ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
התרופה הירוקה- אוקסנה פוסט טראומה

“הקנאביס העלים את הסיוטים והחרדות”

שתפו את החברים

אוקסנה היא בחורה צעירה המטופלת בקנאביס רפואי בעקבות תסמונת פוסט טראומתית אשר התפתחה אצלה כתוצאה מהתעללות פיזית ומינית שספגה בילדותה מצד אביה. היא מספרת שמאדם חרדתי, מסוגר ומאוד לחוץ, הקנאביס עזר לה להפוך לבחורה חייכנית, צעירה ותוססת. אוקסנה חושבת שהקנאביס…

אוקסנה היא בחורה צעירה המטופלת בקנאביס רפואי בעקבות תסמונת פוסט טראומתית אשר התפתחה אצלה כתוצאה מהתעללות פיזית ומינית שספגה בילדותה מצד אביה. היא מספרת שמאדם חרדתי, מסוגר ומאוד לחוץ, הקנאביס עזר לה להפוך לבחורה חייכנית, צעירה ותוססת. אוקסנה חושבת שהקנאביס הוא לא פחות מפלא, ונרגשת לשתף אותנו בסיפור המדהים שלה, שבו לקנאביס יש מקום מרכזי מאוד. 

אוקסנה היא צעירה בת 29 המטופלת בקנאביס רפואי כשנתיים, בעקבות תסמונת פוסט טראומתית (PTSD), אשר התפתחה אצלה בהדרגתיות בגילאי הילדות, לאחר שעברה אינספור אירועים קשים וטראומתיים מצד אביה שכללו התעללות מינית, אלימות פיזית ואלימות מילולית בלתי פוסקת.

אוקסנה מספרת שהיא מרגישה שבגיל 18 בערך החיים שלא נעצרו. במקום להתגייס לצבא, ללמוד רפואה שזה החלום הכי גדול שלה ולהיפתח, היא הפכה לבחורה דיכאונית, חרדתית, חסרת ביטחון ומאוד תוקפנית. היא מצאה עצמה מטיילת ברחובות מבית לבית ומחפשת מקום לישון, נמנעת מכל קשר עם משפחתה ואף נקלעה מספר פעמים לאירועי אלימות. 

קנאביס לתסמונת פוסט טראומתית
פוסט טראומה (PTSD): הפרעה נפשית הנובעת כתוצאה מחשיפה לאירועים קשים

בגיל 25 בערך, בזכות חברה טובה ותומכת, החליטה אוקסנה לנסות ולעשן ג’וינט בפעם הראשונה בחייה. כבר אחרי השאכטה הראשונה היא מספרת שמשהו מופלא קרה שבעקבותיו היה לה ברור שהיא הולכת להלחם על הרישיון שלה. אחרי אינספור תרופות וטיפולים פסיכולוגיים ופסיכיאטריים, קיבלה אוקסנה את הרישיון המיוחל.

אוקסנה הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה ולספר על הצמח שהחזיר לה את החיים וגרם לה שוב לאהוב את עצמה ואת הסובבים אותה:

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני מטופלת בקנאביס רפואי כיוון שאובחנתי לפני כשלוש שנים בתור מישהי שסובלת מפוסט טראומה”. 

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“נחשפתי לקנאביס לראשונה בחיי בגיל 25 דרך החברה הכי טובה שלי, וזאת לאחר שנים רבות בהם הייתי בתחתית. חייתי ברחוב, אכלתי מהרחוב, כל לילה מצאתי את עצמי ישנה מקום אחר ואפילו נקלעתי למספר אירועים מאוד אלימים”. 

“אחרי כל השנים הקשות הללו, מצאתי את עצמי ישנה אצל בחורה אקראית שאספה אותי מהרחוב והציעה לי לבוא לישון אצלה. אותה הבחורה, שכיום היא החברה הכי טובה שלי, שמה לב למצב שלי ונתנה לי לעשן אצלה בבית בפעם הראשונה ג’וינט. אחרי שעישנתי את השכאטה הראשונה, הרגשתי שמשהו מופלא קרה. הרגשתי נינוחות בגוף ובנפש שלא הרגשתי שנים רבות וחשתי איך כל המחשבות הרעות לאט לאט מפנות את הראש שלי”.

“בשלב הזה היה לי ברור שאני הולכת להלחם על רישיון לקנאביס רפואי. קראתי המון מידע ומאמרים באינטרנט והתחלתי לחקור את הנושא לעומק. הבנתי שהקנאביס הוא תרופה מדהימה להמון דברים, ובין השאר לפוסט טראומה. החלטתי להפסיק לקחת את הכדורים הפסיכיאטריים והתחלתי את הבירוקרטיה מול משרד הבריאות. אחרי שנה בערך של טפסים, תרופות ופסיכולוגים קיבלתי את הרישיון שלי”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“מאותה השנייה בה החלטתי שאני מתחילה להלחם על הרישיון, פניתי לפסיכיאטר שמטפל בי כבר המון שנים לשמוע מה דעתו. הפסיכיאטר שלי לא חיכה אפילו שאסיים את המשפט ומיד קטע אותי ואמר שאין לי שום סיכוי לקבל רישיון ושבחיים הוא לא הולך להמליץ על כזה דבר. לטענתו, הקנאביס יגרום למצב הנפשי שלי להידרדר עוד יותר והזהיר אותה לא לעשות את זה”.

“ידעתי שכל מה שהפסיכיאטר אומר וכל מה שקראתי באינטרנט אלו שני דברים שלחלוטין נוגדים אחד את השני. החלטתי לא לשמוע בקולו, הפסקתי את הטיפול אצלו ומיד קבעתי תור לפסיכיאטר חדש שחברה שלי המליצה לי עליו”.

קנאביס רפואי - פוסט טראומה
קנאביס רפואי: עדיין תרופת קו אחרון אצל הרופאים המטפלים

“אחרי פגישה אחת שנמשכה בערך שעה אצל אותו הפסיכיאטר, הוא הודיע לי רשמית שהקנאביס אכן יעשה לי טוב ומיד חתם על כל הטפסים הרלוונטיים והגיש עבורי את הבקשה. בזמן שחיכיתי לתשובה ממשרד הבריאות נאלצתי לקחת שלוש סוגים של תרופות פסיכיאטריות ונוגדות דיכאון שגרמו לתופעות לוואי נוראיות. ידעתי שזאת הבירוקרטיה ולכן צרכתי את כל מה שהיה צריך”.

“אחרי המיצוי התרופתי, הפסיכיאטר שטיפל בי שלח בקשה נוספת יחד עם המלצה נוספת, בה הוא כתב בבירור שהטיפול התרופתי לא עוזר לי, עברו בערך עוד כחודשיים ולאחר מכן אושרתי”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“השיפור באורח החיים שלי הוא עד כדי כך מדהים שאני לא יודעת אפילו מאיפה להתחיל. לפני הכל – הקנאביס עשה ממני מה שאני היום. בחורה צעירה, אנרגטית וחיה שמתחילה ממש בקרוב ללמוד. אילולא הקנאביס, ככל הנראה שהייתי מוצאת את עצמי עדיין משוטטת ברחוב, ספק מתה ספק חיה. ממש לא בטוח”.

“שיפור נוסף ומאוד משמעותי בחיים שלי שקרה בזכות הקנאביס, אלו הסיוטים והחרדות שהיו מלווים אותי כל לילה מחדש. הקנאביס העלים את כל הסיוטים והחרדות וסוף סוף, אחרי שנים רבות ללא שינה נורמאלית אני יכולה לישון כמו בן אדם. אני לא בוכה יותר בלילות, אני לא כועסת על עצמי ועל העולם ואני לא שוקעת במחשבות רעות שלפעמים היו על סף האובדניות”.

התרופה הירוקה - קנאביס רפואי
“הקנאביס החזיר לי את החיים במתנה והזכיר לי לאהוב את עצמי”

“אני מרגישה שהקנאביס מרגיע אותי, עוזר לי לנשום כמו שצריך בקצב שצריך, נותן לי נקודת מבט חדשה ורעננה על העולם ועוזר לי לאהוב את עצמי ואת אלו הסובבים אותי וכמובן שהקנאביס פשוט מרומם לי את מצב הרוח וגורם לי לצחוק כמו ששום דבר אחר לא עוזר הקנאביס זה פלא ולא פחות מזה”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“אחרי כל הרעל שעבר בגוף שלי ואחרי שחוויתי על בשרי את תופעות הלוואי הנוראיות שכדורי המרשם הללו גורמים, הבטחתי לגוף שלי שאני מפסיקה להרוס אותו ונשבעתי לעד לצרוך קנאביס רפואי בלבד”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“העצה הכי גדולה שאני יכולה לתת היא לעבוד לפי הספר. בדרך שלי הבנתי ששום התלהמות, צעקות ועצבים לא יעזרו כאן. למשרד הבריאות יש ספר חוקים והם עובדים לפיו ולא חורגים ממנו אף פעם. לא מעניין אותם מי עומד מולם, חולה סרטן, חולה נפשי או חולה כאב. הם מתייחסים לכולם בדיוק באותה הצורה”.

“אני ממליצה לכולם לעשות השלמה שמדובר בתהליך לא קל ולפעמים אפילו מאוד מעצבן. צריך לקחת נשימה עמוקה, לעשות כל מה שמבקשים ולדעת שאם באמת מגיע לכם – הרישיון שלכם בסופו של דבר יגיע. אין טעם להלחם בטחנות רוח”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“מאז שאני מטופלת בקנאביס לא הייתה לי שום היתקלות עם המשטרה. כל ההתקלויות שהיו לי עם המשטרה היו רק כאשר חייתי ברחוב ולשמחתי אז הייתי בן אדם אחר לחלוטין”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“ככל הנראה שהייתי ממשיכה לשוטט ברחובות כמו בחורה מסכנה ואומללה. אני אפילו מפחדת לחשוב לאן הייתי יכולה להידרדר אילולא הקנאביס. יש סיכוי טוב שהייתי מתה, יש סיכוי שהייתי חיה אבל מסוממת או שיש סיכוי שפשוט הייתי מתאבדת ומוותרת על חיים כאלה. בכל מקרה, אני שמחה שהקנאביס נכנס לחיים שלי. אני רוצה לחיות ואני אוהבת את החיים – וזאת המתנה הכי גדולה שהקנאביס נתן לי”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“אני חושבת שזה דבר מדהים, פשוט ושלאף אחד אין זכות להגיד לאף אחד מה לגדל בבית. כמו שאפשר לגדל בבית נענע, פטרוזיליה ובזיליקום, אפשר לשים ליד עציץ קנאביס קטן ואף אחד לא ימות ולא יפגע מזה. אני חושבת שבאיזשהו שלב המדינה שלנו תתפכח ותבין שאין שום דבר רע בגידול של עציץ בבית, או אפילו מספר עציצים”.

לגליזציה בישראל
“הלגליזציה בישראל תגיע – זה רק עניין של זמן”

“האופציה להפיק תרופה בבית לגמרי קורצת לי ואני לחלוטין אהיה הראשונה לעשות את זה ברגע שזה יהיה חוקי. הרישיון שלי יקר לי מדי בכדי לסכן אותו, ולכן אין שום סיכוי שאגדל בבית כל עוד הדבר לא חוקי. הקנאביס החזיר לי את החיים – אני לא אוותר על זה בחיים ולא אסכן את זה בחיים”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“דעתי בעניין היא חד משמעית. לגליזציה צריכה להיות בכל העולם בלי יוצא מן הכלל. אין שום דבר רע בקנאביס, אף מחקר לא הוכיח משהו רע על קנאביס, אף אחד לא מת מקאנביס ולכל אחד יש זכות להכניס לגוף שלו מה שהוא רוצה”.

“ככל שמרחיקים מאיתנו משהו, ככה אנחנו רוצים אותו יותר. זה הטבע של בני האדם. ברגע שהקנאביס יהיה חוקי – יתחילו להתייחס אליו כמו אל כל מוצר פנאי על המדף”.

סיפורה של דנה פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות