ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס ניו יורק

שינוי במדיניות הקנאביס בניו יורק: אין יותר מעצרים

שתפו את החברים

מדינת ניו יורק מתקרבת לעבר הלגליזציה, וכעת עברה בה הוראה חדשה לכוחות המשטרה שלא לבצע יותר מעצרים או להטריד אזרחים בגלל עישון קנאביס בציבור, אם לא מעורבות באירוע עבירות נוספות. ההנחיה החדשה יוצרת בשטח מצב של אי הפללה חלקית, ברוח…

מדינת ניו יורק מתקרבת לעבר הלגליזציה, וכעת עברה בה הוראה חדשה לכוחות המשטרה שלא לבצע יותר מעצרים או להטריד אזרחים בגלל עישון קנאביס בציבור, אם לא מעורבות באירוע עבירות נוספות. ההנחיה החדשה יוצרת בשטח מצב של אי הפללה חלקית, ברוח התמיכה הציבורית לה זוכה רעיון הקנאביס החוקי במדינה בחצי השנה האחרונה, ומכינה את הקרקע ללגליזציה.

מעמדו של צמח הקנאביס בניו יורק הולך ומשתפר בשנה האחרונה בצעדי ענק, ולאחר שתוכנית הקנאביס הרפואי במדינה הורחבה מאד ואפילו לגליזציה מלאה כבר נמצאת על השולחן לקראת הבחירות הקרובות, מגיע תורה של אי ההפללה, לפחות מבחינת המשטרה המקומית.

הנחיה חדשה שירדה מרשויות המדינה לכוחות המשטרה, ובעיקר לכוחות השיטור של העיר ניו יורק (NYPD), קובעת כי מעתה עישון קנאביס ציבורי הוא לא עבירה חמורה, ואסור לבצע מעצרים או עיכובים לחקירות לחשודים שזוהי עבירתם היחידה.

לפי בכירים ברשויות המדינה, הסיבה לניסוח ההנחיה החדשה היא העובדה שרובם המוחלט של המעצרים שקשורים לעבירה של צריכת קנאביס בציבור אינם כרוכים בעבירות נוספות או מהווים סכנה כלשהי לביטחון הציבור.

לפיכך, כך לפי הדברים שמסרו לתקשורת, לא ניתן להגדיר את צרכני הקנאביס בתור עבריינים שמסכנים את הסביבה, ובהתאם אי אפשר עוד להמשיך ולעצור אותם כפי שהיה נעשה בשגרה עד עתה, אלא אם כן מעורבת באירוע גם אלימות.

קנאביס בציבור? כבר לא עוצרים בניו יורק

“בחסות המדיניות החדשה, אנו צופים לראות בקרוב צניחה אדירה במספר המעצרים שקשורים לעבירות קנאביס”, מסר מפכ”ל המשטרה העירוני רודני האריסון (Rodney Harrison) בראיון שהעניק לתקשורת בעת ההכרזה על השינוי במדיניות האכיפה. “ירידה זו תיראה בעיקר בקרב בני מיעוטים ואוכלוסיות מוחלשות, וזוהי אחת המטרות העיקריות של תוכנית האכיפה החדשה”.

נכון לכעת האכיפה הוגבלה באופן גורף בהתאם להנחיה החדשה וצרכני קנאביס בעיר ניו יורק יכולים מעתה לנשום לרווחה, עם הדבר הכי קרוב לאי הפללה מלאה שראתה מדינה בארה”ב כבר למעלה משנתיים.

לדברי בכירים ברשויות האכיפה המדיניות, בתוך שנה צפוי המתווה החדש לחסוך כ-10,000 מעצרים מיותרים של צרכני קנאביס לא אלימים, וכן כ-2.5 מיליון דולר בעלויות החזקתם.

סיכון למעצר – בנהיגה, בחוצפה או בעבירות נלוות

מדיניות האכיפה החדשה בניו יורק צפויה להישאר עד שהדיונים הקרובים בנוגע ללגליזציה יישאו פרי, ולכן מרבית צרכני הקנאביס בעיר יהיו מוגנים ממעצר בתקופה הקרובה ואולי אפילו לתמיד, אם אכן תאושר לבסוף לגליזציה מלאה שמבטלת את הסטטוס הפלילי של הקנאביס.

עם זאת, מכיוון שכרגע לא מדובר בחוק אלא בהוראה משטרתית עדיין ישנם חריגים שיזכו לטיפול פלילי מלא, וההחלטה בשטח תתקבל בינתיים על ידי השוטר המטפל באירוע.

מעצר בית
התחצפתם לשוטר או נהגתם עם ג’וינט – חזרה למעצר

בדומה למתווה “אי הפללה באחריות” (אלף שקל לג’וינט) שקידם השר גלעד ארדן כאן בישראל, גם בניו יורק הבסיס לביטול המעצרים הוא העדר עבירות נלוות לעישון הקנאביס, כלומר שאותו אדם שנעצר מבלי לבצע שום עבירה נוספת, עם דגש על עבירות אלימות, התחצפות לשוטר והעלמת ראיות.

כמו כן, גם נהגים שייתפסו מעשנים קנאביס או שייעצרו לבדיקה ויתגלה כי צרכו קנאביס, יזכו לטיפול פלילי מלא שכולל מעצר, חקירה ופתיחת תיק במשטרה, זאת כדי להדגיש לציבור שנהיגה ברכב תחת השפעת סמים חמורה לאין שעור מצריכת סמים לכשעצמה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות