגבוהות ביותר. החברה רשמה ברבעון EBIDTA חיובית של כ- 20 מ’ דולר, ובשיחת הוועידה אמר מנכ”ל החברה כי הכנסותיה צפויות להמשיך לצמוח גם ברבעון השני של השנה, למרות הקורונה.
  • חברת אורורה (סימול: ACB) הודיעה השבוע על רכישה של חברת ה- CBD האמריקנית רליבה בעסקת חילופי מניות המוערכת בכ- 40 מ’ דולר. מוצריה של רליבה נמכרים כיום בכעשרים אלף נקודות מכירה ברחבי ארה”ב.
  • חברת אינטרקיור הודיעה כי קיבלה אישור לעמידה בתקן הגידול האירופאי GACP, מה שיאפשר לה לייצא חומרי גלם לאירופה. מנייתה ירדה השבוע בכ- 2%.
  • חברת שיח התקשרה עם מגדל בצפון הארץ, בעל יכולת תפוקה מקסימלית של 17 טון. להערכת החברה השיווק המסחרי של התוצרת יחל כבר במחצית השניה של 2020. מנייתה עלתה השבוע בכ- 6%.
  • מאבק שליטה בקנזון. בעל מניות המחזיק מעל 5% ממניות החברה ביקש לקיים לכנס אסיפה כללית ולהחליף את הדירקטורים. מנייתה עלתה השבוע בכ- 27%.
  • חברת מיקרומדיק עתידה למזג את פעילות חברת נקסטייג’, העוסקת בפיתוח וייצור של מוצרים מבוססי קנאביס. השבוע פרסמה את דוחותיה הכספיים של נקסטייג’ לשנת 2019. הכנסותיה של נקסטייג’ עומדות על כ- 700 אלף ₪ לשנה והפסד של כ- 4.5 מ’ ₪. מנייתה עלתה השבוע בכ- 3%.

 

שורש הענף

האם הקורונה והסגר הביאו לעלייה או לירידה במכירות הקנאביס? השבוע פורסמו על כך מספר נתונים סותרים.

מדינת אורגון פרסמה כי בחודש אפריל השנה נרשם שיא מכירות של 89 מ’ דולר, גידול של כ- 45% מאפריל שעבר. מדינת וושינגטון דיווחה אף היא על עלייה של כ- 20% ביחס לאפריל שעבר. לעומת זאת, בקליפורניה נרשמו באפריל מכירות של 248 מ’ דולר, ירידה של כ- 9% ביחס לחודשים הקודמים. גם בקולורדו נרשמה ירידה של כ- 16% ביחס לחודשים הקודמים, עם מכירות חודשיות של כ- 91 מ’ דולר. ההבדלים בין המדינות מוסברים בכך שבקליפורניה ובקולורדו רוב המכירות מתבצעות בחנויות הפיזיות, שחלקן הושבתו בתקופת הסגר. במדינות שבהן נרשמה ירידה ההערכות הן שהקונים עברו לקנות בשוק השחור.

המכירות בקנדה הגיעו במרץ לשיא של כל הזמנים עם מכירות של 181 דולר קנדי, גידול של כ- 19% ביחס לפברואר. רוב העלייה היא ממכירות באתרי האון ליין, מאחר וחלק מהחנויות הפיזיות נסגרו. נתונים אלה נתנו השבוע רוח גבית למניות הקנאביס הקנדיות.

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות