ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
התרופה הירוקה - אייל מטופל קנאביס רפואי פוסט טראומה

“הקנאביס החליף לי את כל התרופות”

שתפו את החברים

אייל בן המוריה מטופל בקנאביס רפואי מזה שנתיים כתוצאה מפוסט טראומה שנגרמה לו בעקבות שירותו הצבאי במהלך האינתיפאדה הראשונה, בה הוא נפגע במהלך פעילות לוחמה בטרור כחלק מצוות מסתערבים. אייל הסכים להיחשף ולספר על הצמח שהצליח לאזן אותו ולגרום לתסמיני…

אייל בן המוריה מטופל בקנאביס רפואי מזה שנתיים כתוצאה מפוסט טראומה שנגרמה לו בעקבות שירותו הצבאי במהלך האינתיפאדה הראשונה, בה הוא נפגע במהלך פעילות לוחמה בטרור כחלק מצוות מסתערבים. אייל הסכים להיחשף ולספר על הצמח שהצליח לאזן אותו ולגרום לתסמיני הפוסט טראומה לדעוך מעט ולתת לו קצת שקט נפשי.

אייל בן המוריה הוא גבר בן 44, המטופל בקנאביס רפואי מזה שנתיים בעקבות פוסט טראומה שהתפתחה כתוצאה משירותו הצבאי בתקופת האינתיפאדה הראשונה.

בין התפקידים שביצע בשירותו הצבאי, לקח אייל חלק בפעילות מסתערבים, שלדבריו חשפה אותו לאירועים שגרמו לו לפוסט טראומה המלווה אותו עד היום.

קנאביס רפואי כטיפול בפוסט טראומה
פוסט טראומה (PTSD): הפרעה נפשית הנגמרת כתוצאה מחשיפה לאירועים קשים

כמו מטופלים רבים אחרים, אייל חושף כי התהליך להוצאת הרישיון היה מייגע וארוך ומלא בתרופות נוראיות שגרמו ליותר נזק מתועלת, והתחושה שמלווה אותו עד היום היא שאף אחד לא באמת מעוניין לעזור לו, אלא רק לעשות כסף על הגב שלו.

אייל הסכים להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר לנו על הצמח המופלא שהחליף את כל התרופות הפסיכיאטריות ואף נתן לו דירבון לחזור לעשות מה שהוא הכי אוהב, לכתוב שירים ולהקליט.

1. מהי ההתוויה בגינה אתה מטופל בקנאביס רפואי?

“אני סובל מפוסט טראומה שנגרמה בעקבות שירות צבאי במהלך האינתיפאדה הראשונה. כחלק מפעילות של לוחמה בטרור הייתי מסתערב. גם היום בגיל 44 אני עדיין סובל מהפרעות בתפקוד היום יומי שלי כתוצאה מהפוסט טראומה”. 

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“לטיפול בקנאביס נחשפתי דרך אדם פוסט טראומתי אחר, שניסה ליצור איתי קשר במשך יותר משנה. בגלל המצב נפשי שלי לא היה בי שום רצון לקשר עם אף אחד”.

“כשהחלטתי כן לדבר איתו, הוא הסביר לי שהקנאביס יכול לעזור לי מאוד להירגע ולאזן אותי קצת. תחילה היה לי מאוד קשה לקבל את זה, אבל בסופו של דבר אני מטופל היום בקנאביס רפואי והמצב שלי בהחלט הרבה יותר טוב”.

3. תאר את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“כמו כל מטופל שסובל מפוסט טראומה או כל בעיה אחרת, טופלתי תחילה בהמון סוגים שונים של כדורים שיותר פגעו בי מאשר עזרו. הכדורים הללו הביאו איתם תופעות לוואי של עצבים, תסכול מאוד גדול, תחושת טשטוש ודיכאון שלא נגמר”.

“כאשר הבנתי סוף סוף שהקנאביס יכול לעזור לי, התחלתי את הדרך שלי להוצאת הרישיון. את הדרך שלי עד לקבלת האישור אפשר לסכם כמאוד קשה ועם הרבה מאוד נוכלים בדרך”.

התרופה הירוקה - קנאביס רפואי לפוסט טראומה
“הקנאביס הרפואי החליף את כל התרופות הפסיכיאטריות”

“אתן כדוגמה טובה עורך דין שטיפל בתביעה כלשהי שהגשתי מול משרד הביטחון, שדרש ממני סכום מופרך של 4,000 שקלים על מנת להפנות אותי לפסיכיאטר שימליץ על קנאביס רפואי”.

“הבנתי שזה הולך להיות קשה, הרגשתי שכל אדם שאני פונה אליו יותר מעוניין לגזור עלי קופון מאשר לעזור לי באמת. למזלי, דרך מטופלי קנאביס אחרים, בסופו של דבר הגעתי לפסיכיאטר הרלוונטי, שהפנה אותי לפסיכיטאר אחר שהגיש עבורי את הבקשה. חשוב לציין כי הוא הסכים להגיש את הבקשה רק לאחר טיפול בכדורים מסויימים”.

4. תאר את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“וואו, השיפור מאוד גדול. אני לא אשקר, זה לא שעכשיו אני יכול להגדיר את עצמי כאדם נורמאלי, אך ללא ספק שהקנאביס שינה אותי לטובה. התגובות שלי הרבה יותר מתונות וניתנות לעיכול על ידי הסביבה ואני הרבה פחות עצבני וכעוס מאשר הייתי לפני הטיפול בקנאביס”.

“לפני הקנאביס הייתי יכול להגיב באופן מאוד תוקפני לשיחות פשוטות, הייתי מתעורר בחרדות מסיוטים ובלי כוונה פוגע אפילו באשתי. הקנאביס ללא ספק המעיט ואיזן את כל הסימפטומים הללו. בנוסף, הקנאביס דירבן אותי לחזור לכתוב ולהקליט שירים ואפילו הוצאתי שיר חדש“.

5. האם אתה מטופל בקנאביס בלבד, או נוטל תרופות נוספות במקביל?

“מטופל אך ורק בקנאביס רפואי. אין טעם לקחת תרופות שעשו לי יותר נזקים מאשר תועלת. הקנאביס ללא ספק החליף את כל התרופות הפסיכיאטריות”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“אני ממליץ בראש ובראשונה לעשות בירור מקיף לגבי הרופאים או הפסיכיאטרים שמתמחים בבעיה הספציפית שיש לכם. נסו בכל דרך להגיע אליהם ישירות ולא דרך אנשים, כי לצערי הרב נוכחתי לדעת שיש המון נוכלים בדרך”.

“תתעקשו, תשמרו על שפיות, תשמרו על הכבוד העצמי שלכם וכמובן של האחר ותאמינו שאם הקנאביס באמת מגיע לכם אתם תקבלו אותו בסופו של דבר”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“חוויתי הטרדות מצד המשטרה וחיפושים לפני שקיבלתי את הרישיון, לשמחתי הרבה לא חוויתי מקרה כזה מאז שאני מטופל בקנאביס רפואי, ואני מאוד מקווה שלא אחווה גם”.

8. איפה אתה חושב שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“בכנות? אני לא רוצה לחשוב איפה הייתי אילולא הרישיון שלי. הייתי ממשיך לסבול, האנשים סביבי היו ממשיכים לסבול ממני והייתי תקוע בסחרור מטורף של חוסר שינה, כעסים ועוד סימפטומים של הפוסט טראומה”.

9. מה אתה חושב על גידול קנאביס ביתי, והאם אתה חושב להתחיל לגדל בעצמך?

“אני חושב שאם הייתה את האפשרות מבחינה חוקית, זאת הייתה יכולה להיות אופציה מצוינת. כמובן שאם יש לכם את היכולת המנטאלית, הידע והסבלנות זה מצוין”.

גידול קנאביס ביתי - האופציה האידיאלית לכל מטופל
גידול קנאביס ביתי – אופציה אידיאלית לכל מטופל

“לפי מה שאני יודע, גידול קנאביס ביתי זה לא ממש קשה ולכן במידה והייתה לי את האופציה כמובן שהייתי עושה את זה. זה מצוין כשלמטופלים יש שליטה על הכמות והאיכות של הזנים אותם הם צורכים”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“הגישה שלי היא שכל אחד אמור להיות אחראי בעצמו על הגוף שלו. אם אנשים צורכים סיגריות, אני לא רואה שום סיבה אמיתית לאסור על צריכת קנאביס. אם זה עושה טוב לאנשים, זה מה שחשוב. כמובן שאני בעד לגליזציה מלאה”.

סיפורו של אייל פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. kys |

    אייל אתה נשמה טובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות