ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
סקס וקנאביס

סקס וקנאביס – פרח התאווה – שאלנו את הסקסולוג

שתפו את החברים

זה לא סוד – סקס וקנאביס הולכים מעולה ביחד ויש מצב שאתם כבר לא זוכרים מתי נכנסתם לסיטואציה, בלי שאכטה לפני (ואחרי). שאלנו את הסקסולוג ד”ר עידן מיליצ’ר, מה בין קנאביס לכדורי הזקפה והחשק שמשווקים בבתי מרקחת והאם בעתיד ירשמו…

זה לא סוד – סקס וקנאביס הולכים מעולה ביחד ויש מצב שאתם כבר לא זוכרים מתי נכנסתם לסיטואציה, בלי שאכטה לפני (ואחרי). שאלנו את הסקסולוג ד”ר עידן מיליצ’ר, מה בין קנאביס לכדורי הזקפה והחשק שמשווקים בבתי מרקחת והאם בעתיד ירשמו קנאביס רפואי לבעיות בחיי המין. 

את האמת, מתי לאחרונה עשיתם סקס בלי להתמסטל קודם? גם בלי מחקרים מדעיים, מי שניסה, יודע שסקס עם סאטלה וסקס סאחי, זה לא אותו הדבר.
שאלנו את הסקסולוג ד”ר עידן מיליצ’ר, האם זה רק בראש שלנו. “ידוע, ומחקרים הוכיחו את זה”, הוא אומר, “שלכל החומרים הפסיכו אקטיביים, אם זה קנאביס, אלכוהול, קוקאין, MDMA או סמים אחרים, יש השפעות על התפקוד המיני שלנו, ובכמה רמות”.

מחזק האורגזמות

מיליצ’ר, שעבודת הדוקטורט שלו בסקסולוגיה, הוקדשה לחיי המין של הומלסים בפארק בניו יורק (והוא אף חי איתם לשם כך על הספסלים, במשך תקופה לא קצרה), יודע דבר או שניים על הקשר בין סמים מסוגים שונים, לסקס. באותו פארק, אגב, הוא מספר, האקט לסוגיו, היה נעשה בפרהסיה וללא כל עכבות.

“ברמה הפסיכולוגית, חומרים משני תודעה מסירים עכבות וחסמים ופותחים מקום למחשבה מינית. הדמיון משתנה, צורת החשיבה, הפתיחות. גם ברמה הייצרית, אם נתייחס ספציפית לקנאביס, יש הגברה של התשוקה והחשק והעצמה של התחושתיות. נשים מדווחות על רמת סיכוך ועוררות מינית גבוהה יותר בהשפעת הצמח, על הנאה רבה יותר לאורך האקט ועל אורגזמות חזקות יותר”.

ואיך הקנאביס משפיע על התפקוד המיני של גברים?

“כאן, כל מקרה לגופו. בשאכטה הראשונה, התפקוד יכול באמת להשתפר, אבל המחקר מצביע על כך שככל שנרבה לצרוך את החומר, ‘נפחית בהופעה’, כלומר, הזקפה עלולה להיפגע. מחקר בנושא, שנערך בקנדה השנה ובדק אנשים בני 20 עד 40, מצא שרובם מדווחים על שיפור בפתיחות, במחשבה ובתפקוד המיני, כל עוד עישנו כמות הגיונית וסבירה של קנאביס, בהתאם למשקל הגוף, לכושר הגופני ולתזונה, כי יש לא מעט מרכיבים, שיש להם השלכה על השפעת הקנאביס על התפקוד שלנו.”

להריח פקק של בירה

מה בין קנאביס לאלכוהול בהקשר של חשק ותפקוד? לדברי מיליצ’ר, למרות שנעשו מחקרים מאוד ספציפיים על כל החומרים משני התודעה, התפיסה המקצועית שלו אומרת, שכל מקרה לגופו. “יש כאן שני היבטים. הראשון הוא ההיבט האישי. על כל אחד מאיתנו, חומרים שונים, משפיעים אחרת. יש אנשים שיעשנו ג’וינט וזה לא יעשה להם כלום ולעומת זאת יריחו פקק של בירה וישתכרו, אצל אחרים זה יכול להיות להיפך.

“במקביל, צריך לזכור שקנאביס הוא צמח שיש לו זנים רבים עם השפעות שונות וגם אופני הנטילה שלו משתנים ולכן חשוב לדעת מה מתאים ונכון מבחינת הזן, מתוך הכרת עצמך וניסיון אישי. כך גם לגבי אלכוהול, שהוא שם כללי למשקאות שונים. ההיבט השני הוא, כמו כאמור, הכמויות. על כל אחד, אותה כמות של אלכוהול או של קנאביס, יכולה להשפיע אחרת, אבל לרוב, מי שמרבה, מפסיד. בשלב מסוים, אנחנו פשוט לא מספיק מגיבים, כי אנחנו מסטולים מדי.” 

תבחרו, ג’וינט או זריקה?

כשהוא נשאל האם ימליץ על שימוש בקנאביס למטופל שסובל מבעיות במיניות, הוא אומר שהוא יכול, אבל לא יעשה זאת. “אני לא מאמין בגישה טיפולית שמבוססת על אלכוהול או סמים, להפרעות בתפקוד מיני. נכון להיום, יש גם לנשים וגם לגברים, מענה תרופתי ופסיכולוגי להפרעות האלה. לזקפה גברית יש את הוויאגרה, סיאליס ואחרות ואם תרופה אחת גורמת לתופעות לוואי, אפשר לנסות אחרת. גם נשים יכולות למצוא תרופות קנאביס לשיפור חיי המין. יש כיום בשוק שתי תרופות קנאביס לעידוד החשק הנשי, אחת מהן אושרה רק בשבוע שעבר על ידי ה-FDA. היא נקראת  Vyleesi וניתנת בהזרקה.” 

כלומר, עדיף לחטוף זריקה או לקחת כדור יותר מאשר לעשן קנאביס?

“אם יש הפרעה מאובחנת בתפקוד המיני, פיזיולוגית או פסיכולוגית, חשוב בראש ובראשונה, לתת לה מענה בתכנים הרפואיים והפסיכולוגיים המוכרים ולא ‘לפתור’ אותה בקנאביס, באופן מיידי וישיר”. 

אם יהיו מספיק מחקרים בנושא ואפשר יהיה לדייק בזנים ובמינונים, יתחילו לרשום, לדעתך, קנאביס רפואי לבעיות בתפקוד המיני?

“זה לא שלא חקרו את זה. היו לא מעט מחקרים בשנים האחרונות, שבדקו השפעות של קנאביס על מיניות, בהשתתפות מאות רבות של נחקרים ונמצא שגם לנשים וגם לגברים, כמות נכונה ומהחומר הנכון, אכן עוזרת. יחד עם זאת, נכון להיום, הרפואה צריכה אמצעים ספציפיים וקונקרטיים לעזרה וחשוב לדייק במינונים ובהרכבים. לשם עוד לא הגענו עם הקנאביס. אני אישית לא נגד, בכלל לא.” 

שאכטה קנאביס
שאכטה קנאביס

לא יכולים בלי

יש מטופלים שמספרים שהם לא יכולים לקיים יחסי מין בלי קנאביס?

“למטופל שמספר שמדי פעם הוא משתמש בקנאביס לפני סקס, כי הוא בלחץ או בא לו לפנטז יותר, אני אומר ‘תהנה, אבל לא כדרך חיים.” 

כי זה לא חוקי?

“אני לא עורך דין ולא מתייחס לחוק, אלא לנפש האדם. לי הרבה יותר חשוב, מלהיות מומחה למין, להיות רגיש למין האנושי. אפשר להשתמש בקנאביס, אבל לא כתרופה. מי שיגיד לי שהוא יכול לתפקד מינית רק אחרי שהוא מתמסטל, אומר, ‘בוא נעבוד, כי יש לך התמכרות’. שוב, לא שאני נגד. תהנה ותבלה, אבל לא כתלות. כמו לגבי התמכרות לפורנו. אם יש משהו שבלעדיו אני לא יכול לקיים יחסי מין, אני צריך טיפול.”

סקס וקנאביס
סקס וקנאביס

 

סקס וקנאביס מהנים לכולם, יחד ובנפרד

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות