ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס רפואי בתאילנד

קנאביס רפואי בתאילנד חינם – מחלקים ירוק בבנגקוק

שתפו את החברים

שתי מרפאות ראשונות לקנאביס רפואי, נפתחו בשבוע שעבר בבירת תאילנד. המדינה הדרום מזרח אסיאתית, הידועה במדיניות קשוחה כלפי עברות סמים, הצביעה במפתיע כבר לפני שנה על לגליזציה של קנאביס רפואי. עכשיו זה מגיע לשטח בין המדינות שלא כדאי להיתפס בהן…

שתי מרפאות ראשונות לקנאביס רפואי, נפתחו בשבוע שעבר בבירת תאילנד. המדינה הדרום מזרח אסיאתית, הידועה במדיניות קשוחה כלפי עברות סמים, הצביעה במפתיע כבר לפני שנה על לגליזציה של קנאביס רפואי. עכשיו זה מגיע לשטח

בין המדינות שלא כדאי להיתפס בהן עם קנאביס, לתאילנד יש מקום של כבוד. בפינה האקזוטית הזו של העולם, החביבה כל כך על התייר הישראלי, כמו גם בשאר חלקי דרום מזרח אסיה, סמים (הרואין, קנאביס, זה לא ממש משנה) נחשבים לשטן הגדול ועברות סמים מצדיקות גם עונש מוות. 

לכן כה משמח היה לשמוע שגם בתאילנד זזים בכיוון הנכון. זה קרה כשהפרלמנט התאילנדי אישר ברוב גדול, כבר לפני שנה, חוקים בעד לגליזציה של קנאביס רפואי והחריג את מוצרי הקנאביס וההמפ מרשימת הסמים המסוכנים. 

הסיבה היא, כמו תמיד, פוטנציאל כלכלי ובתאילנד מכירים כנראה את התחזיות, המנבאות ששוק הקנאביס הרפואי באסיה, יהיה שווה 5.8 מיליארד דולר עד שנת 2024. 

 

ללמוד מישראל

במאמר מוסגר נציין, שבמסגרת מאמציה של ממשלת תאילנד להיכנס לתחום הקנאביס הרפואי ולקראת השקת שיווק החומר למטופלים בפריסה נרחבת, הגיעה לפני כמה חודשים לישראל משלחת של גורמי ממשל בכירים תאילנדים.

חברי המשלחת סיירו בחוות מקומיות לגידול קנאביס ובחברות תרופות המתמחות בייצור תכשירים מהצמח, כדי ללמוד מהידע הישראלי ולבחון שיתופי פעולה.

 

חינמי בשבועיים הראשונים

מאז החלטת הפרלמנט של סוף 2018, נפתחו ברחבי תאילנד 25 מרפאות לקנאביס רפואי. המרפאות פועלות ליד בתי חולים, אך במתכונת חלקית. הן פתוחות רק ימים ספורים בשבוע, בשל מחסור בכוח אדם מיומן.

בשבוע שעבר, הלכה תאילנד צעד נוסף לקראת הרחבת השימוש בצמח למטרות רפואיות, עם פתיחתן בבנגקוק של שתי חנויות הקנאביס הראשונות, שיפעלו במתכונת מלאה ובכל ימות השבוע. הגדרת ההתמחות של החנויות הללו היא, אגב, “רפואה מסורתית ואלטרנטיבית, המבוססת על קנאביס”. המהלך הופך את תאילנד למדינה הראשונה באסיה, שמשיקה פעילות בתחום. הטיפול במרפאות, הודיע שר הבריאות התאילנדי אנוטין צ’ארנוויראקול, יהיה חינמי בשבועיים הראשונים. “אנחנו מאמינים שאת ההצלחה, ניתן יהיה להעתיק לכל מדינה בעולם”.

 

דחיפה לחקלאות המקומית

תאילנד החמה, הלחה ושטופת השמש, היא מדינה אידיאלית לגידול קנאביס ואכן קיימת בה מסורת ארוכת שנים של שימוש בצמח. עד שנות ה-30 של המאה הקודמת, השימוש בקנאביס היה נפוץ בתאילנד כתרופה למחלות ומכאובים ואפילו כתבלין במרקים.

בשנים האחרונות הבינו, כאמור, גם השלטונות ששווה להחיות את המסורת הישנה, שהולכת ומתבררת כעסק מכניס וענף שיכול לתת דחיפה לחקלאות המקומית.

גידול קנאביס רפואי בתאילנד כיום, נעשה תחת עינה הפקוחה של הממשלה, כולל חלוקת הרישיונות לייצור ומכירה. משרד הבריאות התאילנדי מפקח על ייצור הקנאביס, בשישה מוקדים ברחבי המדינה.

ספק החומר הגדול ביותר הוא ארגון הרוקחות הממשלתי, המסונף למשרד הבריאות. גידול, ייצור ומכירת הצמח יהיו מוגבלים בארבע השנים הבאות לחברות מקומיות בלבד, שאושרו על ידי הממשלה.

בשלב הראשון, רק בתי חולים ומכוני מחקר, יקבלו היתר להקמת מתקני יצור, אבל בעתיד יוכלו גם עסקים קטנים להיכנס לתחום. הפרלמנט אף הציע טיוטת חוק, שיתיר לכל משק בית במדינה לגדל עד שישה צמחי קנאביס ולמכור את התוצרת למדינה, לאריזה ושיווק עבור מטופלים.

 

תרופה טבעית

ובינתיים, שתי מרפאות הקנאביס החדשות שנפתחו בשבוע שעבר, הוצפו עם פתיחתן במאות מטופלים. מספר הנרשמים לקבלת טיפול עתידי, עמד לאחר יום הפתיחה, על יותר מ-2,000 חולים. “אנחנו עדיין בשלב הפיילוט”, הבהיר שר הבריאות לאנשי התקשורת שהגיעו לטקס הפתיחה החגיגי, “מכיוון שאין לנו עדיין מספיק רופאים עם התמחות בקנאביס”.

על פי ההערכות, כל מרפאת קנאביס כזאת, צפויה לטפל ב-200-300 חולים ביום. עד חודש מרס, מתוכננות להיפתח, לדברי השר, עוד 77 מרפאות קנאביס רפואי בתאילנד, אחת בכל מחוז של המדינה.

ללקוחות מוצעים מוצרי קנאביס מארבעה זנים, במינונים שונים של CBD ו-THC, המיועדים לטיפול במיגרנות, הפרעות שינה, בחילות, חוסר תחושה, כאבי שרירים ועוד.

“הייתי מודאגת בהתחלה מהרעיון של צריכת קנאביס”, מספרת מטופלת בת 69, שהגיעה לאחת המרפאות, הנעזרת בשמן קנאביס לטיפול בבעיות שינה, “אבל קראתי ולמדתי את ההשפעות של הצמח והחלטתי לנסות. אחרי הכול, זו תרופה טבעית”. 

מטופלת אחרת, בת 57 הסובלת זה שנתיים מסרטן בלוטות הלימפה, סיפרה ששמן הקנאביס עוזר לה להתמודד עם תופעות הלוואי של הטיפול הכימותרפי, אבל עד עכשיו יכלה להשיג אותו רק בשוק השחור. “הטיפול עדיין לא נגיש בצורה נרחבת והמחיר די גבוה, אם אתה מבקר במרפאות מחתרתיות”, אמרה. “כאן השירות הוא חינמי”.

בת 29 הלוקה בשיתוק מוחין שהגיעה גם היא לקבל שמן קנאביס. לדבריה, היא  החלה להשתמש בחומר לפני חודשיים, וקיבלה אותו עד כה בבית חולים ממשלתי. “היום אני ישנה טוב ואני פחות עצבנית”, סיפרה.

“קנאביס יכול להיות תשובה, לפחות בשיפור איכות החיים של חולים”, אמר ד”ר פראסרט מונגקולסירי, מנהל בית חולים ציבורי, שעסק בייעוץ למטופלים ביום פתיחת המרפאה. “הוא יכול להפחית את השפעת תופעות הלוואי של טיפולים  שחולי הסרטן מקבלים ועוד”.

 

הכול בדולר

השר צ’ארנוויראקול, שהיה הכוח המניע מאחורי המדיניות החדשה, הביע תקווה שהתרופות מבוססות הקנאביס ייכנסו בקרוב לסל התרופות הממשלתי, מה שיאפשר לסבסד את מחירן והוא יעמוד על סכום השווה לדולר אחד.

יש לציין שהמפלגה שהשר  עומד בראשה, החברה בממשלה התאילנדית, זכתה במרס האחרון ב-50 מושבים בפרלמנט, בעקבות קמפיין ללגליזציה של מוצרי קנאביס במטרה לעזור לחקלאים.

כאמור, השימוש בקנאביס בתאילנד, חוקי רק בכפוף לתעודה רשמית ולצורכי רפואה ומחקר בלבד. למטרות פנאי, הוא עדיין אסור, לידיעת התיירים.

קנאביס רפואי בתאילנד
פסטיבל קנאביס בפאטייה
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות