ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס והשקעות

קנאביס והשקעות – מדד הקנאביס עולה אבל בארץ המניות יורדות בעקבות החלטת בג”ץ

שתפו את החברים

הענף בכללותו קנאביס והשקעות – מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ-5%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.7%, והדאו ג’ונס עלה בכחצי אחוז.     הפרחים שעל הענף חברת מדמן האמריקנית (סימול: CN) הודיעה השבוע על שורה…

הענף בכללותו

קנאביס והשקעות – מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ-5%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 0.7%, והדאו ג’ונס עלה בכחצי אחוז.  

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת מדמן האמריקנית (סימול: CN) הודיעה השבוע על שורה של צעדי התייעלות, שמטרתם הגדלת יתרות המזומנים של החברה והגעה לתזרים מזומנים חיובי ברבעון השלישי של 2020. בין צעדים אלה: גיוס נוסף של 37 מ’ דולר והתחייבות להפחית עלויות שיווק והנהלה ל- 65 מ’ דולר לשנה. החברה סיפקה גם תחזית לפתיחת חנויות נוספות בשנתיים הקרובות בקליפורניה, נבדה, אילינוי ופלורידה, ותחזיות הכנסות ל- 2020 של 225-245 מ’ דולר ול- 2021 של 450-500 מ’ דולר. מנייתה עלתה השבוע בכ- 57%.
  • חברת קנופי (סימול: CGC) הודיעה השבוע על מינוי מנכ”ל חדש, שיחליף את המנכ”ל הזמני ששירת בתפקיד מאז פוטר המנכ”ל הקודם, ברוס לינטון. המנכ”ל החדש הוא דיוייד קליין, המשמש כיום כסמנכ”ל הכספים של קונסטליישן ברנדס (סימול: STZ) יצרנית קורונה. כזכור, קונסטליישן השקיעה בקנופי כ- 4 מיליארד דולר לפני כשנה וחצי, והיא בעלת המניות הגדולה בחברה. המינוי של סמנכ”ל הכספים אותת לשוק שקונסטליישן מחזקת את האחיזה בקנופי, ושהיא תוביל למדיניות של בקרה תקציבית הדוקה יותר.
  • חברת הקנאביס הישראלית סידו (סימול: SEDO) פיתחה קופסאות ביתיות לגידול של קנאביס וכן מכולות תעשייתיות המשתמשות באותה טכנולוגיה. החברה, שנשארה ללא מזומן להמשך פעילותה, הגישה השבוע בקשה להסדר נושים. מנייתה נסחרת כעת בשווי של 2 מ’ דולר בלבד.
  • חברת פנאקסיה הודיעה השבוע כי קיבלה אישור זמני לחצי שנה ממשרד הבריאות לייבא לישראל מארה”ב תמציות קנאביס המכילות THC ו- CBD. החברה מתכוונת לייצר מהתמציות מוצרים לשוק המקומי. מנייתה עלתה השבוע בכ- 13.7%.
  • בג”ץ קיבל לפני כשבוע וחצי החלטה שדוחה את רפורמת הקנאביס של משרד הבריאות לתקופה מוגבלת. על פי ההחלטה, חברות הקנאביס יהיו מחוייבות למכור מוצרים לפי האסדרה הישנה במחיר של 370 ₪ לחודש ללא קשר לכמות. החלטת בג”ץ תהיה בתוקף עד סוף מרץ 2020. שוק ההון פירש את ההחלטה כאי וודאות לחברות הישראליות, שלא ברור אם יוכלו למכור תוצרת שאינה עומדת בתקן IMC-GMP, ושלח את רוב המניות לירידות. פארמוקן ירדה בכ- 4.6%, שיח ירדה בכ- 5.2%, קנביט ירדה בכ- 2.7%, יוניבו ירדה בכ- 0.4%.

 

שורש הענף

שורש הענף מגיע השבוע מאונטריו, הפרובינציה המאוכלסת ביותר בקנדה. באונטריו מתגוררים כ- 14 מיליון אנשים, כ- 40% מכלל התושבים בקנדה, ובירתה היא טורונטו. באונטריו נמצאת גם בירת קנדה, אוטווה.

עד כה אישרה מועצת אונטריו פתיחה של 24 דיספנסרים לקנאביס בלבד, מה שהגביל מאוד את מכירות הקנאביס במדינה. ביום חמישי האחרון הכריזה המועצה על שינוי בשיטת חלוקת הרישיונות להפעלת דיספנסרים, שהיתה מבוססת על הגרלות. על פי ההכרזה, עד ינואר הקרוב יוכלו אנשים או חברות להגיש בקשה לקבלת רישיון, מי שיעבור את שלב זה יגיש עד מרץ בקשה לכתובת ספציפית לפתיחת החנות. מאפריל מצפה המועצה להתחיל לאשר פתיחת חנויות חדשות בקצב של כ- 20 חנויות בחודש.

שינוי המדיניות יאפשר בפועל, לאורך זמן, להפעיל באונטריו מספר חנויות בלתי מוגבל, עד שהשוק יגיע לרווייה.

שבוע טוב.  

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות