ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גידול קנאביס וחום

קנאביס וחום – איך להתמודד עם חום בחלל גידול הקנאביס

שתפו את החברים

קנאביס וחום, בואו נתחיל מהחדשות הטובות, גם בקיץ הישראלי אפשר לגדל קנאביס. הטבלה לא משקרת, ממוצעי הטמפרטורות ברוב חלקי הארץ מראים על תנאים נוחים למדי לגידול קנאביס גם ביולי-אוגוסט. ניקח בחשבון שכמעט כל הבתים בישראל בנויים מבטון שהוא מבודד מעולה…

קנאביס וחום, בואו נתחיל מהחדשות הטובות, גם בקיץ הישראלי אפשר לגדל קנאביס. הטבלה לא משקרת, ממוצעי הטמפרטורות ברוב חלקי הארץ מראים על תנאים נוחים למדי לגידול קנאביס גם ביולי-אוגוסט. ניקח בחשבון שכמעט כל הבתים בישראל בנויים מבטון שהוא מבודד מעולה ואפשר להסיק שעם הערכות נכונה מגדלי פנים יכולים לקבל בקיץ יבול לא פחות טוב מבחורף. אז הנה המדריך לגידול אינדור בקיץ.  המדריך מיועד למגדלי אינדור הזקוקים לפתרונות קלים ליישום להתמודדות עם גידול קנאביס וחום.

הדבר הראשון שחשוב להקפיד עליו זה בקרה. מד טמפרטורה ולחות הכרחיים כדי לדעת מה קורה באוהל הגידול. מומלץ מד טמפרטורה עם זיכרון לטמפרטורות מינימום ומקסימום על מנת שנוכל לקבל נתונים על מה קורה בחלל הגידול כשאנחנו לא נמצאים בו.

כשמדברים על גידול קיץ צריך לקחת בחשבון שלושה דברים:

  • טמפרטורות גבוהות יותר
  • לחות גבוהה
  • מזיקים

חום וקאנביס

צמח הקנאביס אוהב טמפרטורות של עד 29 מעלות צלזיוס. מעל 29 מעלות מתחיל להיות לו קשה והיבול יפגע, מעל 35 מעלות הצמח יתחיל לקרוס, על מנת לדעת מה מצב חלל הגידול שלנו מבחינת חום ולחות נתחיל בניטור, מד טמפרטורה ולחות פשוט יעשה את העבודה. קנאביס שגדל בתנאי חום גבוהים יהיה חלש יותר, ייתן פחות יבול והפרחים יהיו אווריריים וארוכים. פרחים ועלים שנמצאים קרוב לתאורה ישרפו בקלות ויהיו רגישים יותר לפטריות ומזיקים. התמודדות עם החום נעשית על ידי: צמצום מקורות החום בחלל, אוורור והכנת הצמח לתנאי חום.

צמצום מקורות החום:

  • מקור החום הרציני ביותר הן כמובן נורות הגידול. נורות נל”ג מייצרות הרבה חום. אנחנו ממליצים אף פעם לא לגדל כשהנורות דולקות 24 שעות, בשלב הגידול תמיד כדאי לעבוד עם 18 שעות אור ו6 שעות חושך, ככה החדר מתקרר והצמח יכול לנוח. בקיץ, זה עוד יותר חשוב. הטיפ הראשון לגידול קיץ הוא לדאוג שבשעות החמות ביותר ביום בין 10 בבוקר ל 4 בצהריים הנורות יהיו מכובות. אם אנחנו בתקופת פריחה רצוי שהנורות ידלקו בערב ובלילה.
  • חשוב מאוד, אם אתם עובדים עם רפלקטור פתוח, בקיץ עוברים לרפלקטור סגור- קול טיוב או רפלקטור משולש עם זכוכית מחוסמת. שלא כמו ברפלקטור פתוח, רפלקטור סגור מתחבר  למפוח/ ונטה שמוציאה מחלל הגידול את החום של הנורה. חשוב להקפיד על רפלקטור איכותי עם כבל מצופה סיליקון. רפלקטור סגור מתמודד עם הרבה חום וחשוב שהוא יהיה עמיד. רפלקטור עם כבל מצופה פלסטיק עלול להידלק ולגרום לשריפה. אצל רוב המגדלים מעבר לרפלקטור סגור פותר את בעיית החום.
גידול קנאביס וחום
גידול קנאביס וחום
  • מקור חום נוסף הוא משנק של הנורה. רצוי שהמשנק יהיה מחוץ לחלל הגידול. אם אין אפשרות להוציא את המשנק החוצה צריך למקם אותו בחלק העליון של חלל הגידול ליד פתח יציאת האוויר. אפשר גם לעבוד עם משנק דיגיטלי שלא מתחמם כמו משנק אנלוגי.

 אוורור/ מיזוג:

  • אם אחרי שהתקנתם רפלקטור סגור חלל הגידול עדיין חם אפשר לחזק את מערכת האוורור- לעבור לוונטה או מפוח חזקים יותר ו/או להוסיף עוד ונטה שתכניס אוויר לחלל. תוספת אוורור לא רק תוריד את הטמפרטורות היא גם תוריד את אחוזי הלחות.
  • מעבר לחיזוק הוצאת והכנסת האוויר כדאי להכניס מאווררים לתוך חלל הגידול על מנת לערבל את האוויר בחלל ולמנוע “נקודות חמות” למאווררים יתרון נוסף- הם מזיזים את הצמחים ומחזקים אותם
  • במקרים שתוספת אוורור לא מספיקה כדאי לקרר בעזרת מזגן. לשימוש במזגן יתרון נוסף שהוא מוריד את אחוזי הלחות.

 הכנת הצמח:

  • סאטיבות מתמודדות עם חום יותר טוב מאינדיקות. אם יש לכם אפשרות לבחור גנטיקה אז בקיץ רצוי לגדל סאטיבות או זנים עם גנטיקה שהסאטיבה דומיננטי בהם. באופן לא מפתיע, גם זרעים של גראס בדואי מאוד אמידים בחום גבוה.
  • רצוי לעבוד עם זרעים שהם לא נקביים (פמינייזד)- זרעים נקביים יותר רגישים ללחץ וטראומה עלולה לגרום להם להפוך להרמפרודיטים
  • כדי לצמצם את החשיפה לחום כדאי להיות מעט זמן בגדילה ולהפריח מהר. אפשר גם לעבוד עם זנים אוטומטיים שמסיימים מחזור מהר יחסית.
  • בקיץ רצוי לעבוד עם עציצים גדולים יותר ורצוי עם אייר-פוט. עציץ גדול מספק יותר בידוד לשורשים, הוא יאפשר לצמח לפתח מסת שורשים רצינית שתעזור לו להתמודד עם החום והוא סופג יותר מים. אייר פוט מאפשר לשורשים לנשום יותר טוב.
  • לא להשקות במים חמים! ככל שהמים יותר חמים יש בהם פחות חמצן והצמח נושם דרך השורשים. רצוי לזרוק כמה קוביות קרח לתערובת הדישון, אפשר גם לתת למים לעמוד יום-יומיים כדי לנדף את הכלור ולהכניס חמצן למים על ידי שימוש באבן אויר.
  • חשוב לשים לב- בקיץ האדמה מתייבשת מהר יותר אז אם בחורף משקים בערך פעמיים בשבוע בקיץ צריך להשקות ארבע פעמים בשבוע.
  • להכין ממיילר רפלקיטיבי מכסה לעציץ עם חור שדרכו עובר הגזע. זה מבודד את האדמה מהחום של הנורות וגם יחזיר קצת אור לפרחים התחתונים.
  • לביוביז יש חומר נגד מזיקים שנקרא Leaf Coat. החומר הזה יוצר שכבת לטקס על הצמח שמונעת ממזיקים להתמקם עליו. לחומר יש יתרון נוסף- שכבת ההגנה יוצרת בידוד ועוזרת לצמח לשמור על הלחות שלו.
  • שימוש בתוספי תזונה שיעזרו לצמח להתמודד עם החום: תוספת סיליקט לצמח תגרום לו לבנות תאים עם דפנות חזקות יותר שיעזרו לו להתמודד עם החום. בשביל מומלץ להשתמש ב Mineral Magic של GHE. תוספת ויטמינים תמנע מהצמח את הצורך לייצר ויטמינים לעצמו והוא יוכל להשקיע את האנרגיה בהתמודדות עם החום. לתוספת ויטמינים מומלץ להשתמש ב SuperVit של Hesi למי שמחפש פתרון אורגני אפשר להשתמש ב Alg-A-Mic של ביוביז.

לחות וקנאביס

צמח הקנאביס הוא צמח שדי נוח לו עם כל תנאי הלחות. תנאים האופטימליים הם לחות של 60-70% בגדילה ו50% ומטה בפריחה. יש זנים שמחזיקים מעמד יפה גם ב80% לחות. לחות גבוהה בגידול פנים יכולה לגרום לשתי בעיות עיקריות:

  • התפתחות פטריות/ עובש על הפרחים- זאת בעיה רצינית מאוד שיכולה לגמור יבול מהר מאוד.
  • חניקת הצמח- על עלים של צמחים יש איברים שנקראים פיוניות. הפיוניות הם פתחים שבאמצעותם הצמח נושם.  כשהטמפרטורה עולה הצמחים שותים ומנדפים יותר מים על ידי פתיחת הפיוניות על כדי להתקרר. נידוף המים מעלה את אחוזי הלחות בחלל. אם הלחות תהיה גבוהה מדי הלחות באוויר תהפוך לטיפות מים שיכסו כל משטח בחלל כולל את העלים וימנע מהם לנדף מים מה שיעלה את הטמפרטורה של הצמח.

 כדי להתמודד עם לחות צריך להגביר את הוצאת האוויר מהחלל או להפעיל מזגן שיוריד את הלחות. אופציה נוספת היא רכישת מוריד לחות.

 מזיקים

 חום ולחות גבוהים מושכים מזיקים ומספקים תנאים אידאליים להתפתחות עובש ופטריות. איך נתמודד עם מזיקים בקיץ?

  • כל עלה צהוב/ חום צריך לחתוך מיד ולהוציא מחלל הגידול. עלים מתים הם מצע להתפתחות מזיקים.
  • לשמור את החלל נקי ולנקז את כל המים החוצה.
  • מדבקות נגד מזיקים- תולים מדבקות ניד הנורות. המדבקות מושכות מזיקים והם נדבקים אליהם.
  • להקפיד על אוורור- אוורור מוריד את אחוזי הלחות ומונע עובש.
  • לרסס Leaf Coat של ביוביז. חומר זה יוצר שכבת הגנה על הצמח שמונעת ממזיקים להתמקם עליו. כפי שציינו קודם הוא גם עוזר לצמח לשמור על לחות
  • לתת מנה של נימגרד בתחילת הגידול על מנת להרחיק מזיקים לפני שהם יהפכו לבעיה.

לרכישת המוצרים המופיעים בכתבה באתר הידרושופ לחץ כאן

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות