ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 29/3/2020- טסים לירח!

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 32.2%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 8.5% והדאו ג’ונס עלה בכ- 15.7%.   הפרחים שעל הענף מניית טילריי (סימול: TLRY) ירדה בחדות בשבועות האחרונים לאחר דוחות כספיים מאכזבים…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 32.2%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 8.5% והדאו ג’ונס עלה בכ- 15.7%.  

הפרחים שעל הענף

  • מניית טילריי (סימול: TLRY) ירדה בחדות בשבועות האחרונים לאחר דוחות כספיים מאכזבים וגיוס של כ- 90 מ’ דולר ממשקיעים פרטיים, שדילל את בעלי המניות. השבוע, רשמה טילריי את העלייה הגדולה ביותר במדד, עם עלייה שבועית של כ- 141%.
  • עליה חדה נרשמה גם בחברת הקנאביס הקטנה מקנדה, 48north (סימול: V). החברה, המתמחה במוצרים לנשים, מינתה השבוע מנכ”ל חדש וכן השיקה ליין של מוצרים למאיידים. מנייתה עלתה השבוע בכ- 65%.
  • חברת הקנאביס האמריקנית גרין ת’ומב (סימול: CN) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון האחרון של 2019. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 76 מ’ דולר, גידול של כ- 11% מהרבעון השלישי של השנה. יחד עם זאת, החברה עדיין מפסידה, ורשמה ברבעון הפסד של כ- 13 מ’ דולר. נכון לסוף הרבעון היו בקופת החברה כ- 47 מ’ דולר במזומן, אך מאז ביצעה עוד שתי עסקאות של מכירת חוות והשכרתן מחדש עם קרן הריט IIPR, שהניבו לה עוד 57 מ’ דולר במזומן ללא דילול נוסף. מנייתה עלתה השבוע בכ- 32%.
  • מדווחת נוספת השבוע היא חברת קורהליף (סימול: CN). הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 76 מ’ דולר, גידול של 22% מהרבעון הקודם. הכנסות פרו-פורמה, הכוללות עסקאות שעדיין לא הושלמו עומדות על כ- 132 מ’ דולר. החברה רשמה אבידטה חיובית של כ- 13 מ’ דולר, אם כי בשורת הרווח עדיין מפסידה כ- 27 מ’ דולר ברבעון. בקופתה של החברה יש נכון לסוף השנה כ- 42 מ’ דולר, אך לאחרונה גייסה הלוואה נוספת בהיקף של כ- 300 מ’ דולר. מנייתה עלתה השבוע בכ- 49%.
  • חברת אינטרקיור הישראלית הודיעה השבוע כי החברה הבת, קנדוק, חתמה על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עם חברת גידול קנאביס בבקעה, וזאת על מנת להגדיל את כושר הייצור שלה. מנייתה עלתה השבוע בכ- 37%.
  • חברת יוניבו קיבלה השבוע היתר לייבא תפרחות קנאביס מתוצרת חברת קנופי לצורך בדיקות. במידה וחומרי הגלם של קנופי יעמדו בתקנים, יתאפשר לחברה לייבא לארץ כ- 470 ק”ג. מנייתה עלתה השבוע בכ- 55%.
  • גם שאר חברות הקנאביס הישראליות רשמו השבוע מגמת עלייה. מניית שיח עלתה בכ- 30%, פנאקסיה עלתה בכ- 23%, טוגדר עלתה בכ- 25%, פארמוקן עלתה בכ- 8%.

 

שורש הענף

אפריקה ממשיכה לבסס את מעמדה בתעשיית ההמפ הגלובלית. השבוע אישרה ממשלת גאנה גידול חוקי של המפ לצרכים רפואיים ותעשייתיים. חוקי ההמפ בגאנה דומים לחוק ה- Farm Bill שאושר בארה”ב בדצמבר 2018. כלומר, ניתן לגדל באופן חופשי כל זן של המפ המכיל עד 0.3% THC, ולהפיק ממנו CBD.

גאנה היא מדינה במערב אפריקה, הנהנית מדמוקרטיה מלאה, וחיים בה ב- 29 מ’ אנשים. ההמפ שיגודל בה מיועד הן לצריכה מקומית והן לייצוא.

מוקדם יותר החודש אושר חוק דומה לגידול המפ גם במלוואי. מדינות אפריקניות נוספות שניתן לגדל בהן המפ כוללות את זימבבואה, זמביה, דרום אפריקה ולסוטו. 

חלק מחברות הקנאביס הגדולות בעולם כבר פועלות באפריקה, ורואות בה יעד לייצור בזכות מזג האוויר החם וכוח האדם הזול.

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. יואב |

    שוק הקנאביס נמצא במשבר או יש שיגידו תיקון, אבל זו רק ההתחלה, השינוי יהייה גדול יותר כי כול היצור יצא ממדינוץ כמו קנדה שתייצר רק לתצרוכת מקומית או באירופה . המגמות בשוק של גידול בביקוש ביחד עם לחץ על המחירים , המכרזים האחרונים באירופה הם של 2.5 דולר לגרם ועוד ירדו, יעבירו את היצור למקומות בהם עלויות הגידול נמוכות יותר הן בגלל תנאי גידול והן בגלל עלויות עבודה , זמינות קרקע ואפשרות להקים פרויקטים גדולים כמו באפריקה. ולכן אישור גידול קנאביס, לא המפ, כמו שאושר בגאנה ויש עוד מדינות הוא הכיוון דבר שגם ישפיע משמהותית על החברות הקנדיות שיהיו חיבות להשתנות

שינוי גודל גופנים
ניגודיות