ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

אילינוי: ילדים יוכלו לצרוך קנאביס רפואי בבית הספר

שתפו את החברים

מושל מדינת אילינוי אישר חוק חדש שמתיר לילדים חולי אפילפסיה, סרטן ומספר בעיות נוספות לצרוך קנאביס רפואי בתוך שטח בית הספר בשעות הלימודים, במטרה לסייע בשילוב אידיאלי שלהם במסגרות חינוך רגילות. מעל 98% מנציגי הציבור תמכו בהצעה, והיא נכנסה לתוקף…

מושל מדינת אילינוי אישר חוק חדש שמתיר לילדים חולי אפילפסיה, סרטן ומספר בעיות נוספות לצרוך קנאביס רפואי בתוך שטח בית הספר בשעות הלימודים, במטרה לסייע בשילוב אידיאלי שלהם במסגרות חינוך רגילות. מעל 98% מנציגי הציבור תמכו בהצעה, והיא נכנסה לתוקף חוקי עם תמיכה ציבורית נרחבת.

קנאביס רפואי הפך בשנתיים האחרונות לאחד הטרנדים שמתפשטים הכי מהר בארה”ב, ורק בחודשיים האחרונים אושר והורחב הטיפול בו במספר מדינות – כמו למשל מדינת וירג’יניה שהפכה אותו לתרופה לכל דבר – וכעת הוא עובר תהליך התקדמות נוסף בדרך להיות טיפול רפואי שגרתי ומקובל.

מושל אילינוי ברוס ראנר (Bruce Rauner) אישר בסוף השבוע הצעת חוק חדשה (HB 4870) שמחייבת מורים, מדריכים ואת הצוות החינוכי של כל מוסד חינוכי במדינה, גם אם אינו מתנהל בזכות תקציבים ציבוריים ונחשב לפרטי, לאפשר לילדים לצרוך קנאביס רפואי בשטח בית הספר.

מדובר כמובן בילדים הזקוקים לקנאביס באופן משמעותי בלבד, ביניהם הרבה ילדים אפילפטיים וכן ילדים הלוקים בתסמונות נוירולוגיות או בסוגים שונים של סרטן, אך לפי מתווה החוק החדש יוכל למעשה כל ילד הזקוק לקנאביס לקבל אותו ללא בעיות מיוחדות בכל בית ספר במדינה.

"אפידיולקס" - תרופת קנאביס לאפילפסיה, קיבלה אושר של ה-FDA
במקום תרופות – קנאביס גם בבית הספר

החוק החדש, שמכונה ‘חוק אשלי’ על שמה של ילדה אפילפטית בת 12 שהוריה היו צריכים לתבוע את הממשלה כדי לקבל את האישור, מתיר מעתה לכל הורה או אפוטרופוס חוקי להיכנס לשטח בית הספר בשעות מסוימות בצהריים ואחר הצהריים (אסור בדרך כלל על פי החוק הפדרלי בארה”ב), ולתת לילדיהם את התרופה שהם זקוקים לה ביחד עם הצוות הרפואי של בית הספר.

הצעת החוק התחילה את מסעה אל עבר האישור בחודש אפריל כאשר הוגשה לביקורת של נציגי בית הנבחרים, ולאחר מכן היא הוגשה בחודש מאי לאישור נציגי הסנאט, כאשר במהלך שתי ההצבעות מעל 98% מנציגי הציבור הצביעו בעדה – שיעור תמיכה קיצוני ונדיר שלא מאפיין אף נושא במדינת אילינוי.

לאחר שכל נציגי הציבור תמכו בהצעה ועזרו לה לצלוח את 2 ההצבעות הפומביות, חתם בסוף השבוע המושל באופן אישי על טיוטת החוק, ונתן לה תוקף רשמי ומיידי בתור חוק חדש במדינה.

איך זה עובד? עם קצת תנאים והגבלות

החוק החדש לא מתיר לילדים להיכנס לבית הספר עם קנאביס רפואי או מוצרים שמכילים קנבינואידים, גם לא שמן CBD שאינו פסיכואקטיבי, ומגדיר במקום זאת כמה תקנות לפיהן יוכלו הילדים לקבל את התרופה ישר לכיתה.

מעבר למובן מאליו, שקובע כי גם ההורה וגם הילד צריכים להיות רשומים בתוכנית הקנאביס הרפואי המדינית (CUMCPP), החוק החדש מגדיר כי ניתן לצרוך קנאביס רפואי רק בדרך שאינה מריעה בשום צורה לסביבת המטופל, מה שהופך את שמן הקנאביס לצורה היחידה שבאמת ניתן להשתמש בה בכל שעות היום.

קנאביס רפואי לשיכוך כאבים
לא צריך רופא ולא צריך אחות – קנאביס בפיקוח ההורים

מלבד שמן, תעשיית הקנאביס המקומית עומלת כעת על פיתוח של מספר שיטות צריכה חלופיות שיתאימו לחוק החדש, כמו למשל קרמים ומשחות, מדבקות להדבקה על העור וטבליות לבליעה או ספיגה בחלל הפה, שיהיו כולן זמינות לקהל הרחב עד סוף השנה.

הייחוד האחרון של החוק החדש באילינוי, לעומת מודל דומה שלו שקיים בקולורדו ואורגון, הוא שאין צורך באחות בית הספר או איש צוות רפואה אחר כדי לתת לילדים את הקנאביס, ומספיק שהורה בעל אישור ייכנס לבדו לשטח בית הספר (או להסעה לבית הספר) כדי לספק לילד את הטיפול שהוא זקוק לו.

תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות