ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פרויקט התרופה הירוקה - תכלת - פוסט טראומה

“בזכות הקנאביס – אני מרגישה שקיבלתי בחזרה את חיי”

שתפו את החברים

תכלת היא מטופלת קנאביס רפואי טרייה, אשר קיבלה רישיון בעקבות פוסט טראומה אשר נגרמה בעקבות אירוע של ניסיון אונס. היא מספרת כי המצב הנפשי שלה הידרדר לחלוטין והפך אותה לאדם תלוי באחרים, עייף ודכאוני מאוד. עשרות הכדורים שהיא קיבלה מהרופאים…

תכלת היא מטופלת קנאביס רפואי טרייה, אשר קיבלה רישיון בעקבות פוסט טראומה אשר נגרמה בעקבות אירוע של ניסיון אונס. היא מספרת כי המצב הנפשי שלה הידרדר לחלוטין והפך אותה לאדם תלוי באחרים, עייף ודכאוני מאוד. עשרות הכדורים שהיא קיבלה מהרופאים רק דרדרו את מצבה עוד יותר וגרמו לתופעות לוואי קשות, עד שגילתה את הקנאביס ולטענתה, קיבלה את החיים שלה בחזרה.

תכלת היא מטופלת קנאביס רפואי בת 27, אשר אובחנה כפוסט טראומתית עקב אירוע ניסיון לאונס שעברה לפני כ-3 שנים. מאז, היא מספרת כי המצב הנפשי שלה הידרדר לחלוטין והפך אותה לאדם חרדתי, עייף, תלותי ועם מחשבות אובדניות שלא עוזבות את לה הראש.

עדויות מטופלי קנאביס רפואי - פוסט טראומה
פוסט טראומה (PTSD): הפרעה נפשית הנגרמת כתוצאה מחשיפה לאירועים קשים

גם תכלת, כמו מטופלים רבים אחרים, התחילה את הטיפול כשהיא מצאה את עצמה נוטלת 7 סוגים שונים של כדורים פסיכיאטריים במינון גבוה מאוד, שדרדרו את מצבה הנפשי והפיזי וגרמו ליותר נזקים מתועלת.

כאשר גילתה את הקנאביס הרפואי, מספרת תכלת כי כל תופעות הלוואי נעלמו כלא היו, היא התחזקה מאוד מבחינה נפשית והפסיקה לחלוטין עם כל הכדורים אותם הייתה לוקחת. 

תכלת הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ מטעם קאנה ולספר על הצמח המופלא שהחזיר לה חזרה את החיים שלה:

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“לפני כ-3 שנים עברתי ניסיון אונס בזמן חזרתי הביתה מיציאה שגרתית. מאז, החיים שלי התהפכו לחלוטין וזמן קצר מאוד אחרי המקרה התחילו לתקוף אותי פלאשבקים וחרדות”.

“המצב הנפשי שלי הלך והידרדר ומהר מאוד נכנסתי למערכת הפסיכיאטרית ואובחנתי באופן רשמי כפוסט טראומתית. כל פסיכיאטר איתו נפגשתי דרך קופת החולים וגם באופן פרטי, מילא אותי בכדורים שונים. בסופו של דבר מצאתי את עצמי נוטלת 7 סוגים של כדורים במינונים גבוהים מאוד שגמרו לתופעות לוואי קשות”.

כדורים פסיכיאטריים במקום קנאביס
כדורים פסיכיאטריים: יותר נזקים מתועלת

“עד ששמעתי על האופציה של הטיפול בקנאביס, נטלתי עשרות כדורים. תמיד באיזשהו מקום ידעתי שהקנאביס יכול לעזור לי. תמיד כשהייתי מעשנת הייתי שמה לב שאני לא חווה שום התקף, אך לצערי הרב לא הייתה בי שום תקווה שאצליח אי פעם להוציא רישיון לקנאביס רפואי”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“לטיפול בקנאביס נחשפתי באופן עצמאי. זה התחיל כשהייתי מעשנת ושמה לב שההתקפים פשוט נעלמים והמשיך בחקירה עצמאית וקריאה בכל מני מקומות על כך שפוסט טראומה היא אחת מההתוויות לקבלת קנאביס רפואי”.

“באחד מאשפוזי היום שלי, שתי בנות פוסט טראומתיות שונות סיפרו לי כי קיבלו רישיון דרך רופא מסויים בחיפה. לקחתי מהן את הפרטים והעברתי אותם לאמא שלי. יום למחרת הוזמנתי לפגישה אצלו”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“כפי שכתבתי, לפני קבלת הרישיון לקנאביס הייתי מטופלת במגוון רחב מאוד של כדורים פסיכיאטריים. אפשר להגיד שללא הכדורים הללו, לא הייתי מסוגלת לתפקד כלל, אך גם יחד עם הכדורים לא היה ניתן להגדיר את המצב שלי כתקין”.

“תופעות הלוואי שהגיעו כתוצאה מלקיחת הכדורים היו נוראיות. הן באו לידי ביטוי בהשמנה של 12 ק”ג, פצעים ויובש בעוד ושינה מרובה מאוד שנגרמה לי על ידי הכדורים שמטרתם הייתה לטפל בבעיה של הנדודי שינה. כאשר קיבלתי את ההכוונה לאותו הרופא בחיפה, הוזמנתי אליו לפגישה יום למחרת. הוא שאל אותי את השאלות הרלוונטיות וכבר באותו יום שלח עבורי את ההמלצה. לאחר מספר חודשים קיבלתי טלפון שאושרתי”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“מאז שאני מטופלת בקנאביס רפואי המצב שלי השתפר פלאים. דבר ראשון והכי חשוב הוא שהפסקתי עם כל הכדורים וכיום אני מטפלת בעצמי בעזרת קנאביס בלבד”.

“כל תופעות הלוואי מהן הייתי סובלת פסקו לחלוטין, בפעם הראשונה בחיי אני מצליחה להחזיק תקופה נכבדת במקום עבודה אחד, אני מצליחה להחזיק דירה בעצמי ולעמוד בכל התשלומים הנחוצים, כמות ההתקפים ירדה כמעט לאפס וגם כשאני סובלת מהתקף פעם ב אני מרגישה שאני יכולה להתמודד איתו הרבה יותר בקלות”.

קנאביס רפואי - התרופה הירוקה
“מאז הטיפול בקנאביס הפסקתי את כל התרופות”

“לאחרונה, התחלתי סוף סוף להרגיש שאני מסוגלת לקחת אחריות על עוד יצור בעולם הזה, ולכן אימצתי כלב. בנוסף, השינויים הקיצוניים במצב הרוח שלי נפסקו לחלוטין, כל המחשבות האובדניות וההתקפים הפסיכוטיים עזבו אותי ואפילו חזרתי ללמוד. אפשר לסכם את זה בקצרה שפשוט קיבלתי את החיים שלי בחזרה”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“מטופלת בקנאביס בלבד”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“לצערי הרב אין לי עצות קונקרטיות לתת לכלל המטופלים. אם יש מישהו שסובל מפוסט טראומה, אני אשמח באופן פרטי להפנות אותו לפסיכיאטר שטיפל בי. הוא מדהים ומנסה לעזור לכל מי שהוא יכול”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לשמחתי לא קרה לי מקרה כזה ואני מקווה מאוד שלא יקרה גם”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“ללא הקנאביס רוב הסיכויים שהייתי ממשיכה להיות תלויה באנשים אחרים, ולא הייתי הופכת לאדם העצמאי שאני היום. ככל הנראה הייתי ממשיכה לגור אצל ההורים, חוזרת פעם בכמה זמן לביה”ח איכילוב על מנת לעלות את המינון של הכדורים שהרסו לי את הגוף וכנראה ממשיכה לסבול מדיכאון וחוסר רצון לצאת מהמיטה”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“כמובן שאני בעד שיאפשרו גידול ביתי. יש לזה המון יתרונות ברורים. לצערי, אני לא חושבת שאעשה זאת בעצמי עקב הסיכון הכרוך בכך. בלי קשר, אני לא מצליחה לגדל אפילו נענע, אז קנאביס”?

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“אני חושבת שהלגליזציה הייתה צריכה להגיע לכאן כבר מזמן. אני לחלוטין תומכת בצריכה של קנאביס למטרות פנאי – כמובן בצורה אחראית ומבוקרת. הקנאביס לא פוגע באף אחד ואפילו יכול לעזור. אני לא תופסת איך זה הגיוני שאלכוהול חוקי במדינה והקנאביס לא”.

סיפורה של תכלת פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 3

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. ציפי |

    ערב טוב תכלת. קודם כל שאפו לך. כל הכבוד על הניצחון וההצלחה. אולי תוכלי לעזור לי במידע כיצד ניתן לעבור משימוש בקלונקס וציפרלקס לדימוש בשמן קנאביס?

  2. הילה |

    לא מאמינה לה! מי שישמע התקפי אפילפסיה. איזה התקפים?? מספיק שהיא אמרה לרופא את מילת הקסם: פלאשבקים ישר הוגדרה כפוסטראומטית.

  3. רותם |

    התגובה שלך הילה מיותרת וצרת אופקים להפליא. כל מי שרוצה אמור להיות חופשי להשתמש כראות עיניו בקנאביס.

    בגירים מעל גיל 18 יכולים להקל על מצבם כראות עיניהם. (כך שאם אמרה את האמת ואם לא-ואני מאמינה לחלוטין שאמרה את האמת-),
    זכותה לקבל סיוע על ידי קנאביס רפואי כמו לכל אדם על פני האדמה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות