ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גזר דין: עונש קל על החזקת קנאביס שלא לצרכיה עצמית

נתפס עם 1.2 ק”ג קנאביס וקיבל עונש קל

שתפו את החברים

שוטרים שפשטו על ביתו של גבר צעיר מדרום הארץ מצאו במקומות שונים בביתו וברכבו מספר שקיות קנאביס במשקל כולל של 1.2 קילו. לאחר שנעצר ונחקר, הודה בהחזקת הקנאביס וטען כי הוא משתמש בו לצרכים רפואיים, הוחלט כי שירותי המבחן יקבעו…

שוטרים שפשטו על ביתו של גבר צעיר מדרום הארץ מצאו במקומות שונים בביתו וברכבו מספר שקיות קנאביס במשקל כולל של 1.2 קילו. לאחר שנעצר ונחקר, הודה בהחזקת הקנאביס וטען כי הוא משתמש בו לצרכים רפואיים, הוחלט כי שירותי המבחן יקבעו את עונשו. תוצאות תסקיר המבחן החיוביות גרמו לבית המשפט להחליט כי הצעיר לא יואשם בעבירה של החזקה שלא לשימוש עצמי וירצה עונש קל של שעות לתועלת הציבור.

במהלך אירוע שהתרחש לפני מספר חודשים, קיבלה המשטרה מידע מודיעיני אודות גבר צעיר המתגורר בדרום הארץ שמחזיק כמויות גדולות של קנאביס בביתו, ובעקבותיו הוציאה צו חיפוש ופשטה על הבית.

במהלך החיפוש בשטח הבית וברכבו של הצעיר נתפסו מספר שקיות מלאות בתפרחת קנאביס מיובשת ומוכנה לעישון, במשקל כולל של 1.2 ק”ג. השקיות היו מוסתרות בתוך חללי החבאה מאולתרים, שקיומם העיד לדברי המשטרה על כוונתו ומוכנותו של הנאשם לאחסן כמויות גדולות של קנאביס לטווח ארוך.

יש סטאש של קנאביס? חשד לסחר

הנאשם נעצר במקום והובא לחקירה, אשר במהלכה המליצה המדינה על עונש של בין 6 ל12 חודשי מאסר בפועל, מכיוון שמדובר בכמות גדולה מאד של קנאביס המעידה לכאורה על כוונתו של הנאשם למכור חלק ממנו או את כולו במטרה להרוויח כסף.

לאחר שהנאשם הודה במעשיו ולקח אחריות מלאה עליהם, המליצה המדינה לגזור עליו עונש מופחת של 4 חודשי מאסר שירוצה בעבודות שירות ועונשים כספיים ומנהלתיים נלווים, אך בית המשפט החליט כי העונש ייקבע לאחר קבלת תסקיר שירותי המבחן.

“גם בלי אישור, הקנאביס שלי הוא רפואי”

מתוצאות שירותי המבחן עולה כי הנאשם הודה מיידית במעשיו, והביע חרטה מלאה. הוא הסביר כי צרך את הקנאביס על מנת להקל על כאבים חזקים המלווים אותו מאז שעבר תאונת דרכים קשה בשנת 2014, אשר בעקבותיה היה מרותק למיטתו במשך 7 חודשים.

עוד סיפר הנאשם כי הקנאביס סייע לו בהתמודדות עם דיכאונות וחרדות שליוו אותו מאז התאונה, ואף עודד אותו להתחיל בטיפול פסיכולוגי. לדבריו, מאז יום מעצרו הוא הפסיק לחלוטין להשתמש בקנאביס כיוון שהבין שמדובר בעבירה פלילית, והוא מתחרט שלא פנה לגורמים הרלוונטיים לקבלת אישור חוקי לקנאביס רפואי.

צריכת קנאביס לכאבים
גם בלי אישור חוקי – הקנאביס עדיין רפואי

הנאשם הופנה להליך שיקומי על ידי שירותי המבחן, אליו הגיע בקביעות ומסר בכל פגישה בדיקות שתן נקיות משרידי סמים. שירותי המבחן לקחו בחשבון בתסקיר את גילו הצעיר של הנאשם, את ניקיונו מסמים ואת העובדה שאין לו שום הרשעות קודמות והסתבכויות פליליות, ולסיכום המליצו לבית המשפט לשקול בחיוב עונש בעל אפיק שיקומי בלבד ללא מאסר.

סגנית נשיאת בית משפט השלום בקרית גת נגה שמואלי – מאייר ששפטה בתיק, לקחה לתשומת ליבה את המלצת שירותי המבחן, את העובדה שעבר זמן רב מביצוע העבירה בו הנאשם נמנע לחלוטין משימוש בקנאביס, את הנכונות של הנאשם להשתקם ולחזור לאורח חיים נורמטיבי ואת העובדה שהוא כבר שהה במעצר מספר ימים במהלך חקירתו.

אחרי התלבטות ארוכה בתיק המורכב הזה, מכיוון שלדבריה מצד אחד מדובר בכמות קנאביס גדולה מאוד אך מצד שני מדובר באדם נורמטיבי ללא עבר עבר פלילי שצרך את הקנאביס למטרות רפואיות בלבד, החליטה השופטת לקבל את המלצת שירותי המבחן ולגזור על הנאשם עונש קל של 250 שעות עבודה לתועלת הציבור (של”צ) וקנס כספי, ללא מאסר או חלופת מאסר בפועל. 

הכתבה נכתבה בשיתוף עם אתר ‘פסקדין‘.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות