ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
התרופה הירוקה - גולן פוסט טראומה

“כל הבעיות מתחילות כשנגמרת לי התרופה”

שתפו את החברים

גולן הוא פעיל לגליזציה הסובל מפוסט טראומה מורכבת אשר נגרמה עקב חשיפה למספר אירועים קשים, ביניהם ניסיון ללינץ’. הדרך של גולן לרישיון הייתה מייגעת ומפרכת. היא נמשכה כ-7 שנים וכללה מאסרים רבים, שביתות רעב, מחאות ואפילו ניסיונות התאבדות. כיום הוא…

גולן הוא פעיל לגליזציה הסובל מפוסט טראומה מורכבת אשר נגרמה עקב חשיפה למספר אירועים קשים, ביניהם ניסיון ללינץ’. הדרך של גולן לרישיון הייתה מייגעת ומפרכת. היא נמשכה כ-7 שנים וכללה מאסרים רבים, שביתות רעב, מחאות ואפילו ניסיונות התאבדות. כיום הוא מטופל בקנאביס 5 שנים ומספר על הצמח שמחזיק אותו בחיים וגורם לו להיות בן אדם הרבה יותר טוב ואופטימי. 

גולן הוא גבר צעיר בן 32, הסובל מתסמינים רבים של פוסט טראומה מורכבת (PTSD) אשר נגרמה כתוצאה מחשיפה למספר אירועים טראומתיים בעברו אשר כללו ניסיון ללינץ’ על רקע לאומני, הטרדה מינית וטראומות שונות במסגרת המשפחתית.

הדרך של גולן עד לקבלת הרישיון הייתה מן המפרכות והקשות ביותר ששמענו, והיא כללה מספר רב של מאסרים שכמעט ונגמרו בהתאבדות, שביתות רעב ארוכות, מחאות מול הכנסת ועשרות סוגים של כדורים נרקוטיים וטיפולים שונים. 

התרופה הירוקה - גולן - פוסט טראומה
פוסט טראומה (PTSD) – הפרעה פסיכיאטרית הנגרמת כתוצאה מחשיפה לאירועים קשים

למרות הדרך הקשה והמתישה, ולמרות שמספר רב של פעמים גולן כבר ראה את הסוף, הוא לא התייאש וקיבל את הרישיון שהוא היה בטוח שמגיע לו. היום, 5 שנים שהוא מטופל בקנאביס רפואי ומספר כיצד צמח אחד קטן יכול לשנות לו את החיים מקצה לקצה.

גולן הסכים להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ בשיתוף עם קאנה ולספר כיצד הקנאביס מחזיק אותו בחיים ומראה לו שיש חיים יפים מעבר לדיכאון, החרדות והפחדים.

1. מהי ההתוויה בגינה אתה מטופל בקנאביס רפואי?

“מגיל 15 אני סובל מתסמינים לא קלים של פוסט טראומה עקב מספר מקרים טראומתיים שקרו לי בעבר, ביניהם אירועים קשים על רקע לאומני,  אירועים טראומתיים במשפחה ותקיפה מינית שעברתי במקרה שאני לא מעוניין לפרט עליו יותר מדי”.

“המקרה המשמעותי ביותר בחיי שגרם לי לרוב התסמינים הוא ניסיון ללינץ’ שאני וחבר היינו מעורבים בו. זה קרה כאשר תפסנו טרמפים לאחר יום עבודה שגרתי  ונעצר לידנו רכב עם 4 בני מיעוטים. מהר מאוד בלי להבין מה קורה סביבי מצאתי את עצמי סופג אלימות קשה וניסיון ממשי לדקירה. קיבלתי במקום טיפול ראשוני ממד”א והגשתי תלונה במשטרה, אך לצערי הרב כיוון שלא היה מספר על רכבם, המשטרה לא הצליחה לאתר אותם”.

“מאז אותו מקרה ובעיקר עצם הידיעה שהאנשים הללו עדיין מסתובבים חופשי, אני שרוי במצב נפשי מאוד קשה הבא לידי ביטוי בפחדים ולחצים שלא עוזבים אותי. מכל הכדורים והתרופות שניסיתי, רק הקנאביס הוכיח את עצמו כתרופה מועילה אשר מקלה על  המצב שלי ומאפשרת לי להמשיך לחיות”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“מגיל 15 בערך אני מכיר את הצמח הזה וצורך אותו. חקרתי המון באופן עצמאי אודות הצמח הזה והסגולות הרפואיות המדהימות שלו, ומהשנייה שהבנתי שיש לקנאביס את היכולת לעזור לי להתמודד עם תסמיני הפוסט טראומה שלי היה לי ברור שזאת התרופה שאני הולך לצרוך על מנת לטפל בעצמי”.

קנאביס - סגולות רפואיות
קנאביס – צמח מופלא בעל סגולות רפואיות רבות

“מהשנייה שהבנתי שאני זקוק לקנאביס כתרופה ועד שאושרתי עברו מעל 7 שנים. במהלך ה-7 שנים הללו השגתי לעצמי קנאביס מהשוק השחור ואפילו סחרתי בלית ברירה בשביל לממן את התרופה היחידה שעושה טוב לנפש שלי”.

3. תאר את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“בתור מישהו שהיה סוחר בקנאביס בלית ברירה, כמו רבים אחרים גם אני נעצרתי והייתי במאסר. לאחר ששוחררתי מהמאסר הראשון שלי ידעתי שיש לי את האופציה להוציא רישיון לקנאביס ולהפסיק להיחשב לעבריין בעיניי המדינה, ושם התחיל התהליך הארוך והמייגע שלי”.

“המסע שלי התחיל בפגישות עם המון פסיכיאטרים ציבוריים שאפילו לא הסכימו להקשיב לאופציה של טיפול בקנאביס רפואי. אחרי שהבנתי ששום דבר לא יצא לי מפסיכיאטריה ציבורית פניתי לפסיכיאטרית פרטית בתשלום שהייתה היחידה שהסכימה להקשיב לי. גם היא לא הסכימה לקנאביס הרפואי כאופציה ראשונה ולפני שהתחלנו לדבר על קנאביס כמובן שהיא נתנה לי מרשמים למגוון רחב של נוגדי דיכאון שונים כמו ‘ציפרלקס’ ו’ציפרמיל’ וכדורי שינה כמו ‘בונדרמין’ ו’סירוקוול’. אחרי שטענתי כי הכדורים הללו לא עוזרים לי בשום אופן היא הציעה לי טיפול במכות חשמל”.

“אחרי שני טיפולים בלבד במכות חשמל ונטילת עשרות כדורים שלא הועילו למצבי אפילו לא בטיפה, היא הסכימה להגיש עבורי את הבקשה למשרד הבריאות. פעם אחר פעם הוגשה הבקשה ובמשך 7 שנים סורבתי כל פעם מחדש, כל פעם בתירוץ אחר. הייתי נואש ולא ידעתי מה לעשות, והחלטתי להחמיר את דרך הפעולה שלי ולהתחיל בשביתות רעב עד לקבלת הרישיון. בשנת 2013 שבתתי רעב בפעם הראשונה, ומאז עוד מספר פעמים במקומות שונים ברחבי הארץ”.

“אחרי ששביתות הערב שלי לא הועילו גם כן, הפנה אותי שלומי סנדק לרופא מדהים שהציל לי את החיים. לא ברור לי איך אבל בשנייה שהרופא הזה הגיש עבורי את הבקשה, תוך 3 ימים אושרתי”.

4. תאר את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“בעזרת הקנאביס אני מרגיש בן אדם אחר. ממש כמו קסם. אני מצליח לישון טוב, אני מצליח לאכול טוב, אני מצליח לעבוד ולתפקד ביום יום כמו אדם נורמטיבי. בעזרת הקנאביס אני מגדיר את עצמי כאדם הרבה יותר טוב והרבה יותר אופטימי”.

5. האם אתה מטופל בקנאביס בלבד, או נוטל תרופות נוספות במקביל?

“אם יש לי פרחי קנאביס זמינים אין לי שום צורך ליטול אף תרופה אחרת”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“תמצאו את הרופא הנכון שיסכים להקשיב לכם, תשלמו את הסכום שדרוש ותקבלו את הרישיון שלכם. אני מאוד ממליץ לפנות לשלומי סנדק לקבלת עזרה”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לצערי הרב, יש לי המון סיפורים שלא בטוח שכולם ייכנסו בדף אחד. יצא לי לחוות אלימות משטרתית, יצא לי לשבת במאסרים ויצא לי להכיר את הפנים האמיתיות של משטרת ישראל היקרה שלנו שאוהבת להטריד אזרחים חפים מפשע”.

8. איפה אתה חושב שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“ללא שום צל של ספק הייתי בקבר. בזמן שהייתי במאסר, נאסר עלי להכניס את התרופה היחידה שלי איתי – הקנאביס. ולכן מצאתי את עצמי פרק זמן ארוך מאוד ללא התרופה היחידה שמצילה אותי. כתוצאה מהמצב הבלתי נסבר הזה הוצאתי ספר שלם לזכרי הנקרא “וידויו של מטופל במסע לשחרור הצמח”.

קנאביס - התרופה הירוקה
מאסר ממושך בלי התרופה שלי גרם לי לכתוב ספר לזכרי

כיוון שישבתי במאסר זמן ממושך הספקתי לתעד את כל החיים שלי ולהוציא ספר מושקע ומפורט אודות כל החיים שלי. הייתי בטוח במאה אחוז שאני הולך למות במאסר ללא התרופה שלי, ובדרך נס יצאתי משם”.

9. מה אתה חושב על גידול קנאביס ביתי, והאם אתה חושב להתחיל לגדל בעצמך?

“יצא לי ללמוד גינון דרך מסגרת של ביטוח לאומי. אני מאוד אוהב את התחום הזה ובטוח במאה אחוז שאני יכול להפיק תוצרת הרבה יותר טובה ואיכותית מהחברות שמספקות היום קנאביס רפואי. בשנייה שתהיה לי אפשרות אני אגדל לעצמי את התרופה”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“חד משמעית אני בעד לגליזציה. קנאביס הוא הרבה יותר מועיל מפוגע וזה פשוט אבסורד שדברים כמו סיגריות ואלכוהול הם חוקיים והקנאביס לא”.

סיפורו של גולן פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. ליעד |

    מכיר את גולן אישית כבר מספר שנים מאז אותו מאבק ממושך שלו כאשר שבת רעב באוהל מחאה בגן סאקר בירושלים
    הבחור הוא קסם של בחור שנפל קורבן לידיים הקרות של הממשלה וכן של המשטרה
    אני בטוח במאה אחוז שגולן יצליח בחיים אם רק יתנו לו

    1. גולן |

      תודה יאח מעריך אותך מאוד 💚

שינוי גודל גופנים
ניגודיות