ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

מחקר מצא: 92% מהרופאים תומכים בקנאביס לילדים חולי סרטן

שתפו את החברים

מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת ייל בארה”ב מצא כי 92% מהרופאים המטפלים בילדים חולי סרטן במדינות שלא מאשרות קנאביס רפואי, סבורים כי זהו טיפול יעיל שלכל חולה צריכה להיות גישה חופשית אליו. למרות הגישה החיובית, 76% מהרופאים תומכים במתן טיפול…

מחקר חדש של חוקרים מאוניברסיטת ייל בארה”ב מצא כי 92% מהרופאים המטפלים בילדים חולי סרטן במדינות שלא מאשרות קנאביס רפואי, סבורים כי זהו טיפול יעיל שלכל חולה צריכה להיות גישה חופשית אליו. למרות הגישה החיובית, 76% מהרופאים תומכים במתן טיפול בקנאביס רפואי רק בשלבים מתקדמים של המחלה.

המחקר האקדמי והקליני בנוגע להשפעותיו של הטיפול בקנאביס הולך וצובר תאוצה, ולאור התוצאות המרשימות שעולות במספר רב של מוקדים מסביב לעולם, חלה כעת מגמה של שינוי חיובי בדעתו ועמדתו המקצועית של ממסד הרפואה כלפי קנאביס רפואי.

מחקר חדש שנערך על ידי צוות חוקרים מאוניברסיטת ייל בארה”ב ופורסם בירחון הרפואי ‘Pediatrics‘, בחן את עמדתם של גורמים רפואיים המטפלים בילדים חולי סרטן – כולל רופאים אונקולוגים מומחים, אחיות בכירות, רופאים מסייעים, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים – לגבי מתן טיפול בקנאביס רפואי. 

נתוני המחקר נאספו מ-288 רופאים פרטיים ו-13 חברי צוות רפואי אחרים (33% בעלי רישיון לחלוקת קנאביס) המועסקים בגופי רפואה ציבוריים ופרטיים בשיקגו, בוסטון וסיאטל – ערים שנבחרו בכדי לערוך השוואה נוספת בין מדינות ארה”ב שכן מאשרות טיפול קנאביס רפואי, לבין אלו שלא. 

למרות האיסור – 92% בעד קנאביס רפואי לילדים

הנתון העיקרי שמצא צוות המחקר הוא תמיכה גורפת בהרחבת הגישה הציבורית לקנאביס רפואי. 92% מהמטפלים דיווחו כי הם מוכנים לאשר לילדים חולי סרטן טיפול בקנאביס רפואי, ו-93% מהם ציינו כי הם תומכים במחקרים קליניים שבוחנים את השפעת הטיפול בקנאביס רפואי על ילדים ובני נוער.

קנאביס רפואי לחולי סרטן
קנאביס רפואי לחולי סרטן – הרופאים תומכים

כשנשאלו לגבי הנסיבות בהן ראוי לחלק מרשמים לקנאביס רפואי לילדים חולי סרטן, מרבית המטפלים (89%) סברו כי יש לעשות כן בשלב שבו הילדים קרובים לסיום חייהם, ומתוכם 76% סברו כי את הקנאביס יש לאפשר גם בשלב מתקדם של המחלה או במקרה של הופעה חוזרת של הסרטן. במקביל, 2% מהמטפלים סברו כי אין לטפל בילדים חולי סרטן באמצעות מריחואנה בשום שלב שהוא.

למרות הדעה החיובית כלפי הטיפול בקנאביס בשלבי המחלה המתקדמים, רק 35% מהמטפלים סברו כי יש לטפל בילדים חולי סרטן באמצעות מריחואנה רפואית גם בשלבים הראשונים של המחלה.

דעתם של הרופאים כלפי קנאביס רפואי מושפעת ככל הנראה גם מהשיפור במעמדו החוקי. במדינות שכן מאשרות קנאביס רפואי, 63% מהמטפלים דיווחו כי הם אינם מודאגים משימוש לרעה או התמכרות בקרב ילדים המקבלים טיפול בקנאביס, ו-80% מהם דיווחו כי אינם חוששים מהשלכות פליליות במידה ויחלקו מרשמים לקנאביס. החסם העיקרי לחלוקת מרשמים לקנאביס לילדים היה העדר סטנדרטים המגדירים את מינון וחוזק התרופה שעליהם לרשום.

תאים סרטניים - לפני ואחרי חודש טיפול בשמן קנאביס
תאים סרטניים – לפני ואחרי חודש טיפול בשמן קנאביס

בנוסף לעמדתם המקצועית של המטפלים, בחן המחקר גם את הפניות לבקשה לטיפול בקנאביס רפואי שקיבלו ממטופליהם. 79% מהפניות הללו נועדו למטרת הקלה על בחילות או הקאות, 52% מהפניות נועדו לטיפול באנורקסיה, 26% מהפניות נבעו מצורך בטיפול בכאב, ו-24% נועדו לטיפול בחרדה ודיכאון. למרות ראיות רבות לכך שקנאביס אכן מסייע בצורה יעילה לבעיות אלו, רק 14% מהבקשות לטיפול במריחואנה רפואית נענו בחיוב.

יש לציין כי כמות הפניות לקבלת טיפול בקנאביס רפואי שנמצאה במחקר הייתה גבוה במיוחד – כשליש מהמשיבים דיווחו על קבלת פניה אחת או יותר במהלך החודש האחרון, מה שמעיד על צורך מיידי בקביעת סטנדרטים רפואיים ושינוי מקל של החקיקה, שירחיבו את הגישה הציבורית לטיפול.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות