ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שיח אחראי על קנאביס

קנאביס בגיל מבוגר – רק בשביל ההרגשה הטובה

שתפו את החברים

קנאביס בגיל מבוגר – סו טיילר בת ה-68 מקפידה מאוד על בריאותה: היא מתעמלת באופן קבוע במכון כושר, אוכלת קייל כדי לשמור על הכולסטרול ומקפידה על ארוחות קבועות. בנוסף, טיילור צורכת קנאביס באופן קבוע, באמצעות סוכריות גומי המכילות קנאביס, שעוזרות…

קנאביס בגיל מבוגר – סו טיילר בת ה-68 מקפידה מאוד על בריאותה: היא מתעמלת באופן קבוע במכון כושר, אוכלת קייל כדי לשמור על הכולסטרול ומקפידה על ארוחות קבועות. בנוסף, טיילור צורכת קנאביס באופן קבוע, באמצעות סוכריות גומי המכילות קנאביס, שעוזרות לה לישון ומפחיתות כאבים.

בעברה, טיילור ניהלה בית ספר תיכון. במסגרת תפקידה הטיפה לתלמידיה על הסכנות שבשימוש בסמים. אבל כשבנה של טיילור נכנס לעסקי הקנאביס הרפואי, היא החליטה ללמוד יותר על הצמח. היום היא תומכת נלהבת בליגליזציה ומטיפה למבוגרים להשתמש בקנאביס. היא מרצה במפגשים קהילתיים ומסבירה מדוע גראס יכול להיות טוב עבורם. הסטטיסטיקה לטובתה. סקרים מראים שיותר ויותר אמריקאים בני 55 ומעלה משתמשים בקנאביס.

דר׳ איגור גרנט, ראש המחלקה הפסיכיאטרית באוניברסיטת קליפורניה סן דייגו, מביע תסכול מכך שעדיין אין מספיק תקציבים למחקרים בנושא ההשפעות הבריאותיות של הקנאביס. לאחרונה קיבל גרנט אישור נדיר מהממשל הפדרלי, המאפשר לו לחקור אותן. ״אני חושב שאנחנו עומדים בפני נקודת מפנה״ הוא אומר, ״ישנן ראיות שקנאביס עוזר בטיפול בכאבים מסויימים״. קנאביס יכול לעזור למשל למבוגרים הסובלים מדלקת פרקים, בעזרת תמצית קנאביס שניתן למרוח על האזורים הסובלים.

seniorsmarijuana02620

רק 14 אחוז מהאמריקאים הם בני 65 ומעלה, אך למעלה מ-30 אחוז מהם משתמשים בתרופות מרשם, כולל משככי כאבים נרקוטיים וממכרים. ישנן ראיות המרמזות על כך ששימוש בקנאביס יכול להחליף חלק מהתרופות הכוללות אופיואידים, שלהן תופעות לוואי לא נעימות ובראשן התמכרות. רק מחקרים נוספים ונרחבים יוכלו להוכיח זאת, ובעת האחרונה הם נערכים יותר ויותר.

קרי סטילס, בן 78 עם קוצב לב, גילה את נפלאות הקנאביס בבית אבות ליד סן פרנסיסקו. בנוסף למועדוני שחיה ומועדוני המכוניות שבית האבות מספק לקהילה, נפתח שם לאחרונה מועדון לקנאביס רפואי. בבית האבות חיים כ-9,000 מבוגרים, אך רק מאה מהם קבועים במועדון הקנאביס.

marijuana-kerry-stiles-620

אולי זה מפני שלשימוש בקנאביס יש עדיין סטיגמה.

סטילס חושב שזה קשור לשנות ה-60 ולפרנויה שתקפה אז את ארה״ב. הפרנויה שהתחילה כבר בשנות ה-30, עם יציאת סרט התעמולה Reefer Madness. אחר כך הגיע ממשל ניקסון, שהכניס לרשימת הסמים המסוכנים ביותר את הקנאביס יחד עם הרואין וקוקאין, ופתח במלחמה חסרת פשרות בסמים, אותה המשיך במרץ רייגן עם הקמפיין של ננסי ״פשוט אמרו לא לסמים״.

סטילס מקווה שזה ישתנה, ושיותר מבוגרים ירגישו יותר בנוח עם השימוש בקנאביס. הוא מקווה שתהיה לזה גם השפעה ישירה על שינוי מדיניות הממשל הפדרלי.

״בגלל שמבוגרים מצביעים יותר, נראה שיש להם יותר השפעה״ אומר מושל קולורדו ג׳ון היקנלופר, ״ככל שהם יהיו יותר פתוחים לרעיון, יש סיכוי שזה יביא לשינוי״. בקולורדו, כידוע, מותרת מכירה של קנאביס גם למטרות פנאי ולא רק לצרכים רפואיים.

בסתיו הקרוב יתתקיים הצבעה במשאל עם בקליפורניה, המדינה הראשונה להכשיר קנאביס רפואי, ותוצאותיו יקבעו האם גם השימוש בקנאביס למטרות פנאי יהיה חוקי. אין ספק שהחלטה כזו תקל מאוד על אנשים כמו סו טיילר, שמשתמשים בצמח לטיפול בכאבים. ״מבוגרים לא מחפשים להתמסטל”, מסבירה טיילר, “הם רוצים להרגיש טוב״.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות