ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פרויקט התרופה הירוקה - סטפני פוסט טראומה

“בזכות הקנאביס יש לי סיכוי להחלמה מלאה”

שתפו את החברים

סטפני היא בחורה צעירה שעברה מספר מקרים קשים של התעללות מינית בילדותה, שהותירו אותה עם תסמינים של פוסט טראומה מורכבת איתם היא צריכה להתמודד ביום יום. עד שמצאה את הכדורים הנכונים עבורה ובעיקר את הקנאביס, היא התנסה בהמון תרופות שגרמו…

סטפני היא בחורה צעירה שעברה מספר מקרים קשים של התעללות מינית בילדותה, שהותירו אותה עם תסמינים של פוסט טראומה מורכבת איתם היא צריכה להתמודד ביום יום. עד שמצאה את הכדורים הנכונים עבורה ובעיקר את הקנאביס, היא התנסה בהמון תרופות שגרמו לה לתופעות לוואי קשות מאוד שמלוות אותה עד היום. סטפני מודעת שהדרך להחלמה מלאה עדיין ארוכה, אבל בזכות הקנאביס היא הרבה פחות קשה ונראית הרבה יותר קרובה.

סטפני היא בחורה צעירה בת 19 שעברה מספר מקרים קשים של התעללות מינית בילדותה וכמה מקרי אונס. החוויות הקשות הללו הותירו אותה עם סימפטומים קשים של פוסט טראומה מורכבת כמו נדודי שינה, סיוטים ופלאשבקים איתם היא צריכה להתמודד בכל יום מחדש בחייה. 

התרופה הירוקה - פוסט טראומה
פוסט טראומה PTSD – הפרעה פסיכיאטרית המתפתחת בעקבות חשיפה לאירוע טראומתי

עד שאובחנה, סטפני הייתה צורכת קנאביס למטרות פנאי עם חברים, וכבר אז הרגישה במשהו שונה שמתרחש בגופה ובנפש שלה כאשר הייתה תחת השפעה. היא החליטה לקחת את המושכות לידיים  ולחקור בכוחות עצמה אודות סגולותיו הרפואיות של צמח הקנאביס. כאשר היא גילתה שלקנאביס אכן יש השפעות חיוביות על אנשים הסובלים מפוסט טראומה, האופציה לקנאביס רפואי הייתה בשבילה ברורה לחלוטין.

סטפני הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט התרופה הירוקה בשיתוף עם קאנה ולחשוף בפנינו מקרים אישיים וקשים ולספר לנו כיצד הקנאביס מראה לה שיש אור בקצה המנהרה.

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני סובלת מפוסט טראומה מורכבת שנגרמה עקב התעללות מינית בילדות ומספר מקרי אונס שונים. הפוסט טראומה שלי באה לידי ביטוי בעיקר במחשבות שעולות לראשי והופכות לפלאשבקים קשים מהעבר, נדודי שינה חמורים ואפילו ישנם פעמים שאני נמנעת משירים וריחות מסויימים כיוון שהם עלולים להזכיר לי דברים שהייתי רוצה לשכוח”.

“לפני הטיפול בקנאביס פחדתי להוציא את כף רגלי מהבית בגלל דכאונות קשים, התקפי חרדה והתקפי זעם פתאומיים שהיו מתפרצים אצלי סתם כך ללא שום התראה מוקדמת במהלך היום”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“לפני שאובחנתי כפוסט טראומתית, הייתי צורכת קנאביס מדי פעם עם חברים למטרות פנאי. כבר אז שמתי לב שהקנאביס גורם לי להרגיש הרבה יותר טוב ומרגיע אותי הרבה יותר מעבר לסטלה הרגילה והכיפית שאנחנו רגילים לחוות מהקנאביס”.

התרופה הירוקה - סטפאני PTSD
עישון עם חברים הפך לתרופה מצילת חיים בשבילי

“אחרי שגיליתי שהקנאביס משפר לי את המצב נפשי, התחלתי באופן עצמאי לחקור על הנושא, ובעקבות מידע רב שמצאתי באינטרנט, גיליתי שהקנאביס אכן מסייע לסימפטומים של פוסט טראומה. לאחר שאובחנתי, היה לי ברור שאני הולכת לעשות הכל על מנת להשיג רישיון לקנאביס רפואי”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“אני חייבת לומר שמבחינת התהליך של הוצאת הרישיון אני מרגישה שבורכתי. לצערי הרב אני מודעת לכל התהליך הארוך והמייגע שכרוך בהוצאת הרישיון, אך במקרה שלי שלושה שבועות לאחר הגשת הבקשה אושרתי”.

“היו לי עשרות מסמכים מרופאים שונים ופסיכיאטרים שהעידו על מצבי הקשה וכל המסמכים הללו עמדו בתקנות היק”ר. הופניתי לד”ר מיכאל סגל שהגיש עבורי את הבקשה שאושרה מהר מאוד”.

“לפני הרישיון לקנאביס רפואי, התנסיתי בהמון כדורים שונים שלא הועילו למצבי בשום צורה ואפילו גרמו לי לתופעות לוואי קשות מאוד שמלוות אותי עד היום, כמו לדוגמא עלייה של 20 ק”ג במשקל, שאני נאבקת את היום להוריד אותם”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“אפשר להגדיר את השיפור כקטן אבל מאוד משמעותי לחיים שלי. בזכות הקנאביס פתאום הפסקתי לפחד לצאת מהבית ואני מצליחה לישון יותר משלוש שעות רצופות בלילה, מה שלפני הקנאביס היה בגדר של חלום”.

קנאביס רפואי - פוסט טראומה
בזכות הקנאביס – הופיע האור בקצה המנהרה

“מעבר לשינה והמצב הנפשי הכללי, כל התקף חרדה שתוקף אותי הופך להיות הרבה יותר נסבל כשיש לי ג’וינט ביד. אין לי ספק שהדרך שלי להחלמה מלאה עדיין ארוכה, אבל בזכות הקנאביס היא משמעותית יותר קלה ואני יודעת שיש לי סיכוי להגיע להחלמה מהירה”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“לצערי הרב אני עדיין מטופלת בכמה תרופות פסיכיאטריות בנוסף לקנאביס. השאיפה שלי היא להגיע למקום בו אני מספיק יציבה נפשית על מנת להפסיק לקחת את כל התרופות ולתת לקנאביס להיות התרופה היחידה עבורי”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“העצה היחידה שלי היא לא לאבד תקווה, לא להתבייש להציק ליק”ר ולכל הגורמים הרלוונטיים ולזכור תמיד שגם אם הבקשה נפסלה, תמיד אפשר להגיש אותה שוב”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“למזלי הרב, בחיים לא הייתה לי שום אינטראקציה עם שוטרים. לא כשעישנתי למטרות פנאי ולא היום כשאני צורכת קנאביס באופן חוקי”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“לא בין החיים, חד משמעית”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“אני חושבת שאין דבר יותר מדהים מלהיות מסוגל לייצר לעצמך את התרופה בבית. לגידול קנאביס ביתי יש המון יתרונות שביניהם זמינות תמידית של התרופה. מה שחשוב מאוד בימים של היום כשיש בלאגנים בלתי פוסקים מול הספקים”.

“הייתי מאוד שמחה לגדל שתיל קטן בבית, אבל המחיר במקרה שאתפס לצערי גדול מדי ואני לא מוכנה לקחת אותו ולסכן את הרישיון שלי”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“קנאביס זה כיף. בתור אחת שהתחילה לצרוך את הקנאביס למטרות פנאי אין לי מילה אחת רעה לומר על הצמח הזה ועל האנשים שמעשנים להנאתם”.

“אין לי שום ספק שלגליזציה מלאה תוביל לשינוי מאוד משמעותי בעולם כולו. כפי שכבר הוכח, במקומות בהם הקנאביס הוא כן חוקי, או לפחות קיימת אי הפללה, יש פחות פשע, פחות תאונות דרכים ופחות צריכה של סיגריות ואלכוהול“.

סיפורה של סטפני פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות