ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס וטבק

קנאביס וטבק – האם קנאביס מסוכן יותר מטבק?

שתפו את החברים

על קנאביס וטבק – רבים טוענים שקנאביס מסוכן יותר מטבק. הרשות למלחמה בסמים מפרסמת שעישון קנאביס יכול לגרום לסרטון הריאות והראש, בדיוק כמו טבק. אחרים, כמו רה”מ קנדה לשעבר סטיבן הרפר, טוענים שעישון קנאביס “גרוע יותר חד משמעית” מטבק. אך…

על קנאביס וטבק – רבים טוענים שקנאביס מסוכן יותר מטבק. הרשות למלחמה בסמים מפרסמת שעישון קנאביס יכול לגרום לסרטון הריאות והראש, בדיוק כמו טבק. אחרים, כמו רה”מ קנדה לשעבר סטיבן הרפר, טוענים שעישון קנאביס “גרוע יותר חד משמעית” מטבק. אך לאחרונה, יותר ויותר מחקרים מראים שהם טועים. למעשה, מכון חקר הסרטן הלאומי של ארה”ב (ה-NCI) טוען שקנאביס עשוי לעזור לטיפול בסרטן.

ממצאי ה-NCI מפתיעים במיוחד, על רקע ההתעקשות ההיסטורית שלהם שלקנאביס אין שימוש רפואי. ועדיין, ממשלת ארה”ב הודתה ש”ניתן להראות שקנאביס הורג תאים סרטניים במעבדה”. מחקרים שבוצעו על בעלי חיים מראים שקנבינואידים יכולים להרוג תאים סרטניים, בזמן שהם עדיין מגינים על תאים רגילים.

שום דבר מזה לא מפתיע את ד”ר סטיבן לויולט. הוא חוקר את ההשפעה של ניקוטין וקנאביס על המוח באוניברסיטת ווסטרן בלונדון (העיר באונטריו, קנדה). “ההערות של הרפר אינן מדויקות” אומר ד”ר לויולט. “וההשקפות שלו לא נתמכות בידי אף מחקר מדעי. למעשה, במונחים של סרטן הריאות ושאר מחלות ריאות שקשורות לעישון, טבק לחלוטין יותר פוגעני מקנאביס בהתבסס על העדויות המדעיות שיש בידינו”.

חבר אחד ברשת המתפתחת של תומכי תעשיית הקנאביס הוא ניל בלוט. עד לאחרונה, הוא עבד כדירקטור באיגוד תעשיית הקנאביס הרפואי בקנדה. הוא מאמין שעתה זו ההזדמנות הגדולה של תעשיית הקנאביס להפוך למובילה בצמיחה העולמית, בקנדה ובכל מקום שיעביר לגליזציה. הוא אומר שזה “מתסכל לשמוע אנשי ממשל אומרים שקנאביס מסוכן יותר מטבק. זה לחלוטין לא נכון. לרוע המזל, המידע השקרי הזה משחק על פחדים, סטיגמות ורגישויות של הרבה מאוד אנשים, שיכולים להרוויח מקנאביס רפואי”.

בלוט מצביע על ממצאי ה-NCI, כמו גם על מחקרים נוספים, כהוכחה לתכונות האנטי-סרטניות של הקנאביס. גם מחקר שבוצע באוניברסיטת בראון בניו-אינגלנד חשף סיכון מוגבר לגידולי ראש וצוואר של צרכני סיגריות ואלכוהול. ובנוסף לכך קבע כי “צריכת קנאביס מתונה מקושרת עם סיכון נמוך יותר” לסרטן כזה.

גם צריכה ארוכת-טווח לא נראית פוגענית במיוחד, כך עולה ממחקר שהקיף 5,115 משתתפים לאורך תקופה של 20 שנה. תוצאות המחקר פורסמו על ידי החוקרים מאוניברסיטת סן פרנסיקו לפני שלוש שנים. מחקר נוסף מקליפורניה (אוניברסיטת לוס אנג’לס) בדק את ההשפעות של עישון קנאביס “כבד”. מוביל המחקר, ד”ר דונלד טשקין, סיפר ש”בניגוד לציפיות שלנו” שיהיה קשר לסרטן “לא הצלחנו למצוא שום קשר שהוא, ואפילו יכול להיות שישנה השפעה מגינה”. אותו המחקר מצא הגברה של 2000% בסיכוי לסרטן הריאות למעשני שתי חבילות סיגריות ביום. ישנם כ-4,000 כימיקלים שונים בטבק, רובם מסרטנים בצורה כזו או אחרת. רק בקנדה מתים מהשפעות טבק כ-37,000 איש כל שנה.

בסופו של דבר, אם ישנן השפעות שליליות כלשהן מעישון קנאביס, הרי זה בגלל הטבק שנהוג בארץ לעשן יחד אתו. לקאנביס ה”נקי” יש השפעות אנטי-סרטניות. אז ההמלצה היא לעבור לאידוי קנאביס ואם אתם ממש רוצים לעשן אז נקי או עם תחליפי טבק.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות