ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
עצומה נגד רפורמת הקנאביס הרפואי

מתאגדים ביחד: עצומה נגד רפורמת הקנאביס

שתפו את החברים

קואליציה של מטופלי קנאביס ופעילים חברתיים פרסמה עצומה רשמית נגד רפורמת הקנאביס הרפואי, הקוראת לכל הציבור הישראלי לעצור את מהלך החקיקה לפני שיפגע בחיי אדם. “רפורמת הקנאביס הרפואי פוגעת בכולם, מהמטופלים בעלי הרישיון ועד חולים הזקוקים לקנאביס רפואי ולא מקבלים…

קואליציה של מטופלי קנאביס ופעילים חברתיים פרסמה עצומה רשמית נגד רפורמת הקנאביס הרפואי, הקוראת לכל הציבור הישראלי לעצור את מהלך החקיקה לפני שיפגע בחיי אדם. “רפורמת הקנאביס הרפואי פוגעת בכולם, מהמטופלים בעלי הרישיון ועד חולים הזקוקים לקנאביס רפואי ולא מקבלים אותו בגלל הבירוקרטיה של משרד הבריאות”, מוסר מייסד העצומה.

הנזקים שכרוכים במתווה רפורמת הקנאביס הרפואי ומאיימים על בריאותם של המטופלים, ממשיכים להכות גלים בתקשורת, כשברקע פועל מאהל המחאה ושביתת הרעב מול הכנסת ביומו החמישי.

קבוצה של מטופלי ותומכי קנאביס רפואי, בשיתוף פעולה עם אישים בתעשיית הקנאביס הישראלית כמו גדי וילצ’רסקי ושלומי סנדק, ועם עמותת ‘טיפות של תקווה‘ המייצגת חולי סרטן המטופלים בשמן קנאביס, פרסמה היום עצומה רשמית שמטרתה לגייס את הציבור ולעצור את הרפורמה כבר בתחילתה.

“הרפורמה פוגעת בכולם”

העובדות בשטח מראות כי עד כה הרפורמה אכן כושלת, גם בהיבטים טכניים (מספר זעיר של מוצרים שנמכרו וחולים שעברו לבתי המרקחת) וגם בהיבטים של התאמה לצרכי המטופלים, אך משרד הבריאות ממשיך לסרב לתת מענה או תגובה בנושא, ולמטופלי הקנאביס נגמרה הסבלנות.

ביקורת טלגראס בחו"ל - פרחים
קנאביס הוא תרופה עבור אלפי אנשים

המטרה מאחורי העצומה, כך לפי חברי קבוצת המטופלים שמקדמת את איסוף החתימות, היא לגבש כוח אזרחי אמיתי שיעמוד מאחורי עצירה מלאה של הרפורמה והחזרה שלה לשולחן הדיונים, עד הגעה למתווה שיענה על צרכים בסיסיים ולא יסכן חיי אדם.

“עדויות של מאות מטופלים מראות כי בשטח, כמעט כל מי שאמור לקבל שירות מהרפורמה מתנגד לה באופן נחרץ, ברמה שאינה הגיונית עבור מהלך נקודתי שמיועד לקבוצה מצומצמת יחסית של אנשים,” מסר לנו בראיון עו”ד נדב גרינולד, האחראי על וידוא אמיתות הנתונים בעצומה. “המדינה לא יכולה להעביר חוק שפוגע בכל מי שהיא אמורה להגן עליו, בטענה שהכל בסוף יסתדר לאט לאט”.

משפחת קדוש (מאיר, הללי) בכנסת ישראל - מחאת קנאביס רפואי
מאהל מחאת הקנאביס מול הכנסת

“אני תומך בעצומה ובמחאה, למרות שאני לא ממש מתנגד לרפורמה, מפני שהיא יכולה להצליח במידה והמתווה יכלול מספר שינויים חיוניים ובעיקרם הורדת המחירים ומתן גישה לפרחים שלמים ולכל הזנים”, מסר לנו בראיון שלומי סנדק. “נכון להיום זה יותר כמו מצב של ‘הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות’, והחולים מקבלים רק תירוצים של “אחרי החגים” או שקיות של חומר גרוס ולא ברור, בזמן שהבריאות של אלפי אנשים עומדת בסימן שאלה”.

“כל עוד המצב הזה נמשך, אני מתנגד למהלך של הרפורמה, שאמורה להיות רשת ביטחון לחולים אבל בינתיים היא מלאה חורים”, הוא מסכם. “אי אפשר להוריד את רשת הביטחון הרפואי מתחת לרגלם של המטופלים מבלי להניח קודם לכן רשת חלופית. הרשת החלופית, כפי שהיא נראית היום, מלאה בחורים והיא איננה יכולה לספק את הביטחון הרפואי לו זקוקים החולים”.

קואליציית המטופלים והעמותות קוראת כעת לכל תומכי הקנאביס באשר הם, ולכל אדם אחר שתומך בהגנה על זכויות אדם ובריאותם של אנשים הזקוקים לעזרה, לחתום על העמותה ולתת את קולו לעצירתה של הרפורמה במתווה הנוכחי.

לחתימה על העצומה – לחצו כאן

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 8

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. דיאנה |

    אני רוצה לקבל רישיון לקנאביס ולהתחיל לעשן קנאביס ולקנות קנאביס בזול בבית מרקחת

  2. יונה לויט |

    אין מצב שאתן את מפסר הטלפון או מספר תעודת הזהוי שלי.
    חבל רציתי לתמוך

  3. טליה פקין |

    בעד קאנביס רפואי ומכל הזנים ולכולם

  4. שושי |

    עצוב
    שצריך להאבק על כל דבר
    שכסף וכוח גוברים על רגש ושכל

  5. יעל |

    כולנו מתאחדים למען החולים. תחתמו ועזרו למאבק!

  6. רונן |

    צודק בהחלט אני בעד כל צעד שיוביל לפתרון

  7. רונן |

    הכל שיקולים של כסף אינטרס וצבע כסף שהם ראו שהם יכולים להרוויח על חשבונינו אז פשוט לא סופרים אותנו לצערינו

  8. ארירל מסיקה |

    גועל נפש כל הטיפול בקנביס מיתעללים בחולים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות