ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס ופוסט טראומה

קנאביס ופוסט טראומה – “הקנאביס הזכיר לי מה זה חיוך אמיתי”

שתפו את החברים

נתנאל הוא בחור צעיר המאובחן כפוסט טראומתי בעקבות אונס והתעללות מינית ממושכת אותה ספג בהיותו תלמיד בישיבת ‘תלמוד תורה’. האירועים הללו השאירו אותו עם תסמינים קשים של פוסט טראומה כמו: התקפי חרדה, נדודי שינה, סיוטים בלילות וחוסר ריכוז. לאחר שנחשף…

נתנאל הוא בחור צעיר המאובחן כפוסט טראומתי בעקבות אונס והתעללות מינית ממושכת אותה ספג בהיותו תלמיד בישיבת ‘תלמוד תורה’. האירועים הללו השאירו אותו עם תסמינים קשים של פוסט טראומה כמו: התקפי חרדה, נדודי שינה, סיוטים בלילות וחוסר ריכוז. לאחר שנחשף נתנאל לקנאביס, הוא הרגיש בפעם הראשונה אחרי המון זה מה הוא חיוך אמיתי ונפש רגועה. 

קנאביס ופוסט טראומה – נתנאל הוא בחור צעיר בן 24, המטופל בקנאביס רפואי כ-3 שנים בעקבות אונס והתעללות מינית ממושכת מצד אנשים שונים כאשר היה תלמיד ישיבת ‘תלמוד תורה’.

כתוצאה מהאירועים הללו, אובחן נתנאל כפוסט טראומתי, התחיל טיפולים פסיכיאטריים שכללו מגוון רחב מאוד של כדורים שלטענתו לא עזרו לו, אלא גרמו לו לתופעות לוואי קשות כמו עלייה דרסטית במשקל, נדודי שינה וכאבי בטן חזקים.

קנאביס לפוסט טראומה
הקנאביס נמצא כטיפול יעיל ביותר לפוסט טראומה

לאחר שנחשף בפעם הראשונה לקנאביס על ידי חבר, חיפש נתנאל באופן עצמאי כיצד מוציאים אישור לקנאביס, וזאת לאחר שהפסיכיאטרית שלו לא הסכימה לשמוע כלל על האופציה הזאת. לאחר זמן קצר ובעזרתו של שלומי סנדק, קיבל נתנאל את האישור, הפסיק עם כל התרופות ועלה חזרה על דרך המלך. 

נתנאל הסכים להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר על הצמח שהחזיר לו את החיוך לפנים:

1. מהי ההתוויה בגינה אתה מטופל בקנאביס רפואי?

“אני מאובחן כפוסט טראומתי עקב אנס והתעללות מינית ממושכת על ידי מספר אנשים שונים מגיל 4 עד גיל 18, בישיבת ‘תלמוד תורה’ בה הייתי תלמיד”.

“האירועים הללו גרמו למצב הנפשי שלי להידרדר וכתוצאה מהם איבדתי כל יכולת בסיסית לתקשר עם אנשים באופן תקין, לא הצלחתי לתת אמון באף אחד והייתי מאוד מכונס בתוך עצמי, המון התקפי חרדה שלא עזבו אותי, נדודי שינה קשים מאוד וחוסר ריכוז תמידי במהלך כל היום, בכל דבר שהייתי מנסה לעשות”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“לטיפול בקנאביס נחשפתי בגיל 24, דרך חבר טוב שהציע לי לעשן יחד איתו קנאביס. לא עישנתי ולא צרכתי קנאביס לפני זה, ואחרי כמה שאכטות בודדות ראיתי שזה משפיע עלי ממש טוב”.

קנאביס רפואי לחרדות
“כמה שאכטות בודדות ונזכרתי מה הוא חיוך אמיתי”

“תוך שניות ספורות הרגשתי הרבה יותר טוב, הקנאביס הזכיר לי אחרי שנים מה זה חיוך אמיתי, הרגשתי הרבה יותר רגוע ונינוח, הסיוטים שהיו תוקפים אותי נעלמו כלא היו והתחלתי לישון כמו בן אדם”.

3. תאר את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“בניגוד לסיפורים אחרים של מטופלים, התהליך שלי היה דווקא די פשוט וזריז. כמובן שאיך שאובחנתי כפוסט טראומתי, קיבלתי כמות מטורפת של כדורים כמו: ‘ציפרלקס’, ‘למוג’ין’, ‘בונדרמין ו’פנרגן’. תופעות הלוואי של הכדורים הללו היו נוראיות, סבלתי מכאבי בטן קשים,וירידה דרסטית במשקל עקב חוסר תאבון”.

קנאביס ופוסט טראומה – “לאחר שנחשפתי לקנאביס דרך החבר שהציע לי לנסות, העליתי בפני הפסיכיאטרית שלי את האופציה של טיפול בקנאביס. כאשר הפסיכיאטרית סירבה בכל תוקף להמליץ על קנאביס, פניתי לעובדת סוציאלית שהכווינה אותי לחפש באופן עצמאי איך ניתן להוציא רישיון לקנאביס. לפתע כמו מלאך משמיים, נחשף אלי שלומי סנדק וליווה אותי מתחילת התהליך ועד סופו”.

4. תאר את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“מאז הטיפול בקנאביס השיפור המשמעותי ביותר הוא שסוף סוף אני בן אדם עם מצב רוח טוב, המיגרנות מהן הייתי סובל הפחיתו באופן משמעותי וכמובן שגם התקפי החרדה ירדו כמעט לאפס”.

התרופה הירוקה - טיפול בקנאביס לפוסט טראומה
קנאביס – תרופה שהטבע יצר במיוחד בשבילנו

“בזכות הקנאביס הצלחתי להשלים שנתיים מלאות של שירות לאומי, דבר שהיה לי מאוד חשוב, ולפני הקנאביס לא הייתי יכול לדמיין אפילו שאני אצליח להחזיק שנתיים שלמות במסגרת מסויימת”.

5. האם אתה מטופל בקנאביס בלבד, או נוטל תרופות נוספות במקביל?

“עד העלאת המינון של הקנאביס, הייתי נוטל המון תרופות. כיום, כשאני מקבל את המינון שמתאים לי, אני מטופל בקנאביס בלבד”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“לצערי הרב אני לא ממש בקיא בתחום ואני לא יודע לתת עצות חכמות במיוחד. האדם היחיד שאני יכול להמליץ עליו הוא שלומי סנדק, שעושה הכל כדי לעזור לכמה שיותר אנשים”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לשמחתי לא יצא לי לחוות מקרה שכזה”.

8. איפה אתה חושב שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“לצערי הרב, יש סיכוי ממש טוב שלא הייתי בעולם הזה. לפני הטיפול בקנאביס היו לי אינסוף מחשבות אובדניות ואפילו נסיונות התאבדות. מאז תחילת הטיפול בקנאביס אפילו מחשבה אחת כזאת לא עברה בראשי”.

9. מה אתה חושב על גידול קנאביס ביתי, והאם אתה חושב להתחיל לגדל בעצמך?

“בכנות, מדי פעם עוברת לי בראש המחשבה של להתחיל לגדל בעצמי, אבל אתוודא ואומר שאני חושש מאוד, וכיוון שזה לא חוקי אני יודע שהגידול יהיה מלווה בחרדות בלתי פוסקות, לכן אני מעדיף שלא לעשות את זה במצב הנוכחי, גם כדי לא לסכן את הרישיון שלי”.

גידול קנאביס ביתי למטופלים
במקום לקנות בבית מרקחת – אפשר לגדל את התרופה בבית

“באופן כללי אני חושב שגידול קנאביס ביתי זאת אופציה מדהימה למטופלים וגם לי, שלפעמים עוברים חודשים שאני נמצא ללא התרופה שלי, עקב מחסורים כאלה ואחרים”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“אני לחלוטין בעד לגליזציה מלאה של קנאביס. אני חושב שזהו מצב אבסורדי שהאלכוהול חוקי במדינה שלנו ונגיש לכל אחד והקנאביס לא. אני יודע ללא צל של ספק שברגע שיהיה לי ילד, אני אחשוף אותו לקנאביס בעצמי. לחלוטין עדיף שאנשים יעשנו קנאביס בשעות הפנאי שלהם ולא ישתו אלכוהול, שמביא לנזקים עצומים”.

סיפורו של נתנאל פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות