ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
סטראוטיפים של סטלנים

סטראוטיפים של סטלנים – עצלנים, חסרי מוטיבציה

שתפו את החברים

קהילת משתמשי הקנאביס שואפת לבטל סטראוטיפים של סטלנים שבאים עם השימוש בצמח, סטראוטיפים כמו עצלנים, חסרי מוטיבציה וטיפשים. האם תהיתם מהיכן זה מגיע ומדוע עדיין השימוש בקנאביס נתפס כדבר שגורם לתאי המוח שלכם להרקב?   הקנאביס נתפס כמועיל לאנושות במשך…

קהילת משתמשי הקנאביס שואפת לבטל סטראוטיפים של סטלנים שבאים עם השימוש בצמח, סטראוטיפים כמו עצלנים, חסרי מוטיבציה וטיפשים. האם תהיתם מהיכן זה מגיע ומדוע עדיין השימוש בקנאביס נתפס כדבר שגורם לתאי המוח שלכם להרקב?

 

הקנאביס נתפס כמועיל לאנושות במשך מאות שנים. במאה ה-19 קנאביס זכה לשבחים רבים בחוגים אינטלקטואלים החל מסמואל טיילור קולרידג’, פילוסוף בריטי ועד למשורר הצרפתי המוערך שארל בודלר. למעשה הקנאביס קצר שבחים רבים כל כך באותה תקופה שאפילו הסולטן התורכי הביא עימו כמתנה לארה״ב, כמות גדולה של מריחואנה ליריד העולמי ב-1876.

גם היום, האנשים המשפיעים ביותר מודים בשימוש בקנאביס בהם: אופרה ווינפרי, סטיב ג׳ובס, ג׳יי זי, ביל גייטס ועוד רבים וטובים. פרופסור לסטר גרינספון מאוניברסיטת הארוורד כתב בספרו Marihuana Reconsidered:

“אין לי ספק שקנאביס יכול לשמש ממריץ רוחני, לעזור למשתמש לצאת מגבולות התפיסה הבנאלית ולשפר תובנה ויצירתיות…יש משהו מוזר בסמים לא חוקיים: הם לא תמיד גורמים למשתמש לנהוג בחוסר הגיון. אך הם בהחלט גורמים לרבים שאינם משתמשים בהם להתנהג כך.”

המהדורה המקורית של הספר כללה גם מאמר שנכתב על ידי מיסטר X, אנונימי שסיפר שהשימוש בקנאביס עזר לו להגיע לתובנות בנוגע לגזענות  והוביל ל-11 מאמרים שנכתבו תוך שעה אחת בלבד. מיסטר X כך התברר, היה שמו הבדוי של מדען המוח הנודע קרל סייגן.

אז מאיפה הגיע דימוי העצלן והסטלן?

משנות ה70 ואילך, קמפיינים מפורסמים למלחמה בסמים ביניהם ״אמרו לא״ (Just Say No) של ננסי רייגן וכמובן הקמפיין המפורסם שמראה מה קורה למוח שלכם תחת השפעת קנאביס באמצעות ביצים. מסעות פרסום אלה יצרו וקבעו את תדמית הסטלן הטיפש.

 

Untitled-6

 

בשנות ה70, הציבור הביע חוסר שביעות רצון מתפקודו של הנשיא ריצ’רד ניקסון וזה הבין שאינו יכול עוד להשתלח בשחורים ובמפגינים נגד מלחמת ויאטנם, זאת מכיוון שגזענות ממסדית הפכה למוקצית מחמת מיאוס והפגנות היו מוגנות תחת התיקון הראשון לחוקה. במקום זה, הוא וחבריו למסע החליטו להתמקד במה שהיה מושרש בתרבות הפנאי של מיעוטים ותרבות הנגד. וכך הפך קנאביס לאויב הציבור מספר 1. כך הממשלה השתיקה את ארגוני זכויות האדם האפרו-אמריקאים ומפגינים נגד המלחמה, באמצעות מעצר וכליאה. הממשלה ציירה תמונה עבור אמריקה השמרנית: כל משתמשי הקנאביס היו עצלנים, מסוממים, היפים, שמוצצים את החברה ואינה תורמים לה.

Untitled-5

השקרים ממשיכים

בשנת 1997 גילו כי חברות תרופות, אלכוהול וטבק מימנו את PDFA (ארגון העוסק בלובי לטובת חברות טבק, אלכוהול ותרופות). מיד לאחר מכן, הם הפסיקו לקבל כספים מהשניים האחרונים, בעוד שחברות התרופות ממשיכות לשלם להם על מנת שימשיכו לפרסם את הנתונים השקריים שקנאביס הוא סם מסוכן. אחד התומכים הגדולים הם אוקסיקונטין (OxyContin), אחד ממשככי הכאבים הממכרים ביותר בעולם.  

ובעדו המניפולציה ממשיכה, אנשים מתחילים להתעורר. אלו שמשתמשים בקנאביס יודעים את האמת. אלה האוחזים בכוח, יודעים גם הם.

קנאביס לא הופך אותנו לאידיוטים עצלנים. קנאביס מעורר תשוקה, יצירתיות ואינטואיציה. מה שהופך אנשים לאידיוטים היא התמיכה בגופים שמשקרים לנו בשביל כסף וכוח.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות