ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פרויקט התרופה הירוקה - סמדר כאבים כרוניים

“הקנאביס הוא חברי הנאמן לכל צרה”

שתפו את החברים

סמדר מטופלת בקנאביס רפואי עקב כאב כרוני המלווה אותה במשך שנים רבות, ונכות הבאה ליד ביטוי בשיתוק של ארבעת הגפיים. מעבר לזה שהקנאביס עוזר לה להתמודד עם הכאבים ושיפר לה משמעותית את איכות החיים, היא מספרת כי היא משתמשת בו…

סמדר מטופלת בקנאביס רפואי עקב כאב כרוני המלווה אותה במשך שנים רבות, ונכות הבאה ליד ביטוי בשיתוק של ארבעת הגפיים. מעבר לזה שהקנאביס עוזר לה להתמודד עם הכאבים ושיפר לה משמעותית את איכות החיים, היא מספרת כי היא משתמשת בו על מנת להקל על עצמה במגוון בעיות אחרות ומגדירה אותו כ”חברה הנאמן ביותר לכל צרה”.

סמדר היא אשה בת 62, חברת קיבוץ איילת השחר, מטופלת בקנאביס רפואי בעקבות התוויה של כאב כרוני חמור המלווה אותה במשך שנים רבות. סמדר הוגדרה רשמית על ידי הרופאים כחולה קיצונית של מחלת הפיברומיאלגיה, אך לאחרונה הרופאים שמו לב כי ייתכן ויש לה פגם נוירולוגי וכרגע לא ברור בדיוק מה הוא.

פיברומיאלגיה - קנאביס רפואי לכאבים כרוניים
כאב כרוני – אחת ההתוויות הנפוצות ביותר לקבלת קנאביס רפואי

גם סמדר, כמו מטופלים אחרים מגדירה עצמה כ”שפן נסיונות” של מערכת הרפואה ומשרד הבריאות, ומתארת כי עברה אינספור טיפולים ותרופות שגרמו לה לתופעות לוואי קשות, בין היתר אי שליטה בצרכים.

היא מספרת שבהמלצת רופאים רבים, היא הפסיקה לחלוטין עם התרופות הנרקוטיות ועברה לטפל בעצמה באמצעות הקנאביס בלבד.

סמדר הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה ולספר על הצמח המופלא שקיבל אצלה סטטוס של חבר נאמן לכל צרה.

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני חיה כבר הרבה שנים יחד עם כאב כרוני חמור, עייפות תמידית, אי תפקוד ארבעת הגפיים, אי שליטה על הצרכים וכל מה שמתלווה לכך”.

“עד לפני מספר חודשים רוב הרופאים הגדירו אותי כחולת פיברומיאלגיה והוגדרתי כמישהי הסובלת מהקיצון של המחלה. לאחרונה, הרופאים שמטפלים בי שמו לב שיש פגם נוירולוגי וכרגע לא ממש ברור מה הוא”.

“בנוסף לכאב הכרוני, אני נעזרת בקנאביס על מנת לטפל בפצעי לחץ, גירויים וצריבות בגוף”. 

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“לקנאביס הרפואי נחשפתי דרך הרופא שטיפל בי במרפאת הכאב בהדסה עין כרם. הרופא הינו מנהל המרפאה ולוקח חלק בהרצאות בכנסים של קנאביס רפואי. הוא המליץ לי על הקנאביס”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“אותו הרופא שהמליץ לי על הטיפול בקנאביס רפואי הגיש עבורי את הבקשה, אחרי שנים של סבל והמון זמן שהייתי שפן נסיונות של כל טיפול אפשרי לכאב שלי, הבקשה לא אושרה כמובן”.

“באותה תקופה של הגשת הבקשה, היה חשד שאני סובלת מטרשת נפוצה, ולכן גם מרפאת הטרשת הנפוצה המליצה על רישיון לקנאביס רפואי, ויחד עם ערעור שהוגש והמלצה נוספת של הרמאטאלוגית בסופו של דבר אושרתי”.

“כאשר הייתי בשיקום לפני כ-3 שנים, הייתי מטופלת בקנאביס רפואי בשילוב עם נרקוטיקה, בשלב הזה עלה החשד כי הנרקוטיקה אחראית לאי השליטה על הצרכים ומנהל בית לוינשטיין המליץ לי לעלות את המינון של הקנאביס ולהפסיק לחלוטין עם הנרקוטיקה. מאוד הופתעתי שהרופאים ממליצים על הפסקת השימוש בנרקוטיקה ובאותו רגע הרופא שלי הגיש עבורי בקשה להגדלת המינון”.

תרופות מרשם - הסמים האמיתיים
תרופות מרשם – ברוב המקרים עושות יותר נזקים מתועלת

“הבעיות לא פסקו גם אחרי שקיבלתי את הרישיון שלי. מעצם מצבי, הייתי כשנה בשיקום במעון נכים, ומנהלת המכון גרמה לי נזקים כאשר העלימה לי חלק מהכמות ואף תבעה אותי בבית המשפט על כך שאיני יודעת להשתמש בקנאביס כראוי. היא ניצלה את הסמכות שלה ופגעה בי ובבריאותי בלי להבין את גודל הנזק שהיא גומרת”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“אין ספק שהקנאביס הוא חברי הנאמן לכל צרה. בזכותו זכיתי לשפר משמעותית את איכות החיים שלי והצלחתי להמנע מכל הנזקים שגרמו לי התרופות הנרוקטיות”.

“בספר שכתבתי, תארתי את הכאבים שהייתי חווה לפני השימוש בקנאביס, תארתי אותם קשים פי ארבע מצירי לידה מתקדמים וקושי ענק להתמודד עם הכאב שמשתולל בכל הגוף ומשתק אותי לחלוטין. הקנאביס ללא ספק עזר לכאבים שלי בצורה משמעותית”.

“כתוצאה מהמצב שלי, בו הפכתי לנכה בארבעת הגפיים, לעיתים מתעוררים אצלי פצעי לחץ במקומות רגישים בגוף. מריחה של שמן קנאביס במקומות הללו עובדת כמו קסם ומרפאת את כל הפצעים והגירויים בגוף”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“אני מטופלת בקנאביס בלבד”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“העצה הכי חשוב שיש לי לתת לכם היא להגיש את הבקשה שלכם ולאחר שבוע להתחיל להציק ולטרטר כל גורם אפשרי במשרד הבריאות, אחרת זה יכול לקחת המון זמן בלי שום מענה איפה אתם עומדים”.

“היה שלב בו פניתי ליק”ר, שאמרו לי כי רק חולים אונקולוגיים מקבלים רישיון תוך עשרה ימים. חשבתי לעצמי שעם כל הכבוד לדאגה לחולי הסרטן, יש עוד אנשים שסובלים ושיש לדאוג להם. עמדתי על שלי, הצקתי ובסופו של דבר קיבלתי את הרישיון שלי די מהר”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לשמחתי לא חוויתי הטרדה מצד המשטרה”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“ייתכן מאוד והייתי מתחת לאדמה. יש גבול עד כמה בן אדם מסוגל לחיות חיים המלאים בסבל. מצד אחד הנרקוטיקה נתנה מענה לכאב אך מצד שני גרמה לי לנזקים שעדיין כלל לא ברור אם הם הפיכים”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“לו הייתי יודעת מאיפה משיגים זרעים, הייתי מגדלת בעצמי את התרופה שלי על עדן החלון. עם תחילתה של הרפורמה החדשה של משרד הבריאות, האיכות של השמן ירדה בצורה משמעותית וכל חודש אני מקבלת משהו אחר”.

גידול קנאביס ביתי - לגדל לעצמך את התרופה
גם סמדר חושבת שגידול קנאביס ביתי הוא הפתרון היעיל ביותר לכל המטופלים

“על הפרחים אני בכלל לא מדברת, כשאני פותחת את השקית שמגיעה אלי גיליתי לא פעם ולא פעמיים שהם פשוט רקובים”. 

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“לפני הכל, אני מקווה שהלגליזציה תגיע לכל בית בישראל. אני לחלוטין חושבת כי זאת האופציה הכי טובה והאידיאלית לכולם, גם לצרכני הפנאי וגם למטופלים ברישיון”.

“לגבי שימוש בקנאביס לצרכי פנאי, אני חושבת שמי שרוצה את זה ומי שמוצא את הטוב בכך, שישתמש. אין בזה שום נזקים, רק דברים חיוביים. לאף אחד אין זכות להחליט על צמח”.

“ברור לי כי המאבק העיקרי הוא מול תעשיית התרופות, מדובר בתעשייה מן הגדולות בארץ לצד תעשיית הנשק, והגורמים למעלה מבינים טוב מאוד כי הקנאביס עלול לגזול מפרנסתם. אך אין לי שום ספק כי הקנאביס בשלב כלשהו יהפוך לתרופת קו ראשון”.

סיפורה של סמדר פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות