ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לקנאביס רפואי לא מונע משמורת על ילדים

השופט: קנאביס רפואי לא שולל משמורת על ילדים

שתפו את החברים

אישה שתבעה את בעלה לשעבר ודרשה לקבל נתח מוגזם מרכושם ואף משמורת מלאה על בנותיהן, מאחר והבעל מחזיק ברישיון לקנאביס רפואי ולכן לכאורה הנו “מכור לסמים”, נדחתה ונקנסה על ידי בית המשפט. כל דרישותיה של האישה – כולל קבלת נתח…

אישה שתבעה את בעלה לשעבר ודרשה לקבל נתח מוגזם מרכושם ואף משמורת מלאה על בנותיהן, מאחר והבעל מחזיק ברישיון לקנאביס רפואי ולכן לכאורה הנו “מכור לסמים”, נדחתה ונקנסה על ידי בית המשפט. כל דרישותיה של האישה – כולל קבלת נתח של 80% מדירת המגורים המשותפת ודמי מזונות בסך אלפי שקלים, נדחו על הסף, והיא חויבה לשלם 30 אלף ש”ח בגין הוצאות משפט.

קנאביס רפואי הוא טיפול יעיל ובטוח למגוון רחב של מחלות, והוא משמש כאפיק טיפולי גם למספר מצבים רפואיים שאינם מוגדרים כמחלה, כמו למשל התמכרות לתרופות, אך לעיתים נדירות הוא משמש גם כתירוץ מצד המערכת להדבקת תגית שלילית לצרכניו.

אישה שתבעה את בעלה לשעבר, לאחר שנפרדה ממנו לטובת גבר אחר אך בכל זאת החליטה לדרוש חלוקה לא שוויונית של הרכוש המשותף, ניסתה לנצל את הסטיגמה הרעה שמוצמדת לצרכני קנאביס כדי לקבל את מבוקשה, אך במקרה הזה המערכת הראתה כי ההיגיון חזק יותר ממסכת השקרים של העבר.

קנאביס רפואי הוא ככל תרופה אחרת

במסגרת התביעה, שנדונה השבוע בבית המשפט לענייני משפחה בת”א לאחר שנתיים של ניסיונות גישור, דרשה האישה לחרוג מחלוקת רכוש שוויונית (50%-50%) הנהוגה במקרים של גירושין הנעשים בהסכמת שני הצדדים, ולקבל במקום זאת נתח נכבד מאד מהרכוש המשותף.

בין דרישותיה השונות של האישה ניתן למנות קבלת בעלות על 80% מדירת המגורים המשותפת, דמי מזונות חודשיים בסך 8,872 ש”ח עבור 2 ילדותיהן, בעלות של 50% על דירת הוריו של הבעל ואפילו משמורת מלאה על הבנות, באופן שימנע מהן לראות את אביהן באופן מוחלט.

קנאביס רפואי
קנאביס רפואי – רק תרופה, לא סטיגמה

במהלך ניסיונות הגישור ובין דיוני המשפט הראשונים, התעלמה האישה מהעובדה שהכנסתה גבוהה מזו של בעלה לשעבר, מהעובדה שהכנסתו החודשית היא בקושי בגובה דמי המזונות שהוא נדרש לשלם, ואף מהמלצת שירותי המבחן שסברו כי יש לחלק את המשמורת על הילדות באופן שווה, והמשיכה בתביעה מבלי להתפשר על אף אחד מסעיפיה.

בכדי לנסות ולחזק את עמדתה במשפט, טענה האישה כי הגבר צורך קנאביס באופן קבוע, זאת מאחר ויש לו רישיון לקנאביס רפואי. לפיכך, כך היא טענתה באמצעות עורכי דינה, הוא “מכור לסמים” וראוי שבית המשפט יתחשב בעובדה זו בעת קבלת החלטתו בנושא.

השופט ארז שני שפסק בתיק, דחה את טענותיה של האישה לגבי הקנאביס, וקבע כי קנאביס רפואי הוא ככל תרופה אחרת, והעובדה כי הבעל מטופל בקנאביס אינה קשורה לעניינים שבגינו היא מבקשת לתבוע אותו.

התרופה הירוקה
טיפול בקנאביס לא מונע זכויות

“מרשמי קנאביס רפואי, ככל מינון אחר ותרופה אחרת, אין בהם כשלעצמם לשלול מתן משמורת מלאה לאדם, קל וחומר משמורת משותפת”, פסק השופט, תוך קביעה כי צריכת הקנאביס אינה רלוונטית לצורך פסיקה בתיק. “הרי אם כך תאמר, אזי כל הנוטל משככי כאבים או כדורי שינה ימצא בלתי כשיר למשמורת. הבוחן הוא בהתנהגות הנוטל, ולא במרשמיו”.

בנוגע לשאר הטענות שהעלתה האישה, קבע השופט כי אין די בהן בכדי לפסוק על חלוקה לא שוויונית של הרכוש, והוסיף כי כל פעולת התביעה של האישה נעשתה שלא בתום לב ומתוך כוונה להכפיש את שמו של בעלה לשעבר ולפגוע באינטרסים שלו. לפיכך, בית המשפט סגר את התיק וחייב אותה לשלם 30 אלף ש”ח בהוצאות משפט.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות