ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס רפואי - כלי לגמילה מסמים ותרופות מרשם

מהיום באילינוי: קנאביס נמכר בתור משכך כאבים רגיל

שתפו את החברים

חוק חדש במדינת אילינוי מקנה לכל רופא במדינה אפשרות לרשום קנאביס רפואי לחולים המתלוננים על כל סוג של כאבים, אפילו הפעוטים ביותר, במטרה לצמצם את השימוש הציבורי במשככי כאבים אופיואידים. החוק החדש מקנה לקנאביס, לראשונה בעולם, מעמד של משכך כאבים…

חוק חדש במדינת אילינוי מקנה לכל רופא במדינה אפשרות לרשום קנאביס רפואי לחולים המתלוננים על כל סוג של כאבים, אפילו הפעוטים ביותר, במטרה לצמצם את השימוש הציבורי במשככי כאבים אופיואידים. החוק החדש מקנה לקנאביס, לראשונה בעולם, מעמד של משכך כאבים רגיל הנמכר במרשם.

החוק הישראלי קובע כי קנאביס רפואי הוא “טיפול קו אחרון” אליו ניתנת גישה רק למי שבאמת (באמת באמת) צריך אותו, אחרי שאותו אדם התנסה בכמות גדולה של טיפולים “קונבנציונליים” שאמורים להיכשל אחד אחרי השני בכדי שיתקיים “צורך אמיתי בקנאביס”.

בניגוד מוחלט למצב זה, שגם כאן אינו מתקבל בברכה בלשון המעטה בקרב קהל המטופלים, הקנאביס הרפואי מקבל היום במדינת אילינוי שבארה”ב מעמד רשמי של תרופה שגרתית ויעילה לשיכוך כאב, וזוכה לעדיפות עליונה על פני תרופות מרשם רגילות.

קנאביס רפואי - התרופה הירוקה
התרופה האמיתית שצריכה להימכר בקופסאות כאלו

המעמד החדש שקיבל הקנאביס הרפואי נובע מחוק חדש (SB 336) עליו חתם מושל המדינה בסוף השבוע, כחלק מהקמפיין הציבורי שהוא מנהל כנגד מגפת האופיואידים ומשככי הכאבים, שנחשבת היום לאחד מגורמי הסיכון הגדולים ביותר לאוכלוסיית ארה”ב וכמוה לאוכלוסיית העולם כולו.

בשונה מהמתווה שהוצג לפני מספר חודשים בניו יורק, החוק החדש באילינוי מעניק לקנאביס מעמד רשמי (זמני בינתיים) של תרופה רגילה, שאין מניעה לרשום או למכור אותה לציבור הרחב בלי פיקוח מיוחד מלבד מרשם רופא.

כואב האף? קחו קנאביס

בזכות המעמד החדש שניתן לקנאביס הרפואי, יכול כל רופא משפחה במדינה לרשום אותו לכל חולה, מבלי להידרש לענות על “רשימת התוויות” מוגדרת או לעבור הליכים בירוקרטיים מיוחדים.

נוסח החוק קובע כי אין הגדרה מדויקת לכאב או מקור כאב שיהפוך אדם לזכאי לקבלת קנאביס רפואי, ובמקום שהקנאביס יהווה מזור ספציפי לכאב שאין לו טיפול אחר, הוא מוגדר כטיפול “קו ראשון” שאמור לסייע ללוקים בכאבים מכל הסוגים ולצמצם את הצורך של בתרופות מרשם.

למרות שמדובר בחוק המיועד למנוע שימוש באופיואידים ולאו דווקא להרחיב את השימוש הציבורי בקנאביס, רבים מהגורמים הממשלתיים סבורים כי זו תהיה אחת ההשפעות העיקריות שלו.

כשיש יותר קנאביס – צורכים הרבה פחות תרופות

לדבריהם, השפעה זו משקפת את העובדה שקנאביס רפואי מושך יותר מטופלים מאשר אלטרנטיבות אחרות שהציע הממשל הנוכחי לתרופות אופיואידיות, ומכורח המציאות וטובת המטופלים כדאי להרחיב את הגישה הציבורית אליו.

כעת נכנסת תוכנית הקנאביס הרפואי החדשה של אילינוי לשלב פיילוט קצר, במהלכו יתחילו בתי מרקחת רבים במדינה למכור קנאביס במרשם רופא משפחה, ובתוך שלושה חודשים צפויים להיות מוצרי קנאביס זמינים לכל דורש כמעט בכל בית מרקחת במדינה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 3

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. לוין |

    כמה פשוט לפקח.
    כמה אנושי להועיל.
    ו….ישראל ….הראשונה בעולם

    חה..חה….בזוי

  2. ש |

    ביבי, זה הזדמנות שלך להוכיח את עצמל בפעם הראשונה מול האזרחים ולכבד את ההסכם עם זהות!

  3. שושי טל |

    בקרוב אצלנו אמן

שינוי גודל גופנים
ניגודיות