ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

פרק 2893#: המלחמה העולמית בסמים היא כישלון.

שתפו את החברים

החודש אמור להתקיים באו”ם כנס מושב מיוחד של העצרת הכללית לסקירת מדיניות הסמים העולמית, שם יעריכו מחדש את מדיניות הסמים במחצית המאה האחרונה, בתקווה להתוות גישה המתעדפת את בריאות הציבור. לקראת ההתכנסות הציגו קבוצה בת 22 מומחים בחסות אוניברסיטת ג’ונס הופקינס ומגזין…

החודש אמור להתקיים באו”ם כנס מושב מיוחד של העצרת הכללית לסקירת מדיניות הסמים העולמית, שם יעריכו מחדש את מדיניות הסמים במחצית המאה האחרונה, בתקווה להתוות גישה המתעדפת את בריאות הציבור. לקראת ההתכנסות הציגו קבוצה בת 22 מומחים בחסות אוניברסיטת ג’ונס הופקינס ומגזין הבריאות הבריטי The Lancet, דו״ח שקורא “להעביר בהדרגה את הסדרת שווקי הסמים וליישם שיטה המדעית לצורך הערכתם”.

בטור דעות שפורסם בלוס אנג׳לס טיימס, קראו נשיא ברזיל לשעבר פרננדו אנריקה קרדוזו, נשיא קולומביה לשעבר ססאר גוויריה ונשיא מקסיקו לשעבר ארנסטו סדייו לרפורמה חדשה: ״לאחר שבחנו את כישלונותינו בחזית זו בעת כהונתינו, לאחר שבדקנו ראיות והתייעצנו עם מומחים במדיניות הסמים, הגענו למסקנה הבלתי נמנעת: המלחמה בסמים היא אסון מוחלט”.

war-on-drugs-007

הנשיאים לשעבר קוראים לכל המדינות החברות באו”ם להפסיק עם הפללה וכליאה של משתמשים בסמים – זהו צעד חיוני לחיזוק בריאות הציבור, כיבוד זכויות האדם והבטחת חירות הפרט.

הם הוסיפו שהדיפלומטים שייקחו חלק בישיבה המיוחדת באו״ם חייבים להכיר ולהתמודד עם הכישלון הברור של רוב חוקי הסמים הקיימים. הדרך היחידה להשתלט על הסחר בסמים, הפשע המאורגן, הורדת מפלס האלימות ולרסן שחיתויות היא לבטל עם ההפללה ולהסדיר את שוקי הסמים.

ניסויים חדשניים ברגולציית הסמים נערכים ברחבי העולם, והם מציעים לקחים חשובים לאלה שמוכנים להקשיב:

תכנית הבריאות הלאומית של שוויץ, למשל, תומכת בטיפול במכורים בהרואין ומספקת את הסם באופן מבוקר על מנת לסייע למכורים לצמצם את הנזק שנגרם להם ושהם גורמים לסביבתם כתוצאה מהתמכרותם. ב-2001 פורטוגל העבירה חוק אי הפללה על שימוש בכל סוגי הסמים, שגרם להפחתה בפשע באופן משמעותי ושיפור בבריאות הציבור, כמו ירידת שיעורי ההדבקות ב-HIV.

depsicologia.com.wp-content.uploads.portugal-drug-decriminalization_1_thumb

שינויים דרמטיים במדיניות הסמים מתרחשים גם ברחבי אמריקה. ב-23 מדינות בארה״ב קנאביס רפואי הינו חוקי, וב-4 מדינות קנאביס חוקי גם לצרכי בילוי ופנאי. רוב המדינות הלטיניות עושות דרכן לאי הפללה באופן מהוסס יותר ופחות. נכון להיום, אורגוואי לקחה את זה הכי רחוק, כשהסדירה את שוק הקנאביס כולו, מייצור והפצה עד המכירה, כאשר טובת האזרחים מוגדרת כמטרת אסטרטגיה זו של המדינה.

הנשיאים קראו לראשי מדינות וממשלות לבחון גישה חדשה בנושא הסמים, שתתבסס על ראיות מדעיות והמציאות המקומית. זו הדרך היחידה לייצר מערכת בקרת סמים גלובלית יעילה, שמעדיפה בראש ובראשונה את חייהם, כבודם וביטחונם של האזרחים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות