ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס בהריון

קנאביס בהריון – בקליפורניה החליטו במפתיע: THC מסוכן לנשים בהריון

שתפו את החברים

קנאביס בהריון – מעל שלוש שנים לאחר שתושבי קליפורניה הצביעו בעד לגליזציה של קנאביס, ועדת מומחים ממשלתית הכריזה שה-THC, הרכיב הפסיכו אקטיבי בצמח, מסוכן לנשים הרות ולעובריהן. מה זה אומר? שינוי אריזות של מוצרי קנאביס חוקי במדינה תוך שנה והוספת…

קנאביס בהריון – מעל שלוש שנים לאחר שתושבי קליפורניה הצביעו בעד לגליזציה של קנאביס, ועדת מומחים ממשלתית הכריזה שה-THC, הרכיב הפסיכו אקטיבי בצמח, מסוכן לנשים הרות ולעובריהן. מה זה אומר? שינוי אריזות של מוצרי קנאביס חוקי במדינה תוך שנה והוספת תוויות אזהרה לנשים בהריון

 

הרפואה הקונבנציונלית המיינסטרימית, מעולם לא התלהבה משימוש קנאביס בהריון. מחקרים הראו שזה יכול להביא ללידה מוקדמת וילוד במשקל נמוך, וממילא החשדנות כלפי הצמח הייתה גדולה.

מצד שני, יותר ויותר נשים הריוניות מוצאות כיום, שהקנאביס הוא תרופה מצוינת לבחילות וההקאות, לכאבי הראש, הלחץ הנפשי, הפרעות השינה, חוסר התיאבון, המכאובים למיניהם ואפילו לשיכוך צירי הלידה.

נתונים שנאספו בארה”ב ב-2014, מראים ש-4% מהנשים האמריקאיות מעשנות קנאביס בהריון, כפול מאשר ב-2002 (אגב, שיעור הנשים ששתו אלכוהול בהריון, על פי אותו סקר, עמד על 10%).  

בעוד שתרופות שונות, בהן תרופות נוגדות דיכאון, למשל, מאושרות לנטילה בהריון, על הקנאביס יש עדיין טאבו, שרובו נובע מחוסר ידע. בשונה מההשפעות של צריכת אלכוהול וסיגריות בהריון, שנחקרו לא מעט ונמצאו מזיקות לעובר, השפעת הקנאביס לא נחקרה מספיק.

 

ילדי הגאנג’ה החברותיים

אחד המחקרים שכן נעשו על השפעת קנאביס בהריון על העובר ופורסם כבר ב-1994, לא הראה שיש בו נזק. המחקר נערך בג’מייקה, בה הגאנג’ה היא חלק משגרת החיים ופולחן דת הרסטפארי. החוקרת, ד”ר מלאני דרהר האמריקאית, בדקה 30 ילדים לאימהות שעישנו קנאביס בהריון ו-30 ילדים לאימהות שלא עישנו. הילדים נבדקו בגילאי חודש ואחר כך בגיל 4 ו-5 שנים.

הממצאים הראו, ש”ילדי הגאנג’ה” לא רק שלא נפגעו מכך שאמותיהם עישנו בהריון, הם אף תוארו כחברותיים יותר, ערניים ובעלי יכולת מוטורית וכושר התארגנות טובים משל האחרים. נשות הרסטפארי, ציינה החוקרת, מעודדות עישון גאנג’ה בהריון, כי היא עוזרת להן לשכוח את הבעיות, לשמור על ערנות, להתעודד ולהרגיש בנוח.

ד”ר ברקת שיף, מומחית לטיפול בכאב, התבטאה גם היא בעבר בנושא ואמרה שקיים פחד משימוש בקנאביס בהריון והנקה, למרות שלא ידוע הרבה על ההשפעה. “לנשים שסובלות ממחלות כאב כמו פיברומיאלגיה ומטופלות בקנאביס”, הוסיפה, “לא אגיד שיפסיקו. תינוק גדל טוב יותר ברחם של אישה רגועה, שטוב לה, מאשר של אישה שסובלת מאי שקט וחוסר יכולת לתפקד. בכל מקרה, קנאביס עדיף על תרופות אופיאטיות, שיודעים בוודאות שגורמות נזק לעובר”.

 

בקליפורניה חושבים אחרת

כל זה לא הפריע לוועדת מומחים שמונתה על ידי מושל קליפורניה (מדינה שלמרות הלגליזציה, עדיין מתייגת עישון קנאביס כגורם מסרטן כמו עישון טבק), לפסוק בשבוע שעבר, שעישון קנאביס בהריון עלול לפגוע באם ובעובר. ה-THC, הרכיב הפסיכו-אקטיבי בצמח, הוכנס בעקבות ההחלטה, לרשימה השחורה של כימיקלים שעלולים לגרום לסרטן ומומים מולדים, כמו ארסן ועופרת.

חברי הוועדה, שתפקידה לאתר רכיבים רעילים במוצרי צריכה, הגיעו להחלטה לאחר דיון של כמה שעות וסקירת מחקרים בנושא קנאביס והריון, שנעשו על בני אדם ועל עכברים, חולדות ודגים.  

אלן קומפ, יועצת משפטית לחברות הקנאביס, טענה בפני חברי הוועדה, שהמחקרים בדקו רק נשים שעישנו קנאביס במהלך ההריון ולא את אלה שהשתמשו בחומר בשיטות אחרות, כמו אידוי או נטילת שמן קנאביס. הכללת כל השיטות כמקשה אחת, מביאה לדבריה, לתוצאות מטעות.

המחקרים עליהם התבססה הוועדה, גם לא הבהירו באיזו תדירות השתמשו האמהות בקנאביס במהלך ההריון, איזה מוצרים היו בשימוש והאם השתמשו גם בטבק עם הקנאביס, גורמים שיכולים להטות את התוצאות. חלק מהמחקרים הסתמכו על הדיווחים של הנשים ההרות, מה שמטיל ספק בדיוק ובאמינות שלהם.

 

תוויות אזהרה ותביעות משפטיות

ועדיין, חברי הוועדה השתכנעו שמדובר בסיכון. משמעות ההחלטה היא חיוב היצרנים לצרף למוצרי הקנאביס תוויות אזהרה לנשים בהריון. צרכנים ועורכי דין, יוכלו להגיש תביעות נגד היצרנים, אם לא סיפקו את האזהרות הדרושות.

הפסיקה החדשה התקבלה כמובן במחאה, על ידי יצרני מוצרי הקנאביס בקליפורניה. לדבריהם, אין מספיק נתונים מחקריים שיתמכו במהלך ויתרה מכך, הוא עלול לחשוף אותם לתביעות משפטיות, על בסיס טענות שפגיעות לילודים, נגרמו מצריכת קנאביס בהריון.

“זה נראה כמו הסתבכות ארוכת טווח, איך נוכל להגן על עצמנו?” אומר בעל דיספנסרי מלוס אנג’לס, ג’ארד קילו, העומד בראש התאחדות עסקי הקנאביס. “עורכי דין שיחפשו רווחים קלים, יגידו, ‘תנו לנו 10,000 דולר, או שנגרור אתכם להליך משפטי בלי סוף'”.

“מכיוון שהקנאביס הוא עדיין סם אסור על פי החוק הפדרלי בארה”ב, הוא לא נחקר מספיק”, הוסיף דובר ארגון חברות הקנאביס, ג’וש דרייטון. “שמירה על בריאות הצרכנים, צריכה להיות מבוססת על עובדות ונתונים ואלה הקיימים היום, עדיין ראשוניים וחלקיים ולא יכולים להצדיק קביעה שה-THC רעיל נשים בהריון”.

לתעשיית הקנאביס בקליפורניה, יש עכשיו ארכה של שנה להיערך, עד שהתקנה החדשה תיכנס לתוקף. בשנה הזאת ייאלצו היצרנים להחליף את אריזות המוצרים (יתכן שגם את מוצרי CBD, שעלולים גם הם להכיל שיירי THC) כדי להוסיף תוויות אזהרה לנשים בהריון.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. א |

    אם זה רק בעישון ולא באכילה או אידוי הבעיה לא בקנאביס – הבעיה בעישון, כאילו דאאאאאאאאאאאא

שינוי גודל גופנים
ניגודיות