ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה מלאה

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 30/80/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 4.5%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 3.8% והדאו ג’ונס עלה בכ- 2.6%.   הפרחים שעל הענף חברת תוספי התזונה נפטון (סימול: NEPT) מייצרת ומפיצה גם שמני…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 4.5%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 3.8% והדאו ג’ונס עלה בכ- 2.6%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת תוספי התזונה נפטון (סימול: NEPT) מייצרת ומפיצה גם שמני CBD. השבוע הודיעה החברה כי הגיעה להסכם עם יוניליבר לפיו נפטון תהיה המפיצה הראשית של מוצרי יוניליבר בארה”ב וקנדה, כולל מוצרי חיטוי לידיים ומסיכות פנים.
  • חברת הקנאביס הקנדית הקסו (סימול: HEXO) השיקה השבוע פורטפוליו חדש של משקאות קנאביס, באמצעות המותג Truss, המוחזק על ידי הקסו וענקית המשקאות מולסון קורס. הפורטפוליו כולל חמישה ליינים של מותגי משקאות, ובהם משקאות תוססים, משקאות עם טרפנים בטעם קנאביס, ומשקאות בריאות. על פי סקר שהציגה הקסו, כ- 71% מהקנדיים אומרים שהעישון הוא המחסום העיקרי שלהם לצריכת קנאביס, ובמיוחד ריח הקנאביס על הבגדים. צריכה במשקאות פותרת את הבעיה הזו.
  • חברת טוגדר פרסמה השבוע דוחות כספיים לחציון הראשון של 2020, ולראשונה מדווחת החברה על הכנסות. הכנסותיה לחציון עמדו על 4.3 מיליון ₪. החברה מעריכה כי בכל 2020 תגיע להכנסות של 66 מ’ ₪ משתי החוות שלה באשקלון ובאוגנדה. בעקבות רווחים מהתאמות שווי הוגן של נכסים ביולוגיים סך הרווח של החברה לחציון עמד על 9.6 מיליון ₪. מנייתה עלתה השבוע בכ- 22%.
  • מוקדם יותר השבוע פורסמו הדוחות של חברת שיח שריד. הכנסותיה לחציון עמדו על כ- 19.2 מ’ ₪, גידול של כ- 48% מהחציון המקביל אשתקד. החברה הרוויחה ברבעון כ-6 מ’ ₪, גידול של יותר מפי שלוש מהחציון המקביל. בחודשים האחרונים חתמה שיח על הסכמי מכירה עם עשרות בתי מרקחת בישראל בהיקף מצרפי של 128 מ’ ₪ לשלוש שנים. מנייתה עלתה השבוע בכ- 21% .
  • המדווחת השלישית השבוע היא חברת פארמוקן. הכנסותיה לחציון עמדו על כ- 13.9 מ’ ₪, גידול של כ- 56% מהחציון המקביל אשתקד. פארמוקן הרוויחה בחציון כארבעה מיליון ₪, לעומת הפסד בחציון הקודם שנגרם בשל הוצאות ההנפקה. פארמוקן התקדמה בחציון האחרון בתחום המחקר והפיתוח, הגיעה להפרחה מתרביות רקמה, והחלה במחקר על פיתוח תרופות מבוססות פסילוסיבין, החומר הפעיל בפטריות הזיה. מנייתה עלתה השבוע בכ- 4%.

שורש הענף

סקירה שפרסמה השבוע חברת המחקר Prohibition Partners עוסקת בהיקף ייצור הקנאביס באירופה. על פי הסקירה, גם אירופה צפויה להגיע בקרוב למצב של קנדה, בו יש עודף היצע של קנאביס. נכון לאוגוסט 2020 קיימים באירופה מתקנים פעילים היכולים לייצר כמות של כ- 34 טון קנאביס, שהם פי שלושה מהיקף הביקוש של קנאביס רפואי ביבשת. במידה וכל המתקנים המתוכננים לייצור קנאביס אכן יוקמו יגיע היקף ההיצע בשנים הקרובות לכשלוש מאות טון.

בחודשים הקרובים יתחיל הקציר המסחרי הראשון שגודל על אדמת גרמניה, ייצוא מדנמרק, מתקנים ביוון שיתחילו לייצר בפועל, אישור רגולטורים למתקנים בספרד וקציר של גידולי חוץ בפורטוגל.

חלק מן הגידולים הללו יספקו את שוק הפנאי המתהווה באירופה. ממשלת הולנד העריכה לאחרונה כי ניסוי הקופי שופס שלהם הכולל 80 בתי קפה יצריך כ- 54 טון קנאביס. ניסויים בהיקפים קטנים יותר נערכים גם בשווייץ ולוקסמבורג.

המסקנה היא, כי אם הרגולציה שתאפשר צריכת קנאביס לפנאי לא תתקדם בשנתיים הקרובות, אזי גם באירופה נראה צמצום בהיקפם של מתקני הגידול.

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות