ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ענבר - מטופלת קנאביס רפואי עקב מחלת הקרוהן

“קנאביס הוא תרופה, והוא הציל אותי”

שתפו את החברים

ענבר היא בחורה צעירה אשר מטופלת כשנה וחצי בקנאביס רפואי עקב מחלת הקרוהן. אחרי המון טיפולים שגרמו לתופעות לוואי קשות ואף אשפוז אותו נאלצה לעבור לגמרי לבד, הבינה ענבר שהיא חייבת למצוא אלטרנטיבה. היא מספרת כיצד הקנאביס מקל לה על…

ענבר היא בחורה צעירה אשר מטופלת כשנה וחצי בקנאביס רפואי עקב מחלת הקרוהן. אחרי המון טיפולים שגרמו לתופעות לוואי קשות ואף אשפוז אותו נאלצה לעבור לגמרי לבד, הבינה ענבר שהיא חייבת למצוא אלטרנטיבה. היא מספרת כיצד הקנאביס מקל לה על הכאבים, מאפשר לה לחזור לשגרה ומספק לה נקודת אור קטנה גם כשהמצב מעט מידרדר.

ענבר היא בחורה צעירה בת 25 המטופלת בקנאביס רפואי עקב מחלת הקרוהן שהתגלתה אצלה בדיוק עם סיומו של טיול מהנה בהודו בשנת 2016. מדובר במחלת מעיים כרונית שבאה לידי ביטוי בעיקר בכאבים חזקים, בחילות וחוסר תאבון, ומשפיעה על כך אורך החיים.

כאשר אובחנה במחלה, התחילה מיד טיפולים סטנדרטיים המוצעים כמעט לכל חולה קרוהן בלי יוצא מן הכלל, כמו טיפול בסטרואידים וטיפול בכדורים כימיים. לאחר שהטיפולים הללו גרמו לה לתופעות לוואי קשות מאוד שאף הובילו לאשפוז עם דלקת חמורה בלבלב, היא חדלה ליטול את רובן.

קנאביס לקרוהן
מחלת הקרוהן (Crohn’s disease) – מחלת מעי דלקתית

לאחר האשפוז, אותו נאלצה ענבר לעבור לבד ללא שום חברים ומשפחה על ידה, היא החליטה לשים סוף למה שנקרא “הטיפולים הרגילים”, ולחפש אלטרנטיבה אחרת שתסייע לה. את הקנאביס היא גילתה דרך מחקר שנעשה בנושא שמן קנאביס, ומאז כבר קרוב לשנה וחצי שהיא מטופלת בקנאביס רפואי ומספרת על התרופה היחידה שבאמת גרמה לשינוי חיובי.

ענבר הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה ולספר על הצמח שקיבל אצלה מעמד של תרופה חיונית לכל דבר:

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“ביוני של שנת 2016, מיד לאחר שחזרתי מטיול בהודו אובחנתי בקרוהן, שהיא מחלת מעיים כרונית. מדובר במחלה שמאופיינת בעיקר בהתקפים המלווים בכאבים חזקים ודלקות כרוניות במעיים”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“אחי הקטן מאובחן בקרוהן כ-8 שנים, והספיק לעבור את כל סוגי הטיפולים האפשריים. האופציה לקנאביס רפואי עלתה עבורו מספר פעמים אך הוא מעולם לא מימש אותה, מסיבות אישיות”.

“כשאובחנתי בעצמי לפני קצת יותר משנתיים, התחלתי את הטיפולים הסטנדרטיים המוצעים לכל חולה קרוהן: טיפול בסטרואידים וטיפול בכדורים כימיים, את הטיפולים הללו סיימתי פעם אחר פעם באשפוז וזה הספיק לי”.

טיפול בקרוהן - סטרואידים
טיפול בסטרואידים – הטיפול הסטנדרטי וההתחלתי של כל חולה קרוהן

“בחורה שהכרתי בהודו קישרה אותי עם מישהי שהשתתפה במחקר בשמן קנאביס שקיימה אז ד”ר תמנע נפתלי, ואחרי שלמדתי מידע רב אודות המחקר החלטתי לפעול לבד ולאסוף מידע נוסף אודות הטיפול בקנאביס רפואי, וכך נחשפתי לטיפול לסגולותיו הרבות שיש לקנאביס להציע”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים

“מיד כאשר אובחנתי בשנת 2016, התחלתי טיפולים בסטרואידים, שגרמו לי במהירות לתופעות לוואי קשות מאוד כמו נפיחות בגוף, שינויים קיצוניים במצב הרוח, חוסר תאבון ובמקביל תקופות של רעב בלתי פוסק, תשישות תמידית וחוסר יכולת לקום מהמיטה”.

“בנוסף לטיפול הנורא בסטרואידים, התחלתי לקבל גם טיפול כימי בשם ‘פורניטול’, אשר בסופו של דבר גרם לי להתאשפז בבית החולים עם דלקת בלבלב כאשר אני לבדי באילת, ללא משפחה וללא חברים”.

“בעקבות האשפוז, שהיה חוויה איומה עבורי, החלטתי שאין לי שום ברירה אלא למצוא אלטרנטיבה קבועה לכל התרופות והטיפולים הקשים שאני עוברת”.

“בעת החיפוש אחר הפתרון היעיל ביותר עבורי, שמעתי על המחקר של ד”ר נפתלי, אשר בעקבותיו פניתי לגורמים הרלוונטיים לתחילת תהליך קבלת הרישיון לקנאביס רפואי. במרץ 2017 קיבלתי את הרישיון שלי לשמן קנאביס ולראשונה התחלתי לחוש הקלה בעיקר בכאבים”.

שמן ריק סימפסון (RSO oil)
שמן קנאביס – התרופה הירוקה מהטבע

“לאחר תקופה של כ-10 חודשים בהם לא עבדתי, החלטתי לחזור לשגרה, אך מהר מאוד מצאתי את עצמי באשפוז נוסף עקב הלחץ שהשגרה מביאה וכן עקב אשפוזו הפתאומי של בן זוגי. בעקבות האשפוז החוזר שלי, קיבלתי המלצה נוספת מד”ר נפתלי להמשך טיפול בתפרחת קנאביס, ומאז אני משלבת את הטיפול בתפרחת קנאביס עם טיפול ביולוגי”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“הקנאביס מקל משמעותית על הכאבים והבחילות, מגביר את תחושת התיאבון ועוזר לי מאוד לישון כמו שצריך בלילה. גם אם קורה מצב שבו אני מתעוררת באמצע הלילה מכאבים, אני רגועה כי אני יודעת שיש לי תרופה שתקל עלי באופן כמעט מיידי”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“בנוסף לקנאביס אני מטופלת פעם בחודשיים בתקופה ביולוגית בשם ‘רמיקייד’, אך לא בשום דבר אחר”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“הכי חשוב זה לא לוותר. תיהיו עקשנים ותיעזרו באנשים טובים שיש שיכולים לעזור לאורך הדרך ותילחמו כמו שאני נלחמתי, כי הקנאביס הוא תרופה לכל דבר”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לא יצא לי לחוות מקרה שכזה”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“אני חושבת שהייתי ממשיכה לרכוש קנאביס בצורה לא חוקית, למרות שלעולם לא הייתי מצליחה להשיג את הכמות והאיכות שלה אני באמת זקוקה”. 

“אני בטוחה שאילולא הקנאביס, הכאבים אשר אתם אני מתמודדת היו חזקים ואינטנסיביים הרבה יותר והייתי חוזרת כמה שלבים אחורה, לנקודת ההתחלה שבה הכל התחיל ואני הייתי בחוסר תפקוד”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם חשבת להתחיל לגדל בעצמך?

“המחשבה הזאת עוברת לכל צרכן קנאביס, בזה אין ספק, ויש כאלה שגם מממשים אותה. אני בעד, אך חוששת מדי לרישיון שלי ולא מעוניינת להעמיד אותו בסיכון”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“אני חושבת שלכל אחד בלאוכלוסיה של ישראל בפרט, יש “משהו” שמצריך הרגעה עם קנאביס. בין אם מדובר בטראומה מהעבר, כאבים כאלו או אחרים או סתם חשק לתחושת ‘היי’ קטנה בסוף יום ארוך ומפרך. אני בעד. לגליזציה חייבת להיות כאן, והיא תגיע בסופו של דבר, ועכשיו זאת רק שאלה של זמן”.

סיפורה של ענבר פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות