ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
תמונה בחסות - NORMAL

מחקר חדש מראה: צרכני קנאביס רזים יותר וחולים פחות

שתפו את החברים

מחקר חדש שנערך בארה”ב מציג שוב ראיות לכך שצרכני קנאביס נוטים לאבחון BMI (אינדקס מסת גוף) תקין יותר מזה של אנשים שאינם צורכים קנאביס, עקב היותם רזים יותר באופן ממוצע. בנוסף, עקב העובדה שהנם בעלי ציון BMI תקין, צרכני קנאביס…

מחקר חדש שנערך בארה”ב מציג שוב ראיות לכך שצרכני קנאביס נוטים לאבחון BMI (אינדקס מסת גוף) תקין יותר מזה של אנשים שאינם צורכים קנאביס, עקב היותם רזים יותר באופן ממוצע. בנוסף, עקב העובדה שהנם בעלי ציון BMI תקין, צרכני קנאביס נמצאו כבעלי סיכון נמוך יותר ללקות במחלות או סימפטומים של מחלות רבות המאפיינות בעיקר אנשים בעלי משקל עודף.

עולם המחקר המודרני שנכנס בשנים האחרונות למעין “הילוך גבוה” בכל מה שקשור לקנאביס, בוחן לא מעט אפיקים אפשריים בהם יהיה ניתן להפיק תועלת רפואית ממשית מהחומרים הפעילים (קנאבינואידים) הקיימים בצמח.

אחד התחומים הפחות מדוברים בענף זה, שנחקר בינתיים בעיקר על ידי קבוצות מחקר פרטיות קטנות או חוקרים פרטיים, הוא הקשר בין צריכת קנאביס לבין הרגלי תזונה, משקל ובריאות. זה עשוי להישמע כמו קישור מוזר עבור האוזן התמימה, אך מספר לא מבוטל של מחקרים שנערכו עד היום קבעו כי קיים קשר כזה כמעט בוודאות.

הקשר מתבהר – צרכני קנאביס רזים יותר, ולכן בריאים יותר

מחקר חדש שנערך במדינת פנסילבניה שבארה”ב ונגע בנושא זה, בחן את הקשר בין שימוש קנאביס לבין שינוי ברמת הסיכון ללקות במחלות קרדיווסקולריות (לב וכלי דם) הידועות בתור מחלות שתוקפות בעיקר אנשים בעלי משקל עודף.

קבוצת המחקר כללה 253 נסיינים גברים מגילאי 7 עד 32, שמחציתם התנסו בצריכת קנאביס באופן נקודתי או באופן קבוע למשך זמן קצר החל מגיל 12 ועד לגיל 32. כל הנסיינים נבדקו לפי מספר מדדים רפואיים וביניהם BMI, מדדים יחסיים של מידות גוף (WHR ו-HDL), מדדי כולסטרול (LDL), סוכר בדם ולחץ דם וכן מספר מדדים הורמונליים נוספים.

"בריא בישראל" - עזרה בהנפקת רישיון קנאביס רפואי
יותר קנאביס, יותר בריאות

כל נסיין שהוגדר בקבוצת המחקר, כלומר צרך קנאביס, הוערך 5 פעמים (לפי טווח גילאים מוגדר מראש) במהלך התבגרותו בכדי להגדיר ולהעריך מחדש את רמת צריכת הקנאביס שלו. נתון זה שוקלל בתוצאות הסופיות בהתאם, בכדי לנפות צרכנים שהשתמשו בקנאביס רק פעם אחת בחייהם או חריגים דומים.

הבדיקה המקיפה ביותר שנערכה לנסיינים התקיימה בעודם בני 30, כדי להשוות באופן יחסי את ההתפתחות והשינוי במדדים הרפואיים בקרב אלו מהם שצרכו קנאביס לבין אלו מהם שלא, ולקבוע לפי התוצאות מדד שיפיק מסקנה סופית.

כמו כן, המדדים הרפואיים הללו נבחנו באופן מדויק כדי לבחון את השתייכותם האפשרית של חלק מהנסיינים לקבוצות המעמידות אותם בסיכון מוגבר ללקות במחלות לב וכלי דם.

צרכני קנאביס מראים מדדים תקינים יותר, ופחות סיכון

תוצאות המחקר מראות כי בקרב הנסיינים שהנם צרכני קנאביס נמצא ממוצע מדדים תקין יותר, בקרב כל המדדים ללא יוצא מהכלל. לפי החוקרים, הממצא המשמעותי ביותר בתוך ממוצע זה הוא יחס ישיר בין עלייה בשימוש בקנאביס לבין ירידה בציון ה-BMI של כלל הנסיינים.

בכל המדדים, כולל WHR, LDL ו-HDL, נמצא כי שימוש בקנאביס מוביל לתוצאות תקינות ויציבות יותר לטווח הארוך. עוד נמצא כי בקרב אלו שצרכו קנאביס, נמצאו פחות תוצאות נמוכות או גבוהות מדי במדדים אלו.

יש לציין כי ההבדל בין צרכני הקנאביס לאלו שאינם צרכני קנאביס, כך לפי מה שכתבו החוקרים בסיכום דו”ח המחקר, נראה לעין בכל המדדים שנבדקו ולא היה אפילו מדד אחד שלא היה ניתן להצביע בעזרתו על קשר מגמתי לשימוש בקנאביס.

קנאביס רפואי - חרדות
קנאביס קשור רק לא לרפואה, אלא גם למדדי תזונה

ניתוח התוצאות מראה כי כמעט כל צרכני הקנאביס שנבדקו, נמצאו בתור אנשים שהנם בסיכון נמוך יחסית (מתחת לממוצע הקליני בחרה באוכלוסיה הכללית) ללקות במחלות לב, כלי דם או מחלות דומות המאפיינות אנשים בעלי עודף משקל.

על זאת ניתן להוסיף כי לאחר שקלול של התוצאות מול נתונים אודות שימוש בקנאביס, תחלואה כללית ותחלואה ספציפית בגילאי ילדות, הצליחו החוקרים להוכיח כי לשימוש בקנאביס לא הייתה אף השפעה שלילית על המדדים שנדדקו.

עם זאת, החוקרים מציינים כי לאחר התאמת הנתונים לעובדה שאנשים בעלי BMI נמוך הנם באופן כללי בעלי סיכון נמוך יותר ללקות בחלות אלו, לא נמצא שיוך מיוחד לאוכלוסיית צרכני הקנאביס. כלומר, צריכת קנאביס גורמת כנראה ל-BMI נמוך ותקין יותר, אך לא נמצא כי היא טומנת בחובה מאפיינים נוספים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות