ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

עצרת מיוחדת באו״ם בנושא אי הפללה לכל סוגי הסמים

שתפו את החברים

קבוצה של 22 מומחים רפואיים התכנסו בחסות אוניברסיטת ג’ונס הופקינס ומגזין הבריאות הבריטי The Lancet וקראו לאי הפללה בשימוש והחזקה בסמים לא אלימים. בהסתמך על קונסנזוס מדעי הולך וגובר על מחדלי המלחמה העולמית בסמים, המומחים מעודדים ארצות ומדינות בארה”ב “להעביר…

קבוצה של 22 מומחים רפואיים התכנסו בחסות אוניברסיטת ג’ונס הופקינס ומגזין הבריאות הבריטי The Lancet וקראו לאי הפללה בשימוש והחזקה בסמים לא אלימים.

בהסתמך על קונסנזוס מדעי הולך וגובר על מחדלי המלחמה העולמית בסמים, המומחים מעודדים ארצות ומדינות בארה”ב “להעביר בהדרגה את הסדרת שווקי הסמים וליישם את השיטה המדעית על פי הערכתם.”

הדו”ח שלהם מגיע לקראת ישיבת או”ם מיוחדת על סמים שתתקיים בחודש הבא, שם מדינות העולם יעריכו מחדש את מדיניות הסמים במחצית המאה האחרונה, בתקווה, להתוות גישה שמטרתה בריאות הציבור.

UN_logo copy

בסקירה ארוכה של מדיניות הסמים העולמית, מומחים מ Lancet-הופקינס הסיקו כי מדיניות האנטי-סמים ב 50 השנים האחרונות “במישרין ובעקיפין תרמה לאלימות קטלנית, מחלות, אפליה, עקירה בכפייה, עוול וערעור על זכותם של אזרחים לבריאות.״

  • “עלייה מרשימה” במחלק הרצח במקסיקו מאז החליטה הממשלה בשימוש בכוח צבאי כתגובה לסחר בסמים ב -2006.

העלייה היתה כל כך גדולה, עד כי מומחים נאלצו לשנות את תוחלת החיים כלפי מטה באותה מדינה.

  • “שימוש מופרז” בכליאה כאמצעי לבקרת הסמים, אשר המומחים טוענים שגרם ל “תרומה הגדולה ביותר” לשיעור גבוה של הידבקות ב- HIV וצהבת מסוג C בקרב המשתמשים בסמים.
  • גזענות ופערים חברתיים באכיפת חוק הסמים בעיקר בארה״ב.
  • והפרות זכויות האדם הנובעות מתוך ענישה מופרזת, כולל עלייה בעינויים והתעללות באסירים במקומות כמו מקסיקו.

״מטרת האיסור על כל שימוש, החזקה, ייצור וסחר של סמים היא הבסיס של כל חוקי הסמים הלאומיים שלנו, אבל מדיניות זו היא הנחה של רעיונות לגבי שימוש בסמים ותלות בסמים שאינם מבוססים מדעית.״ כותב דר כריס ביירר Beyrer מאוניברסיטת ג׳ון הופקינס בהצהרתו.

בפעם האחרונה שקיים האו”ם ישיבה מיוחדת על סמים, בשנת 1998, מטרתו היתה “עולם ללא סמים” עד שנת 2008.

חברי הוועדה הופקינס Lancet מוצאים פגם ברגולציית הסמים של האו״ם בכך שהוא אינו מבחין בין שימוש בסמים ושימוש לרעה בסמים.

אי הפללה לכל סוגי הסמים

״הרעיון שכל שימוש בסמים מסוכן ורע הוביל מדיניות אכיפה-כבדה שמקשה לראות סמים מסוכנים באותו אור שיש במזון, טבק ואלכוהול, והמטרה של המדיניות החברתית היא להפחית את הנזקים האפשריים.״ הם כתבו.

חברי הוועדה ציינו מחקרים המראים כי “על-פי הערכות 246 מיליון אנשים שהשתמשו בסמים בשנה האחרונה, 27 מיליון (סביב 11%) חוו שימוש לרעה בסמים, דבר שהוגדר כתלות בסמים.״

״הרעיון שכל שימוש בסמים הוא בהכרח “התעללות” פירושו כי התנזרות מיידית ואבסולוטית היא הגישה המקובלת היחידה,״ אומרת חברת הוועדה פרופ׳ אדיבה קמרולזמן Kamarulzaman. והוסיפה ״המשך הפללת שימוש בסמים תורם להדבקות ב HIV, הפטיטיס C והעברת שחפת בפנים הכלא ובקהילה בכלל. יש דרך אחרת. תוכניות ומדיניות שמטרתן לצמצם את הפגיעה צריכות להיות עניין מרכזי במדיניות הסמים בעתיד.״

חברי הוועדה מצביעים על הצלחות באי הפללת סמים במקומות כמו פורטוגל, שם שיעורי השימוש בסמים צנחו, מקרי המוות ממנת יתר נדירים והדבקות ב HIV בקרב המשתמשים בסמים צנחו. הם ממליצים למדינות אחרות לאמץ גישה דומה.

ומעבר לאי הפללה, חברי הוועדה ממליצים לנסות לגליזציה ורגולציה בסוגים מסוימים של סמים, כמו שנעשה עם קנאביס בכמה מדינות בארצות הברית.

למרות שהסדרת שוק הסמים אינה מתאפשרת באופן פוליטי בטווח הקצר במקומות מסוימים, הנזק בשווקים פליליים והשלכות נוספות של האיסור המקוטלג בוועדה זו כנראה יובילו מדינות נוספות לעבור בהדרגה לכיוון זה – כיוון שאנו תומכים בו.״ הם כותבים.

מדינות אחרות, במיוחד באמריקה הלטינית, בוחנים את הצלחת לגליזצית הקנאביס בארה”ב כאב טיפוס, לדרך שהם עשויים לעשות על מנת להמנע מחוקי הענישה הקשים.

הוועדה מקווה כי המושב הקרוב של העצרת הכללית בנושא סמים יציין נקודה מפנה במלחמה בסמים. אבל לגרום ל 200 מדינות להסכים על שינוי בכיוון יהווה אתגר גדול. והציפיות לא גבוהות במיוחד.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות