ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
נטע - מטופלת קנאביס רפואי פיברומיאלגיה וכאבים

“הקנאביס הציל אותי ממקום נמוך, כואב ומלא ייאוש”

שתפו את החברים

אחרי 15 שנה בהם נטע סבלה מכאבים לא ברורים, נשלחה לאינספור בדיקות וקיבלה מרשמים למגוון רחב של כדורים, לפני כ-5 שנים היא סוף סוף הבינה ממה היא סובלת. היא אובחנה כחולת פיברומיאלגיה, ובזמן שנלחמה ביק”ר לקבלת הרישיון לקנאביס התגלה כי…

אחרי 15 שנה בהם נטע סבלה מכאבים לא ברורים, נשלחה לאינספור בדיקות וקיבלה מרשמים למגוון רחב של כדורים, לפני כ-5 שנים היא סוף סוף הבינה ממה היא סובלת. היא אובחנה כחולת פיברומיאלגיה, ובזמן שנלחמה ביק”ר לקבלת הרישיון לקנאביס התגלה כי היא סובלת גם מפריצת דיסק. נטע מספרת כי הקנאביס הוציא אותה ממקום חשוך והצליח לגמול אותה מכל הכדורים הנרוקטיים, והשיב לה את בריאותה בחזרה.

נטע היא בחורה בת 32, שאחרי כ-15 שנה של כאבים לא מוסברים מאז גיל 13 היא אובחנה לבסוף כחולת פיברומיאלגיה (מחלת דאבת השרירים). היא עברה מגוון נרחב מאוד של בדיקות, התנסתה בעשרות סוגים שונים של כדורים נרקוטיים שגרמו רק ליותר נזקים, והרגישה שאף גורם במערכת הרפואית לא באמת מעוניין לעזור לה להשתקם.

לאחר שגילתה כי היא סובלת מפיברומיאלגיה והבינה את מקור הכאבים, התחילה נטע במסע לקבלת רישיון לקנאביס רפואי, אשר במהלכו גילתה כי היא סובלת גם מפריצת דיסק. פריצת הדיסק הייתה החותמת הסופית שזיכתה את נטע ברישיון המיוחל, והראתה לה את התרופה האמיתית שהיא זקוקה לה.

קנאביס לפיברומיאלגיה וכאבים כרוניים
פיברומיאלגיה ( Fibromyalgia ) – תסמונת הגורמת לכאבים בנקודות שונות בגוף

היום, מספרת נטע שלאחר טיפול של כ-4 שנים בקנאביס רפואי, המצב שלה השתפר פלאים. היא מצליחה לתפקד כמו שצריך בעבודה, היא הפכה לבן אדם טוב וסבלני יותר, רמות הכאבים שהיא חווה נמוכות בהרבה ממה שהיו והיא אפילו הפכה לאחת ממקימות העמותה “גוונים של סגול” לקידום זכויות חולי הפיברומיאלגיה, וזכתה ללוות ולסייע להמון חולים בדרכם לרישיון.

נטע הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט התרופה הירוקה בשיתוף עם קאנה ולספר על הצמח שמבחינתה אמור להיות חוקי לחלוטין ולשמש כתרופה לגיטימית לכל דבר:

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

” אני מאובחנת בפיברומיאלגיה (שיבוש בהולכת הכאב ועיבודו במערכת העצבים המרכזית) ,פריצת דיסק ופולינוירופתיה (מחלה מפושטת של העצבים ההיקפיים)”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“נחשפתי לטיפול בקנאביס רפואי בעקבות חבר טוב שהיה בעל רישיון לקנאביס רפואי עקב אבחנה אחרת. הוא זה שהמליץ לי וסיפק לי מידע על הנושא”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“מגיל 13 לערך אני סובלת מכאבים בידיים, ברגליים ובגב. כך עברתי 15 שנים ארוכות בהן סבלתי מכאבים בלתי פוסקים ולא מאובחנים, ייאוש גדול וחוסר הבנה מדוע המערכת הרפואית מתעקשת לא לעזור לי להחלים, שנה וחצי של בדיקות אינטנסיביות ומתן כדורים נוראיים לשיכוך כאבים והורדת דלקתיות. בסופו של דבר אובחנתי בפיברומיאלגיה – שיבוש בהולכת הכאב ועיבודו במערכת העצבים המרכזית”.

קנאביס לפיברומיאלגיה - מטופלת נטע
ערימות של כדורים בדרך לרישיון לתרופה האמיתית

“בגיל 25 החלטתי שאני לא מוכנה יותר להזניח את הבריאות שלי, רציתי תשובות ברורות כאן ועכשיו. הלכתי לרופא ודרשתי ממנו להבין מה קורה בגוף שלי ולמה אני סובלת מכאלו כאבים נוראיים, תחושות נימול בלתי פוסקות וזיכרון משובש”.

“לאחר שנשלחתי לראומטולוג, שהפנה אותי לבדיקות דם שחזרו תקינות, הוא אמר שהוא לא רואה שום סיבה מוצדקת לכאבים. וכששאלתי אותו האם יש סיכוי למחלת הפיברומיאלגיה הוא אמר שכן והפנה אותי לראומטולוג נוסף, שמיד ובלי להסס רשם לי ‘סימבלטה’ שזהו כדור נוראי שגרם לאחותי להתמכר, ולכן סירבתי לקחת אותו”.

“שהעליתי בפני הרופא את האופציה לקנאביס רפואי הוא אמר שזה יהרוס לי לחלוטין את הזיכרון ולא הוסיף עוד בנושא”.

“המשכתי דרך מתישה ועברתי אצל מגוון רחב של רופאים נוספים כמו אורתופד שסרב להפנות אותי לבדיקת MRI בטענה שהכל נראה לו בסדר, רופאת כאב ששילמתי לה מהכיס הפרטי שלי 1200 ש”ח וכל מה שקיבלתי ממנה היו כדורי ‘ליריקה’ ו’טרמדקס’. אציין שהליריקה גרמה לי לשכוח איך קוראים לגיסי והיכן הוא מתגורר”.

“אחרי המקרה הזה החלטתי שאני מפסיקה עם כל הכדורים ומתחילה לטפל בעצמי בקנאביס בלבד. בשלב זה הופניתי לפסיכיאטר דרך קופת החולים בטענה שאני מדמיינת ועוברת כנראה משהו נפשי. מאוד נעלבתי ועזבתי את קופת החולים בכעס”.

“החלטתי שאין לי מה להפסיד וניגשתי לפסיכיאטר בכל מקרה, אשר לשמחתי הרבה הסכים לתת לי מכתב בו הוא מציין שאני כשירה לקבל קנאביס כתרופה ובנוסף נתן לי הפניה לבדיקת MRI בה התגלה שיש לי גם פריצת דיסק צווארית”.

“לאחר האבחון, האורטופד שלח עבורי בקשה מקוונת במחשב לקנאביס רפואי עקב הכאבים הכרוניים שמגיעים כתוצאה מפריצת הדיסק, ובסופו של דבר, אחרי המתנה של כשנה וחצי אושרתי. חשוב לציין שאושרתי בגין פריצת הדיסק ולא בגין הפיברומיאלגיה”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“אני כאובה הרבה פחות, סבלנית הרבה יותר , חיונית יותר לסביבה ולעצמי ומצליחה לעבוד בצורה טובה ויעילה הרבה יותר”.

“מצאתי ששילוב של טיפולים רגשיים ופיזיים (אלטרנטיביים) עם הטיפול בקנאביס הם הדרך הכי נכונה עבורי”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“אני מטופלת בקנאביס בלבד ולא מסכימה להכניס שום רעל אחר לגוף שלי”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“אין לי עצה קונקרטית, כל מקרה לגופו. אם מדובר בחולי פיברומיאלגיה אני יותר מאשמח לעזור, ניתן לפנות אלי באופן אישי ואנסה לעשות כל שביכולתי לסייע”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“ברוך השם לא”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

” ללא הטיפול בקנאביס ללא ספק שהייתי בבמקום חשוך, נמוך, כואב ומלא ייאוש”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“מי שיודע מה שהוא עושה ויש לו כלים נכונים ומתאימים אני לגמרי בעד. לצערי הרב, גם בתור מטופלת, אני לא יודעת מה האחוזים של הקנאבינואידים שיש לי בפרח שאני מקבלת. הטווחים שהספקים אומרים גדולים מאוד (11%-19%) ובגידול עצמי קרוב לוודאי שיהיה לאדם בקרת איכות גדולה יותר וטובה יותר ממה שהיום הספקים בארץ יודעים / יכולים / רוצים לספק”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“אני בעד צריכת קנאביס למטרות פנאי. בסופו של דבר זה משהו שמרגיע, מצחיק, משכיל ונותן לנו לחשוב על דברים בצורות אחרות. קצת קנאביס זה כל מה שאדם צריך בסופו של יום קשוח או שבוע מעיק”.

צריכת קנאביס למטרות פנאי
שאכטה מג’וינט – לכל אחד מגעי בסוף יום עבודה ארוך

“אני מאמינה שאנחנו מדינה כל כך פוסט טראומתית שבסופו של דבר גם מי שצורך את הקנאביס בשביל מטרות פנאי, יוצא שמטפל בעצמו בדרך כזו או אחרת, במודע או בחוסר מודעות”.

“קנאביס הוא צמח מדהים בעל תועלות רפואיות גדולות מאוד. חשוב לקבל תדרוך נכון לפני וחשוב להבין איך, כמה ולמה לצרוך אותו”.

סיפורה של נטע פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. רון |

    אישה מדהימה,שמוכנה וזמינה לעזור לכל פונה.שתמיד תהיי בצד המסייע ולא בצד הזקוק לסיוע🙏🙏

  2. אורית סמוכיאן |

    נטע אלופה שלנו תודה רבה על עזרתך והתמיכה המדהימה שאת מעניקה לחברי העמותה גוונים של סגול
    בזכות התמיכה הרבה שלך ושל חברי העמותה גם אני הגעתי לימים טובים ללא כאבים .
    בלעדיכן זה לא היה קורה
    המון המון תודות 💕

שינוי גודל גופנים
ניגודיות