ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

עשרה זנים מומלצים לגידול

שתפו את החברים

עם אלפי זני קנאביס שפותחו בשנים האחרונות קשה מאוד לבחור איזה זן לגדל. לנוחיותכם הכנו רשימה של כמה זנים מומלצים. לעיתים קרובות, זנים חדשים ואופנתיים של קנאביס עלולים לאכזב. תמיד עדיף לגדל זנים ותיקים ויציבים שעברו אלפי מחזורי גידול על…

עם אלפי זני קנאביס שפותחו בשנים האחרונות קשה מאוד לבחור איזה זן לגדל. לנוחיותכם הכנו רשימה של כמה זנים מומלצים. לעיתים קרובות, זנים חדשים ואופנתיים של קנאביס עלולים לאכזב. תמיד עדיף לגדל זנים ותיקים ויציבים שעברו אלפי מחזורי גידול על פני גנטיקה חדשה. הרשימה לא כוללת זנים אוטומטיים, גימיקים שיווקיים ופשרות  – זה לא הסגנון שלנו, בשבילנו רק הטוב ביותר.

  1. Ksesa Gold: את הזן הזה אי אפשר להשיג אצל ספקי זרעים, אפשר למצוא אותו כשעושים קססה טובה, ופתאום מוצאים זרע בריא בתוך פרח איכותי. זרעים שמצאנו בקססות אמנם לא מגיעים עם שמות מגניבים, ועד שננביט אותו לא נדע איזו הפתעה מחכה לנו, אבל חלק מהגנטיקה הכי טובה שגידלנו בחיים הגיעה מזרעים שמצאנו בקססה. אז אל תדחו את הגידול עד שתביאו איזה זן ממותג, קחו את הזרעים שיש לכם ויאללה להנביט.
  2. White Widow: אחד הזנים האהובים בעולם, אין כמעט קופי שופ באמסטרדם שלא מחזיק אותו בתפריט. היבריד מאוזן של סאטיבה ברזילאית ואינדיקה הודית עם נטייה לכיוון האינדיקה. מאוד קל לגידול, נותן יבול גדול, סלחן לטעויות של מתחילים, והכי חשוב בעל השפעה מדהימה. הפרחים של האלמנה הלבנה מצופים בשרף דביק ומנצנץ שרק מלהסתכל עליהם אפשר להבין איזה תענוג יהיה לעשן או לאדות אותו. השפעה אופורית ומלאה באנרגיה המעודדת יצירתיות. מומלץ בחום למגדלים מתחילים.
  3. Northern Lights: זן קלאסי בעל זמן פריחה קצר יחסית ומאוד עמיד למחלות ומזיקים. אינדיקה דומיננטית שהיא  האמא הגנטית של זנים מפורסמים, כמו Sour Diesel ו – Super Silver Haze. למרות ש- Northern Lights הוא אינדיקה דומיננטית יש בו קצת גנטיקה של סאטיבה תאילנדית. זן מאוד מרגיע, מקל על כאבים ואופורי. בעל טעם מתוק חריף ייחודי, מומלץ לכל מי שאוהב אינדיקה.
  4. Skunk #1: האמא של כל זני הסקאנק. גנטיקה של סקאנק #1 נמצאת בהרבה זנים מפורסמים. זהו זן יציב מאוד אשר פותח בסוף שנות ה-70 על ידי הכלאה של אינדיקה אפגנית, סאטיבה ממקסיקו וסאטיבה מקולומביה. בעל ריח מאוד חזק (לא סתם קוראים לו סקאנק – בואש) אז לא להתקמצן על פילטר פחם. זן יציב, נוח לגידול, בעל השפעה משמחת ואופורית.
  5. Master Kush: אינדיקה טהורה שנוצרה בהולנד על ידי הכלאה של שני זנים הודים. בעל ארומה של פירות הדר וטעם שמזכיר גראס הודי. בעל השפעת אינדיקה קלאסית מרגיעה אבל בלי השפעה כבדה מדי על הראש, כך שאפשר להתרכז גם תחת השפעה. מעולה לטיפול בלחץ ודיכאון. משכך כאבים ובעיות שינה. קל לגידול ונותן יבולים גדולים.
  6. Bubble Gum: זן שתמיד יקבל אצלי פינה חמה בלב. כשחנות הגידול הראשונה נפתחה בישראל וסוף סוף התחילו לגדל פה קנאביס בסטנדרטים של אמסטרדם, באבלגם היה הזן הראשון שיצא לי לנסות. באותם ימים, גרם של קנאביס איכותי היה נמכר ב-50 ש״ח, כשבאותו מחיר היינו קונים 10 גרם של קנאביס בדואי. מעבר לנוסטלגיה, באבלגם הוא זן אדיר! מתוק כמו מסטיק, עם השפעת סאטיבה שמחה ואופורית. יחסית לסאטיבה הוא די קל לגידול. רגיש לבעיות חומציות, צומח לאט יחסית בשלב הגדילה, אבל נותן קפיצת גדילה מדהימה בפריחה.
  7. Blue Dream: היבריד סאטיבה דומיננטי. הכלאה של בלוברי והייז. זן מרגיע גופנית אבל ממריץ את החשיבה ומעודד יצירתיות. השפעה מאוד מאוזנת ושמחה. מעולה לטיפול בכאבים, וללא אפקט מרדים כפי שהיה מצופה מזן שיש בו גנטיקה של בלוברי. יחסית לסאטיבה זהו זן נמוך יחסית שנותן יבול גדול. מאוד פופלרי בישראל בקרב מגדלי חופש.
  8. Purple Haze: השם לקוח משיר של ג׳ימי הנדריקס, ואין שם יותר מתאים מזה לזן המדהים הזה. 100% סאטיבה בעל השפעה פסיכודלית ואנרגטית. סאטיבה נמוכה יחסית שמתאימה מאוד לגידול פנים. לקראת סוף הגידול הפרחים מקבלים גוון סגלגל. כמו כל הזנים במשפחת ההייז, יש לזן הזה זמן פריחה ארוך, אבל היבול הענקי מצדיק את זה.
  9. Dairy Queen: עזבו את ריח הגבינה המדהים של הזן הזה, תתעלמו מההשפעה המגניבה שלו – את הצמח הזה אתם צריכים לגדל בגלל המראה שלו. היבריד שנוטה לכיוון סאטיבה. נמוך ורחב יחסית עם פרחים מפלצתיים בגודלם, שפשוט מזיעים שרף דביק. דיירי קווין הוא זן עם ריח חזק של גבינה, שזה די מגניב אבל מחייב פילטר פחם והרבה מנטרל ריחות כדי לא למשוך את תשומת הלב של השכנים. בעל זמן פריחה קצר יחסית, מומלץ מאוד לקטום אותו כמה פעמים כדי להשאיר אותו נמוך.
  10. Dr. Grinspoon: זן שהוא אתגר למגדלים מתקדמים.  100% סטאיבה, זמן פריחה ארוך, ענפים דקים עם פרחים קטנים ועגולים, רגיש למחלות וחומציות. בקיצור הסיוט של כל מגדל, אבל אם לקחתם על עצמכם את האתגר והצלחתם לגדל ד״ר גרינספון, ההשפעה שלו תעיף לכם את הסכך. הפרחים הקטנים והעגולים מתכסים לקראת סוף הגידול במלא טריכומות דביקות שהופכות את הזן הזה למלך הסאטיבות, עם 25% THC, כמעט ללא CBD, יש לו השפעה מאוד מוזרה – מאוד מפוקס, אופורי ואנרגטי, אבל הכל במעטפת מאוד פסיכדלית. למגדלים וצרכנים מנוסים בלבד.

מתוך המדריך הישראלי לגידול קנאביס מאת יאיר רביב ופלג פסטיג

אתרים לרכישת זרעים:

http://greenhouseseeds.nl/

https://www.nirvanashop.com/en/

https://shop.ilovegrowingmarijuana.com/

http://www.seedsupreme.com/

https://sensiseeds.com/en/cannabis-seeds

https://www.royalqueenseeds.com/

https://www.gorilla-cannabis-seeds.co.uk/

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות