ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס בקליפורניה

השכלה ירוקה: קורס לגידול וצריכה אחראית של קנאביס

שתפו את החברים

תעשיית הקנאביס הרפואי מתרחבת, ואיתה גדל הביקוש למסלולי לימודים המקנים ידע מעשי ומקצועי בתחומים שונים בעולם התוכן הירוק – מהתאמת זנים ומינונים, דרך טיפול בשמן RSO והכנת מיצויים ועד גידול קנאביס בתנאים שונים. קורס חדש לגידול וצריכה אחראית של קנאביס,…

תעשיית הקנאביס הרפואי מתרחבת, ואיתה גדל הביקוש למסלולי לימודים המקנים ידע מעשי ומקצועי בתחומים שונים בעולם התוכן הירוק – מהתאמת זנים ומינונים, דרך טיפול בשמן RSO והכנת מיצויים ועד גידול קנאביס בתנאים שונים. קורס חדש לגידול וצריכה אחראית של קנאביס, מבית ‘המרכז ללימודי קנאביס’ ומגזין ‘קאנה’, פותח כעת את התחום לקהל הרחב במטרה לייסד חינוך מקצועי ואחראי לגבי הצמח.

קנאביס רפואי הולך ונעשה מושג מקובל לקראת תחילת שנת 2018 וכניסת הרפורמה החדשה, שאמורה להביא לפתיחתו המסחרית האמיתית של השוק. עם תחילת התרחבות בענף, גדל כבר עכשיו הצורך במסלולי לימודים מקצועיים שיספקו לכוח האדם העתידי מידע חשוב והכשרה מעשית.

יום העיון שנערך ב-5 – זכה להצלחה

בשנה החולפת היו זמינים לציבור הישראלי מספר קורסים מקצועיים בודדים, שעסקו בעיקר בהעשרה כללית בעולם הקנאביס והיו מיועדים בפועל בעיקר למשקיעים ואנשי עסקים המעוניינים להשתלב בתעשייה הרפואית החדשה. כעת, ‘המרכז ללימודי קנאביס’ שהוקם על ידי מומחה הקנאביס הרפואי ופעיל הלגליזציה שלומי סנדק, פותח מחזור ראשון של קורס לגידול וצריכה אחראית של קנאביס המיועד לקהל הרחב, זאת לאור הצלחתו של יום העיון בנושא קנאביס שהתקיים לפני כחודשיים.

קורס לגידול וצריכה אחראית של קנאביס

הקורס החדש של המרכז נוסד בשיתוף עם מגזין ‘קאנה’, ומיועד להנגיש לציבור חינוך והשכלה מקצועית בתחום הקנאביס עם דגש על שימוש אחראי הן במרחב הביתי והן במסגרת הטיפול הרפואי.

מבנה הקורס כולל סדרה של שלושה שיעורים, בהיקף מלא של 18 שעות אקדמיות, העוסקים במגוון נושאים הקשורים לעולם הקנאביס: גידול ביתי של הצמח, התאמת מינונים לטיפול רפואי, זנים וגנטיקה, פרקטיקה טיפולית והתמודדות עם תופעות לוואי, טיפול במיצויים והכנתם וכן מספר נושאים תיאורתיים נוספים שיתמקדו בשימוש אחראי בצמח ובמקום שלו בקהילה מודרנית, פרובוקטיבית ונורמטיבית.

שלושת השיעורים יתקיימו במרכז שביט לכנסים (רחוב בצלאל 8 רמת-גן) בתאריכים 27.12.17 – 3.1.18 – 10.1.18 – וניתן להירשם גם לכל אחד מהם באופן פרטני (99 ש”ח לאדם), אך רק מי שיסיים בהצלחה את כולם יקבל את תעודת סיום הקורס מטעם המרכז ללימודי קנאביס.

בשל מטרתו החברתית, מחיר ההשתתפות בקורס כולו היא 270 ש”ח בלבד.

תוכנית הלימודים החדשה מתאימה ליזמים, חקלאים, רופאים, ועורכי דין המעוניינים להעשיר את הידע המקצועי שלהם בעולם הקנאביס, אך היא מיועד בעיקר עבור מטופלי קנאביס רפואי, מטפלים אלטרנטיביים, עובדים סוציאליים, מטפלים בנוער בסיכון וכן חובבי תרבות הקנאביס הביתית שרוצים לרכוש ידע פרקטי ותיאורטי בתחום.

מבנה הקורס – פירוט הרצאות ותאריכים

להלן מידע מלא אודות השיעורים שיתקיימו במסגרת הקורס:

שיעור ראשון – 27.12.17 – ‘מבוא לגידול קנאביס’ – מאת יאיר רביב ופלג פסטיג, פעילי הלגליזציה, מייסדי מגזין ‘קאנה’ וכותבי “המדריך הישראלי לגידול קנאביס”.

שיעור יסודי ומעניין המכסה את כלל המידע הדרוש כדי לתכנן, להקים ולתפעל חלל גידול ביתי לטיפוח צמחי קנאביס, מתוך חזון של שימוש עצמאי ואחראי בצמח מחוץ לגבולות השוק השחור.

במהלך השיעור תיערך הדגמה חיה ומלאה של הקמת חלל גידול ביתי, במהלכה יוצג לקהל כל הציוד הבסיסי שדרוש לתהליך ההקמה, בליווי הוראות מפורטות ומידע מקצועי אודות תהליך הגידול השוטף ושלל הטכניקות בהן הוא מתבצע במרחב הביתי.

לצד הפן הפרקטי של תהליך הגידול, השיעור יכלול גם עיסוק בתיאוריה מאחורי גידול קנאביס, הסיבות בגינן מתרחבת תופעת הגידול הביתי בישראל וכן בפילוסופיה החברתית של שימוש אחראי בקנאביס אותה מקדם המגזין.

שיעור שני: 3.1.18 – ‘למצות את הקנאביס’ – מאת אוליבר ששון מומחה למיצוי קנאביס ומרצה אורח על טיפול בשמן RSO.

מכשיר למיצוי קנאביס: התמצית משמשת כבסיס למוצרי קנאביס רבים

המומחה למיצוי קנאביס והבעלים של חברת ‘Pure extraction technologies,  אוליבר ששון, יסביר על שיטות המיצוי בהן נעשה שימוש בשוק הרפואי ובשוק הפנאי, על ההבדלים בין הזנים השונים המשמשים למיצוי, על הטרפנים שאחראים על הטעם והריח של פרחי הקנאביס ועל כניסתה של תעשיית המיצוי לשוק הביתי.

במהלך השיעור תתבצע הדגמה חיה של תהליך המיצוי שעובר הקנאביס בעת הפיכתו לתמצית (שמן), כולל היכרות עם התהליך הכימי, הציוד המשמש לביצועו וכללי בטיחות שחשוב להקפיד עליהם.

חלקו השני של השיעור יכלול הרצאה מרתקת על השימוש ב’שמן ריק סימפסון’, מאת מרצה אורח, שיספר על שיטת הטיפול המיוחדת ועל התרחבות השימוש בה בקרב קהילת המטופלים והמטפלים בישראל בשנים האחרונות.

שיעור שלישי: 10.1.18 – ‘להיות מטפל בקנאביס רפואי’ – מאת שלומי סנדק – חלוץ פעילי הלגליזציה ומומחה לטיפול בקנאביס רפואי.

שיעור מרתק עם מומחה הקנאביס הרפואי שלומי סנדק שיספר על הדרך שעשה צמח הקנאביס “מסם מסוכן – אל מרכז הקונצנזוס”, ויחלוק את ניסיונו הרב בנוגע לדרכי הטיפול בקנאביס, שיטות הצריכה השונות ותועלתן הרפואית, התאמת מינונים, בחירת זנים מתאימים והגברת ההשפעה של הקנאביס במהלך הטיפול.

השיעור יכלול מידע מקצועי עבור מטפלים בקנאביס רפואי, בנוגע להתמודדות עם בעיות שעלולות לעלות בקרב מטופלים – כמו למשל תופעות לוואי או מצבי חרדה – וכן בנוגע להתאמת מסגרת הטיפול באופן אידיאלי לפי ההתוויה הרפואית ואופיו של המטופל, המינון הדרוש לו וכן אלמנטים רפואיים נוספים.

בחלקו האחרון של השיעור יערך פאנל שאלות ותשובות בהשתתפותם של רופא המשפחה ד”ר נצר חירם שמתמחה בטיפול בקנאביס והגסטרולוג ד”ר גיל מורלי מומחה בתחום הגסטרו-אנטרולוגיה. הפאנל ינוהל על ידי שלומי סנדק ויעסוק בכלל הנושאים הקשורים לטיפול רפואי בקנאביס.

פרטי הצטרפות והרשמה

ההרשמה לקורס החדש נפתחה הבוקר (יום א’ 3.12) וכעת ניתן ליצור קשר עם המרכז באמצעות עמוד הפייסבוק או לבצע הרשמה טלפונית במספר 054-6600624.

המעוניינים להשתתף בקורס כולו (תנאי לקבלת תעודה) יכולים להירשם מראש ל-3 השיעורים במחיר מוזל של 270 שקלים בלבד, כשמחיר ההשתתפות בכל אחד משיעורי הקורס באופן נפרד הוא 99 שקלים לאדם לכל שיעור.

בשל רמת ההעמקה בחומר המקצועי והצורך במסגרת לימודית שקטה ומצומצמת, ההרשמה לכל אחד מימי הקורס מוגבלת ל-60 נרשמים בלבד ולכן צפויה להיסגר כבר בקרוב.

בימים הקרובים יתפרסם הלו”ז המלא של שיעורי הקורס, שישלח גם באופן פרטני לנרשמים. לפרטים ועדכונים נוספים ניתן לעקוב אחר האירוע בדף הפייסבוק של ‘המרכז ללימודי קנאביס‘ וברשתות החברתיות.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות