ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס ופוסט טראומה

“הקנאביס עוזר לי לנשום כמו שצריך”

שתפו את החברים

סילביה היא אשה מבוגרת שהייתה מעורבת בתאונה דרכים קשה, ונותרה במצב פוסט טראומתי שכלל חרדות, דיכאונות ונזק פיזי למערכת הנשימה. בזכות הקנאביס, היא מספרת כי היא מרגישה רגועה הרבה יותר, שלווה יותר ואפילו נושמת הרבה יותר טוב ובקלילות. בלי לדעת…

סילביה היא אשה מבוגרת שהייתה מעורבת בתאונה דרכים קשה, ונותרה במצב פוסט טראומתי שכלל חרדות, דיכאונות ונזק פיזי למערכת הנשימה. בזכות הקנאביס, היא מספרת כי היא מרגישה רגועה הרבה יותר, שלווה יותר ואפילו נושמת הרבה יותר טוב ובקלילות. בלי לדעת איך לתאר זאת במילים, היא מספרת שהקנאביס פשוט לוקח אותה לעולם אחר.

סילביה היא אם וסבתא בת 70, שלפני יותר מעשור הייתה מעורבת בתאונת דרכים קשה שהשאירה אותה במצב פוסט טראומתי, ובנוסף גרמה לה להתפתחות מחלת ריאות הנקראת ‘אנסזימה’ שגרמה נזק למערכת הנשימה שלה.

לקנאביס היא נחשפה בגיל מאוד צעיר בעודה עדיין גרה בארה”ב, ולכן מאז ומתמיד היא ידעה שלקנאביס יש את היכולת לעזור לה להתמודד עם מצבה. למרות הידע שלה בנושא ומצבה הרפואי הקשה, נדרשו לה קצת יותר מ-3 שנים מייגעות כדי לקבל רישיון קנאביס רפואי.

קנאביס במקום אלכוהול
למה לברוח לאלכוהול כשיש צמח מופלא

משנת 2007 היא מחזיקה ברישיון, ומאז החיים שלה נראים אחרת לגמרי. סילביה הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר לנו על הצמח המופלא שמרחיק ממנה את החרדות ולוקח אותה לעולם שכולו טוב.

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“עברתי תאונת דרכים קשה מאוד שהשאירה אותי במצב של פוסט טראומה ונזק פיזי לריאות שלי, והטיפול שנרשם לי משלב בין שתי ההתוויות”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“היום אני אשה בת 70, אבל את הקנאביס הכרתי עוד בתור נערה בת 20 בארה”ב. בימים ההם, הקנאביס היה מפורסם ופופולרי מאוד כמשהו שהוא אופציה טובה להחליף את האלכוהול. בתור נערה, אחרי שהשתכרתי באמת פעם אחת, הבנתי כמה אלכוהול זה רע, וכבר באותה התקופה עברתי לצרוך קנאביס”.

“בתור בחורה צעירה שהתחתנה, וכאשר בעלי ז”ל חלה בסרטן. היייתי מאוד מדוכאת מהמצב שלו ומישהי הציעה לי לצרוך קנאביס גם לטיפול ברגשות – וזה בהחלט מאוד עזר לי ושיפר לי את מצב הרוח”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים

“במשך זמן רב מאד הייתי צריכה קודם כל להצליח למצוא רופא שיסכים בכלל לשמוע אותי אומרת את המילה ‘קנאביס’. עברתי המון רופאים והמון מרפאות, גם רופאי ריאות וגם פסיכולוגים ופסיכיאטרים. כל אחד ששמע אותי מדברת על טיפול בקנאביס כינה אותי פסיכית, וסירב בכל תוקף לרשום לי המלצה”.

“במקום הטיפול בקנאביס, כל הרופאים דווקא שמחו לנסות לדחוף לי המון כדורים נסיוניים, בעוד נאמר לי לא פעם ולא פעמיים שאני פשוט צריכה להפסיק לחשוב על זה והכל יהיה בסדר, להפסיק לקוות לקבל טיפול בקנאביס כי זה לא יקרה, ולהסכים להתמסר לכדורים”.

קנאביס רפואי במקום כדורים
סמים קשים לפני קנאביס רפואי – נוהל שגרתי

“כחלק מתהליך השיקום שלי לאחר התאונה הלכתי לפסיכיאטר, כי הדיכאונות והחרדות לא עזבו אותי. לעומת שאר הרופאים, הוא דווקא היה אופטימי והמליץ לי על הטיפול בקנאביס, ואחר כך גם ליווה אותי לאורך כל הדרך עד לקבלת האישור”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“הייתי צורכת קנאביס עוד לפני שקיבלתי את האישור, וכבר אז ראיתי איך הוא עוזר לי, לכן התעקשתי על הטיפול. הקנאביס לפני הכל, עד כמה שזה יכול להישמע מוזר לאנשים שלא צורכים אותו, עוזר לי לנשום כמו שצריך. אני הרבה יותר שמחה, הרבה פחות נופלת לדיכאונות ובאופן כללי מחייכת הרבה יותר”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“במקביל לטיפול בקנאביס אני צורכת תרופות למחלת הריאות, אבל מה שבאמת עוזר לי לנשום כמו שצריך, ומה שנותן לי תחושה שאני חלק מתפקד מהחברה זה ללא ספק רק הקנאביס. בזכותו בלבד אני יכולה להרגיש יותר כמו אדם בריא מאשר כמו אדם חולה”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“צר לי לשמוע על כל המקרים בהם המטופלים עוברים טלטלות קשות בדרך לאישור שלהם. יש לי עצה אחת – פשוט אל תוותרו, ותמשיכו לדרוש קנאביס”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“קרה לי מקרה אחד, זמן קצר לפני שקיבלתי את הרישיון שלי, אבל תודה לאל שהוא נגמר בלא כלום. מישהו כנראה הלשין עלי שאני מעשנת קנאביס, והגיע אלי שוטר הביתה כדי לערוך חיפוש. לאחר שהוא לא מצא כלום, הוא הלך לדרכו מבלי להטריד אותי שוב”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“אני לא ממש יודעת כיצד לענות על השאלה הזאת, אבל ללא ספק אגיד שהמצב שלי היה גרוע הרבה יותר, והשאלה האמיתית היא האם בכלל הייתי חיה עד היום”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם חשבת להתחיל לגדל בעצמך?

“אני בעד. אני בעצמי הייתי רוצה להתחיל לגדל קנאביס אם היה לי את הידע הדרוש”.

סיפורה של סילביה פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות