ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

פינאן (pinene) הטרפן שעוזר לחרדה ולאסטמה

שתפו את החברים

פינאן – ההערכה היא שישנם למעלה מ-6,000 זני קנביס, כאשר רובם הינם היברידיים, כלומר שילוב של אינדיקה וסאטיבה, שפותח על ידי בני אדם. בצמח עצמו קיימים מאות סוגים של מולקולות שונות, כאשר לחלק מהם השפעה שחשובה לנו יותר, וכאלה שפחות. טרפנים, אותם…

פינאן – ההערכה היא שישנם למעלה מ-6,000 זני קנביס, כאשר רובם הינם היברידיים, כלומר שילוב של אינדיקה וסאטיבה, שפותח על ידי בני אדם. בצמח עצמו קיימים מאות סוגים של מולקולות שונות, כאשר לחלק מהם השפעה שחשובה לנו יותר, וכאלה שפחות.

טרפנים, אותם מולקולות טעם וריח המופקים ע”י צמחים רבים בטבע, הם הגורם להיווצרות הניחוח המיוחד של פרחים, צמחים ותבלינים ולהם גם חשיבות רבה בתקשורת בין צמחים למאביקים שלהם. הטרפנים מצויים גם בצמח הקנאביס.

פינאן 3

עד היום זוהו בצמח הקנאביס מאות טרפנים שונים ולכל זן של קנאביס פרופיל טרפנים הייחודי לו המונה עשרות של טרפנים במינונים שונים. פרופיל הטרפנים הייחודי לכל זן, הוא זה שיוצר את הריח והטעם הייחודיים שלו. אך הדבר המעניין באמת הוא הסגולות הנוספות המיוחסות לטרפנים בכלל, ולטרפנים המצויים בקנאביס בפרט. בשנים האחרונות מקבלים הטרפנים הרבה תשומת לב מכיוון שחלקם בעלי פעילות פרמקולוגית ניכרת בגוף ואפילו נקשרים לאותם קולטים אליהם נקשרים הקנבינואידים. אותם קולטנים המצויים בגוף האדם ואחראים בין היתר על הפעלת המערכת האנדו – קנבינואידית, שלה מיוחסות הפעילויות הטיפוליות המיוחסות לצמח הקנאביס.

פינאן נחשבת למולקולה מהותית שמהווה גורם משפיע במיוחד על ההרגשה מצריכת קנאביס, והוא הטרפן הנפוץ ביותר בטבע. הפינאן גם נמצא בכמות משמעותית מאוד בשרף של עץ האלון. ובין היתר פועל גם כדוחה מזיקים בעצי מחט והאחראי לטעם האורני והטרי.

ארומה של עצי אורן

הטרפן נושא ארומה דומה לזה של עץ אורן ובאנגלית אלו גם מילים דומות (אורן = pine) ומשם קיבל הטרפן את שמו – פינאן (pinene), אלא שטרפן זה אינו ייחודי לקנאביס בלבד, ולמעשה יש למעלה מ-20,000 אלף צמחים שמכילים את המולקולה המופלאה הזו בטבע. פינאן קיים בין היתר גם בקליפות התפוז, בזיליקום, פטרוזיליה ועוד.

הארומה החזקה יחסית של סוגי זנים שיש בהם ריכוז גבוה של פינאן הופך אותם לקלים יחסית לזיהוי, ומאחר ורוב משתמשי הקנאביס עדיין רוכשים אותו בשוק השחור, בדיקות מעבדה הן לרוב אינן חלק מהתפריט. ולכן, הארומה, בתוספת הריח והמראה של הפרח, זו כמעט הדרך היחידה שאפשר להעריך איזה זן נמצא לפנינו.

פינאן 2

קיימים שני סוגי פינאן – אלפא וביתא.

  • אלפא מריח כמו אורן או רוזמרין וגם מזכיר קצת אצטרובלים
  • הבטא מריחים כמו תבלין, פטרוזיליה, בזיליקום או פרחי צמח הכשות (שהם בני דודים של הקנאביס).

מולקולה רפואית

פינאן נחשבת למולקולה טובה גם מבחינה רפואית ומכמה סיבות שונות. ב-2011 פורסם במגזין פרמקולוגיה בריטי מחקר, שמצא כי זני פינאן אלפא מכילים ריכוז גבוה של חומרים אנטי דלקתיים, ואלה יכולים לסייע למטופלים עם מחלות שמזוהות עם תהליכים דלקתיים – לרבות סרטן, קרוהן, דלקות פרקים ועוד.

מקצועות יצירתיים רבים כמו אמנים או אפילו עורכי דין מעדיפים זנים עם רמות גבוהות של פינאן בזכות היכולת שלהם להגביר ריכוז ועירנות, במיוחד כשהם מופיעים בזני הסאטיבה.

זה לא סוד ש-THC משפיע על הזיכרון לטווח הקצר. ובנוסף לסגולותיו נוגדות הדלקת, והסיוע שלו לריכוז, פינאן נמצא גם כמגביל את אובדן הזיכרון לטווח הקצר שנגרם על ידי ה-THC. הוא גם בולם אינטנסיביות כללית שנגרמת מיותר מדי THC, תוך שהוא מסייע למנוע השפעות פסיכולוגיות שליליות כמו פרנויה וחרדה.

יחד עם זאת, לא תמה תרומתו הרפואית של הפינאן. הוא מסייע לתפקוד הריאות ולמערכת הנשימה ותפקודה, מה שמספק יתרונות רבים למי שסובל ממחלות כמו ריאות ונשימה כמו אסטמה – עבורה קנאביס נמצאה אפקטיבית מאד.

זני הפינאן הטובים ביותר

פינאן קנאביס

צרכני קנאביס רבים מעדיפים אינדיקה חזקה, בזמן שאחרים נדבקים ממנה ומעדיפים להיצמד לסאטיבה המרימה. למרבה המזל, את הפינאן אפשר למצוא כמעט בכל  הזנים הנפוצים. סאטיבה, אינדיקה, והזנים ההיברידים, לרבות ‘Jack Herer’ (סאטיבה), ‘Blue Dream’ (הייבריד), ‘Dutch Treat’ (הייבריד) ו- ‘Romulan’ (אינדיקה).

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות