ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מחר בת"א - המטופלים וגדי צועדים נגד רפורמת הקנאביס

צועדים ומצלמים – גדי והמטופלים נגד רפורמת הקנאביס

שתפו את החברים

המחאה נגד רפורמת ליצמן והפגיעה שהיא גורמת למטופלי הקנאביס הרפואי ממשיכה, ומחר תיערך בת”א צעדה של מטופלים ופעילים המתנגדים להמשך יישומה בשטח. את הצעדה, שנערכת למטרת צילומי סרטון פרסום לאירוע עתידי, יוביל פעיל הקנאביס והקומיקאי גדי וילצ’רסקי. “אנחנו קוראים לכל…

המחאה נגד רפורמת ליצמן והפגיעה שהיא גורמת למטופלי הקנאביס הרפואי ממשיכה, ומחר תיערך בת”א צעדה של מטופלים ופעילים המתנגדים להמשך יישומה בשטח. את הצעדה, שנערכת למטרת צילומי סרטון פרסום לאירוע עתידי, יוביל פעיל הקנאביס והקומיקאי גדי וילצ’רסקי. “אנחנו קוראים לכל התומכים ובני המשפחה של המטופלים להצטרף ולעזור לנו למנוע פגיעה בחיי אדם”, מוסרים מארגני האירוע.

בשבועות האחרונים הפוקוס של מחאות הקנאביס בישראל מתנדנד בין המחאה המחודשת נגד “הפשע הכלכלי” של גלעד ארדן ודחיית רפורמת הייצוא לבין הסאגה המתמשכת של המטופלים נגד רפורמת הקנאביס הרפואי.

כעת, מחאת מטופלי הקנאביס הרפואי נגד הרפורמה, שכבר הספיקה לרקום עור וגידים בכל חלקי הארץ (ואצל כל הספקים) ואפילו לקבל את השם הרשמי “רחמנא ליצמן“, חוזרת על רקע החג למרכז הבמה וממשיכה לייצר עוד גלים בשטח.

מחר בשעות הצהריים תתקיים בת”א צעדת מחאה נגד הרפורמה תחת הסלוגן “החופש להבריא“. הצעדה נערכת כחלק מצילומי סרטון פרסומי בנושא ובראשה יעמוד בין היתר פעיל הקנאביס והקומיקאי גדי וילצ’רסקי, שמשתתף בצילומים למטרת קידום אירוע עתידי למען מטופלי הקנאביס.

צועדים ומצלמים

הצעדה תתחיל בהתאספות בשעה 9 בבוקר באזור גן יעקב שסמוך לקרייה, שם מתוכנן לפעול צוות צילום שהתנדב למען האירוע, שיאסוף עדויות וסיפורים אישיים של מטופלים שיספרו כיצד הקנאביס מסייע ואף מציל אותם, וכיצד הרפורמה מסכנת את בריאותם.

לאחר כשעה של התארגנות, צילום עדויות ואיסוף קטעי וידאו קצרים לצורך סרטון שיופק בעקבות האירוע, יצאו הצועדים לכיוון צומת עזריאלי, במסלול קצר יחסית שעובר לצד החלקים הומי האדם של הצומת ומקיף את כולה.

מקיפים את עזריאלי - מסלול צעדת "החופש להבריא" בתל אביב
מקיפים את עזריאלי – מסלול צעדת “החופש להבריא”

לפי פרטים שנמסרו לנו, מסלול הצעדה אינו מוגדר לפי יעד סיום, ולאחר שיגיעו הצועדים לצומת הם מתכננים ככל הנראה להסתובב בכל חלקיה ולצלם קטעי וידאו של הפגנה ציבורית עם שלטים וכן עדויות מטופלים נוספות.

מכיוון שלא ידוע עדיין כמה אנשים ייקחו חלק בצעדה ובצילומים, אין לאירוע שעת סיום מדויקת, אך הצפי בקרב המארגנים הוא שתהיה היענות לא מבוטלת והצילומים יימשכו עד שעות אחר הצהריים, כפי שקרה באירוע “מצלמים בכיכר” שנערך לפני חודשיים.

לדברי מארגני האירוע, ביניהם פעילי הקנאביס הרפואי תומר טל וגבריאלה פביאנה, הוחלט כי הצעדה תתקיים במרכז ת”א במטרה לחשוף אותה לקהל רחב ככל הניתן ולהעלות את המודעות הציבורית לפגיעה שגורמת רפורמת הקנאביס לאלפי אנשים.

עוד נמסר לנו כי הצעדה כולה תהיה מצולמת לצורך הפקת הסרטון, כחלק מקמפיין קידום לאירוע התרמה למען מטופלי הקנאביס הרפואי שייערך לקראת סוף חודש אוקטובר.

"החופש להבריא" - המטופלים מתאגדים נגד הרפורמה
“החופש להבריא” – המטופלים מתאגדים נגד הרפורמה

בסיום הצעדה צפוי להתקיים כינוס סיכום, בו ייערכו מספר צילומים קבוצתיים אחרונים וייתכן גם שמספר קטעים נוספים בכיכובו של גדי, במטרה להפיק את סרטון הפרסום ולהכריז על האירוע העתידי (יום התרמה) בהקדם האפשרי.

“אנחנו קוראים לכל התומכים ובני המשפחה של המטופלים להצטרף ולעזור לנו למנוע פגיעה בחיי אדם”, מסרה לנו גבריאלה בראיון שנערך איתה. “משרד הבריאות כבר מוכיח לנו במשך חודשים שאי אפשר לסמוך על היישום שלה וקיום ההבטחות לגביה, ולכן אנו שואפים שכל אדם במדינה ידע בדיוק מה היחס שמקבלים חיים של אלפי אנשים”.

“בתור מטופלים אין לנו שום כוח מול משרד הבריאות שפוגע בנו, עד שנתאגד ונפגין חזית אחידה מול הממשל,” סיכם תומר את דבריה. “בראש ובראשונה זאת המטרה של הצעדה, ואני מקווה לראות כמה שיותר מטופלים מגיעים כדי לתמוך במטרה שכל כך חשובה לכולנו”.

לפרטים נוספים על הצעדה או השתתפות בקמפיין ובאירוע ההתרמה, ניתן לפנות לדף האירוע של “החופש להבריא”.

עדכון (24.9): קיום ערב ההתרמה עומד בסימן שאלה עקב חוסר היענות של האמנים שהיו צפויים להשתתף בו. לפיכך, הצילומים יתקיימו היום בתל אביב במתכונת מצומצמת, ללא השתתפותו של גדי. 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. איל קדרון |

    •אתם כול פעם עושים את אותה הטעות פעם אחר פעם
    •תפנימו :
    •ארוע שיכלול מטופלים ובני משפחות חייב ארגון מראש לא של הדקה התשעים !!!
    • חייב בנית מתח סביב ארוע .. חייב להכין את הציבור שלא מדובר בעוד ארוע מביש של סטלנים !!!
    •גדי הוא נהדר מתוק וגם אחראי מאחורי החזות הסאטירית שלו וגם הוא מבין שהכוח הוא באחדות !
    •אחדות בונים באמון ודמות שיוכית אחראית במובילת מאבק ..
    •מאבק והתנגדות זה משהו שצריך להערך אליו מהר יעיל ולעדכן למול התפתחויות אבל זה דורש ארגון וניהול שלצערי לא מופגן בארועים שלכם עד היום
    •עובדה מטופלים מסכימים עם המסר ולא מגיעים מחשש תדמיתי
    •אני רק אומר אפשר וצריך אחרת
    בריאות לכולנו

שינוי גודל גופנים
ניגודיות