ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מחזוריות הגידול

עקרון הרצף: שיטת מחזוריות מתמדת בגידול קנאביס

שתפו את החברים

צמח הקנאביס צריך זמן כדי לגדול, ועוד זמן מתאים כדי לפרוח. בשיטת “מחזוריות הגידול המתמדת” מגיעים ליעילות מקסימלית על ידי פיצול התהליך כדי להבטיח יבול חדש כל חודש – ואף פחות מזה. מחזוריות מתמדת היא סוג של פס יצור – שיטת…

צמח הקנאביס צריך זמן כדי לגדול, ועוד זמן מתאים כדי לפרוח. בשיטת “מחזוריות הגידול המתמדת” מגיעים ליעילות מקסימלית על ידי פיצול התהליך כדי להבטיח יבול חדש כל חודש – ואף פחות מזה.

מחזוריות מתמדת היא סוג של פס יצור – שיטת גידול המנצלת את התכונות הטבעיות של צמח הקנאביס על מנת לקצר את הזמן בין יבול ליבול, תוך שימוש בשניים או שלושה חללים המנוצלים כל הזמן. גידול בחלל אחד דורש חודש של גידול מזרע ועד לפריחה, ועוד לפחות חודש וחצי של הפרחה, מה שמביא אותנו ליבול כל חודשיים וחצי לפחות. היתרון המרכזי של ריבוי חללי גידול הוא הרציפות ביבול, וקיצור הזמן בין מחזור למחזור עד כדי 46 יום בלבד בזני קנאביס מסוימים, כך שאם עובדים עם שני חללי הפרחה הנקצרים לסירוגין אפשר גם לקצר את הזמן הזה לחצי, עד כדי 23 ימים בלבד.

נהוג לחשוב על סט-אפ כחלל גידול אחד, בו מתבצעים הן הצימוח והן ההפרחה. בשלבים השונים של הגידול משתנה תפקוד החלל, כך שבעצם אנו מדברים על כמה חללים שונים:

חלל גידול  – מחזור אור של 18 שעות אור ו-6 שעות חושך, התאורה היא פלורסנטים בדרך כלל קומפקט פלורסנט או T5, או נורת מטל הלייד לבנה. בשלב זה אין חשיבות לחדירת אור בשעות החושך, ולכן החלל אינו חייב להיות אטום לחלוטין לאור.

חלל הפרחה – מחזור אור של 12 שעות אור ו-12 שעות חושך, בדרך כלל בנורות נל”ג יעודיות לפריחה, בעלות אור צהבהב. חדירת אור בשעת החושך תפריע לפריחה, ולכן איטומו של החלל לכניסת אור הוא חיוני.

חלל אימהות דומה לחלל הגידול מבחינת התנאים. עקרונית, ניתן לגדל אימהות בחלל הגידול הרגיל, אך היתרון בחלל נפרד הוא שבעוד את חלל הגידול הרגיל ניתן לחטא בין מחזור למחזור, בחלל צמחי אם, יש בכל רגע נתון צמחים כך שהדבר אינו אפשרי.

חלל ייחורים – למעשה מדובר בחלל קטן הכולל פרופוגטור ונורת פלורסנט, המשמשים לייחורים.

בעוד הסט-אפ הבסיסי אכן כולל חלל גידול אחד, רוב המגדלים בוחרים להשתמש במספר חללי גידול כדי למקסם את היעילות והתוצאה. כאשר אנחנו מנצלים את זמן ההפרחה לביצוע גידול במקביל, נוכל לקבל מחזור שאורכו כאורך ההפרחה בלבד, ולקצור את הפרחים עד כדי 46 יום בזנים מסוימים.  

אז איך עושים את זה?

החלוקה הראשונה תהיה לשני חללי גידול,

  1. חלל גדילה (צמיחה)
  2. חלל פריחה (הפרחה)

בחלל הגדילה בדרך כלל תהיה מנורת מטל הלייד לבנה, שהיא התאורה האידאלית לשלב זה. חלל הגדילה יכול להיות קטן יותר, ומערכת התאורה שלו תהיה חלשה מזו של חלל הפרחה. משטר אור יהיה של 18 שעות אור ו-6 שעות חושך באופן קבוע.

בחלל ההפרחה בחלל הגדילה נשתמש בתאורה צהובה שמתאימה לפריחה ובמשטר תאורה של 12 שעות אור ו-12 שעות חושך באופן קבוע. כשחלל ההפרחה מתפנה, אפשר להכניס את הצמחים מאזור הגדילה ישירות אליו ללא צורך בהמתנה. בגלל תקופת הגידול הארוכה יחסית, תנובת הפרחים תהיה מסיבית מאוד.

ברמה בסיסית, אפשר לשמור את האימהות ואת הייחורים באזור הגידול, עם תאורה אחת. אפשר גם לשפר את המערכת, ולתת לכל אחד מהשלבים חלל ייעודי עם מערכת תאורה. כך יש לנו חללי אימהות, ייחורים, גדילה (צימוח), ופריחה. בצורה כזו נוצר רצף בגידול, וברגע שחלל ההפרחה שלנו מתפנה ניתן להכניס אליו צמחים אחרי צימוח משמעותי, שכאמור מניבים פריחה מאסיבית בזמן קצר.  

מכיוון שתקופת ההפרחה ארוכה ביחס לתקופת הגדילה, יש מגדלים שבוחרים לשדרג עוד את המערכת ולהשתמש בשני חללי הפרחה (או חלל הפרחה אחד עם 2 תאורות). הצמחים מהגידול מועברים פעם לחלל הפרחה א’, ופעם לחלל הפרחה ב’. עם שתי מערכות תאורה, שכל אחת משמשת למחזור אחר, כך שהצמחים מתחת לכל תאורה יהיו בגובה אחיד. למערכת זו ניתן להשתמש עם משנק דיגיטלי שמאפשר לחבר סוגים שונים של נורות בהספק חשמל שונה ומאפשר לכם לחסוך בעלויות של מערכת תאורה נוספת. בצורה זו מובטח רצף אספקה קבוע ויעילות מקסימלית.

מדריכים וטיפים נוספים תוכלו למצוא גם בספר שלנו “המדריך הישראלי לגידול קנאביס“.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות