ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מחקרים מראים: שימוש בקנאביס מפחית את הצורך בתרופות

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 9/8/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) סיים את השבוע ללא שינוי ביחס לשבוע הקודם. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 2.1% והדאו ג’ונס עלה בכ- 3.8%.   הפרחים שעל הענף חברת קרונוס (סימול: CRON) פרסמה השבוע…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) סיים את השבוע ללא שינוי ביחס לשבוע הקודם. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 2.1% והדאו ג’ונס עלה בכ- 3.8%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת קרונוס (סימול: CRON) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון השני. הכנסותיה עמדו על כ- 10 מ’ דולר, גידול של כ- 18% ביחס לרבעון הקודם. עם זאת, החברה הפסידה תפעולית, ובשורת הרווח הנקי רשמה הפסד גדול של 107 מ’ דולר הנובע בעיקר מירידת שווי של ההתחייבויות הנגזרות והנכסים הבלתי מוחשיים. החברה מציינת בהודעתה כי התחילה ביוני למכור את מוצריה בישראל תחת המותג PEACE NATURALS וכי היא ממתינה לאישור הפצה בישראל של שמנים וסיגריות מגולגלות.
  • מדווחת נוספת היא קרן הריט המתמחה בחוות קנאביס Innovative Industrial Properties (סימול: IIPR). הכנסותיה עמדו על 24 מ’ דולר, גידול של כ- 16% מהרווח הקודם. הרווח הנקי עמד על 13 מ’ דולר. במהלך הרבעון רכשה החברה שמונה נכסי קנאביס בסכום מצרפי של 191 מ’ דולר. נכון לסוף הרבעון בקופתה 323 מ’ דולר במזומן והשקעות לזמן קצר.
  • הדו”ח האחרון לשבוע זה הוא של חברת GW (סימול: GWPH), מפתחת האפידיאולקס. הכנסותיה לרבעון עמדו על 121 מ’ דולר, אשר ברובם הגדול נבעו ממכירות האפידיאולקס בארה”ב. ההפסד הנקי עמד על כ- 8 מ’ דולר. ההכנסות והרווחים דומים לרבעון הקודם ובהתאם לתחזיות. מוצרים נוספים של החברה נמצאים בניסויים לטיפול בטרשת נפוצה, פציעות בעמוד השדרה, פוסט טראומה, סכיזופרניה ואוטיזם.
  • אינטרקיור הודיעה השבוע כי חתמה על הסכם ייבוא בלעדי עם חברת אפריה הקנדית (סימול: APHA). אינטרקיור תייבא מאפריה שלושה טון קנאביס בשנתיים, עם אופציה להגדיל את ההיקף לתשעה טון. מנייתה ירדה השבוע בכ- 2%.
  • קאנומד חתמה השבוע על הסכם הפצה אסטרטגי עם נובולוג. על פי ההסכם, נובולוג תשמש כמפיצה בלעדית של מוצרי החברה לבתי המרקחת בישראל, למעט בתי המרקחת שבשליטת החברה. מנייתה זינקה השבוע בכ- 46%.
  • יוניבו חתמה השבוע על הסכם הפצה עם חפוז בלדרות מאובטחת, שיאפשר לה להפיץ את מוצריה בצפון הארץ. מנייתה עלתה השבוע בכ- 9%.

 

שורש הענף

הענף המקביל לקנאביס, ענף פטריות ההזייה, ממשיך להתקדם. השבוע אישר משרד הבריאות הקנדי לארבעה חולי סרטן סופניים להשתמש בפסילוסיבין, החומר הפסיכו-אקטיבי שבפטריות ההזיה. זו הפעם הראשונה שמאושר טיפול כזה בקנדה מאז יצא הפסילוסיבין מחוץ לחוק ב- 1974. הטיפול אושר כטיפול חמלה, אך האישור פותח את הדלת לבקשות פרטניות נוספות.

בנוסף, מכון אדם סמית’ הבריטי פרסם השבוע נייר עמדה בנושא הפסילוסיבין. נייר העמדה מציע לשנות את הדרגה של החומר מדרגת חומרים אסורים 1 לדרגת חומרים אסורים 2, וזאת על מנת להקל על המחקר המבוצע בחברות ובאקדמיה. נייר העמדה פורסם לאור מחקרים ראשוניים המעידים על יעילות של מנה אחת או שתיים של פסילוסיבין בטיפול בדיכאון וחרדה שאינם מגיבים לטיפול אחר.   

שבוע טוב

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות