ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

צוות של חוקרים מקנדה: חשפנו עוד 30 טרפנים שאחראים על הריח והארומה של פרחי הקנאביס

שתפו את החברים

טרפנים – למצוא את הזן האהוב עליכם זה לא תמיד דבר קל. במיוחד אם הקנאביס עדיין אינו חוקי, וגם אם כבר מצאתם את הזן האהוב עליכם, כמעט בלתי אפשרי לקבל אותו שוב. אפילו אתם מחזיקים ברישיון לקנאביס רפואי, לא תמיד…

טרפנים – למצוא את הזן האהוב עליכם זה לא תמיד דבר קל. במיוחד אם הקנאביס עדיין אינו חוקי, וגם אם כבר מצאתם את הזן האהוב עליכם, כמעט בלתי אפשרי לקבל אותו שוב. אפילו אתם מחזיקים ברישיון לקנאביס רפואי, לא תמיד הזן שתקבלו יהיה זהה לאותו זן שקיבלתם מספק אחר, או שטעמתם במקומות אחרים.

חוקרים בקנדה פועלים כדי להפוך את הזנים והטעמים בצמח הקנאביס ליותר קלים לזיהוי, על פי CTV News, צוות בראשות פרופסור ‘יורג בולמן’ מאוניברסיטת בריטיש קולומביה, הצליח לבודד 30 טרפנים מהגנטיקה של הקנאביס, לייצר פרופיל מדויק של טעם וריח, ולקבוע דרגות סיווג מתוחכמות יותר, שדומות יותר לזני הענבים שנראים בתעשיית היין – כאשר קונים מרלו או שרדונה אפשר לדעת מלבד דקויות מסוימות מה זה יהיה טעם.

הצוות שפעל יחד עם חוקרים של חברת בדיקות הקנאביס Anandia Labs זיהה ומיפה 30 גנים שונים, וכבר הצליחו ליצור כמה שילובים שיוצרים את הריח המתוק והחזק של פרחי הקנאביס.

טרפנים 1

“תחשוב על המוזיקה הנפלאה שאפשר ליצור, ואת כל הווריאציות שניתן לבצע עם 30 מוזיקאים בפילהרמונית, כי אפשרי לנצח על מוזיקאי אחד, חמישה, או לנצח על כולם יחד”.

“מה שאנחנו יודעים עכשיו, זה מי הם כל השחקנים בתזמורת הסימפונית, אבל אנחנו לא יודעים מה כולם עושים בדיוק, ועכשיו אנחנו צריכים לגלות מי הוא למעשה המנצח על כל התזמורת הזו ואיך הוא מתקשר עם האחרים.” אומר פרופסור ‘יורג בולמן’

ובעוד שמגדלי הקנאביס משחזרים גנים ומטפחים זנים במשך עשרות שנים, החוסר בהסדרה ובחוק מסודר הוביל לחוסר עקביות, והרבה דילרים מהשוק השחור משקרים בנוגע לתוצרת שלהם, מהסיבה הפשוטה שלא תמיד תדעו אם זה נכון.

“זה בעיקר בגלל שתעשיית הקנאביס התקיימה עד היום באופן לא חוקי” אמר בולמן, “אנשים גידלו זנים שונים בכל מקום אפשרי, דירות, חממות, או מרתפים.”

עוד השנה, קנדה מתכננת להעביר לגליזציה מלאה, וצוות המחקר של אוניברסיטת קולומביה הבריטית כבר מוודא שהמידע יהיה נגיש לטובת הטיפול והסיווג בזני הקנאביס.

דווקא ישראל היא זו שמובילה בנושא בכל מה שקשור לתחום המחקר על צמח הקנאביס, בעיקר בזיהוי ובהבנה של החומרים הפעילים ואופן פעולתם על המערכות הביולוגיות בגוף האדם.

Eybna_Terpensחברת איבנה (Eybna) הישראלית שהוקמה כבר ב-2014 על ידי בנימין איתן ונדב איל, היא הראשונה שהרימה את הכפפה, והחלה לחקור את הרכב הטרפנים בצמח הקנאביס. בידוד הטרפנים מצמח הקנאביס מאפשר פיתוח של מגוון מוצרים שלא בהכרח עשויים מצמח הקנאביס אך מסוגלים לייצר העתק מדויק של פרופיל הריח עבור כל זן של קנאביס, ולייצר בין היתר נוזלים לסיגריה אלקטרונית, בשמים, ביגוד, קוסמטיקה ועוד.

הטרפנים, אותם מולקולות טעם וריח המופקים ע”י צמחים רבים בטבע, הם הגורם להיווצרות הניחוח המיוחד של פרחים, צמחים ותבלינים ולהם גם חשיבות רבה בתקשורת בין צמחים למאביקים שלהם. טרפנים מצויים גם בצמח הקנאביס והם בעצם הגורם לכך שזנים כמו Super Lemon Haze ו-Pineapple Express  מזכירים בריחם משקאות טרופיים ולזנים כמו Blue Dream ו-OG Kush ארומה המזכירה ניחוח מעופש.

עד היום זוהו בצמח הקנאביס מאות טרפנים שונים ולכל זן של קנאביס פרופיל טרפנים הייחודי לו המונה עשרות של טרפנים במינונים שונים. פרופיל הטרפנים הייחודי לכל זן הוא זה שיוצר את הריח והטעם הייחודיים שלו. אך הדבר המעניין באמת הוא הסגולות הנוספות המיוחסות לטרפנים בכלל ולטרפנים המצויים בקנאביס בפרט. בשנים האחרונות מקבלים הטרפנים הרבה תשומת לב מכיוון שחלקם בעלי פעילות פרמקולוגית ניכרת בגוף ואפילו נקשרים לאותם קולטים אליהם נקשרים הקנבינואידים.  אותם קולטנים המצויים בגוף האדם ואחראים בין היתר על הפעלת המערכת האנדו-קנבינואידית, שלה מיוחסות הפעילויות הטיפוליות המיוחסות לצמח הקנאביס.

לטרפנים חשיבות רבה מאוד ב“אפקט הפמליה”, מונח אשר מתאר את החשיבות של מכלול אלפי הרכיבים המצויים בקנאביס והסינרגיה ביניהם על השפעותיו הרפואיות המדוברות של הצמח.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות