ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה בקנדה

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 26/7/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 0.1%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 ירד השבוע בכ- 1.5% והדאו ג’ונס ירד בכ- 0.8%.   הפרחים שעל הענף חברת קורהליף האמריקנית (סימול: CURA.CN) גייסה השבוע 34 מיליון דולר,…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 0.1%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 ירד השבוע בכ- 1.5% והדאו ג’ונס ירד בכ- 0.8%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת קורהליף האמריקנית (סימול: CURA.CN) גייסה השבוע 34 מיליון דולר, ולפני כן הודיעה על השלמת הרכישה של חברת הקנאביס הפרטית Grassroots. השלמת הרכישה הופכת את קורהליף לחברת הקנאביס הגדולה בעולם במונחי הכנסות. לאחר הרכישה מחזיקה קורהליף ב- 135 רישיונות לדיספנסרים, 80 דיספנסרים פעילים, יותר מ- 30 מפעלי עיבוד, 22 מתקני גידול ו- 148 דונם של גידולים פעילים.
  • חברת אורגניגרם (סימול: OGI) דיווחה השבוע על תוצאות מאכזבות לרבעון המסתיים בסוף מאי 2020. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 18 מ’ דולר, לעומת כ- 23 ברבעון הקודם. הירידה נובעת מסגירה פיזית של רוב החנויות בתקופת הקורונה. בשורה התחתונה רשמה החברה הפסד של כ- 90 מ’ דולר לעומת הפסד של כ- 9 מ’ דולר ברבעון הקודם.
  • חברת הקנאביס הפרטית האירופאית EMMAC השלימה השבוע מיזוג עם חברת אנדינה הנסחרת בנאסד”ק (סימול: ANDA). החברה גידלה עד כה כ- 2 טון קנאביס ומתכננת להגיע לקצב גידול של 20 טון עד סוף השנה. החברה מייצרת בתקן אירופאי EU-GMP ומייבאת לארץ את מוצריה באמצעות בזלת.
  • קאנומד הודיעה השבוע כי חתמה על הסכם הפצה עם בית מרקחת מקבוצת שור-טבצ’ניק. על פי ההסכם, קאנומד תמכור לבית המרקחת קנאביס בהיקף כספי של 12-13 מ’ ₪ לתקופה של שלוש שנים. מנייתה עלתה השבוע בכ- 5%.
  • חברת תיקון עולם קנביט קיבלה השבוע רישיון לעיסוק ואחזקה בקנאביס למפעל הייצור של החברה בציפורית. הרישיון יאפשר לה להפסיק את ההתקשרות עם בזלת ולעבור לייצור עצמי. בכוונת החברה להתחיל במכירות כבר באוגוסט הקרוב. מנייתה עלתה השבוע בכ- 6%.
  • בשאר מניות הקנאביס הישראליות נרשם שבוע רגוע יחסית. אינטרקיור ופנאקסיה ירדו בכאחוז, שיח עלתה בכחצי אחוז, יוניבו ירדה בכ- 3%, פארמוקן עלתה בכאחוז.

 

שורש הענף

השבוע  חצה לראשונה מספר הדיספנסרים למכירת קנאביס לפנאי בקנדה את האלף. כזכור, קנדה אישרה לגליזציה מלאה באוקטובר 2018, והסמכות לאשר פתיחת חנויות ניתנה לפרובינציות. כל פרובינציה נקטה במדיניות שונה, ובחלקן הרגולציה היתה לא יעילה ועיכבה מאוד את פתיחת החנויות.  

בעיית הרישיונות היא חריפה במיוחד במחוז המאוכלס במדינה, אונטריו, בו מתגוררים כ- 14 מ’ תושבים, כמעט 40% מהתושבים במדינה. באונטריו יש כיום 115 חנויות קנאביס, כחנות אחת לכל 120 אלף תושבים. במחוז יש עוד 496 חנויות נוספות הממתינות לאישור, והממשל הבטיח לאשר אותן בחודשים הקרובים.

לעומת זאת, במחוז אלברטה, ננקטה מדיניות מקלה בפתיחת חנויות. במחוז מתגוררים כ- 4 מיליון תושבים ופועלות בו 494 חנויות קנאביס, חנות אחת לכל שמונת אלפים תושבים. באלברטה השוק כבר רוויי וההערכות הן שמספר החנויות יצטמצם. 

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות