ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס רפואי לטיפול באוטיזם

אושר לראשונה: קנאביס רפואי לטיפול באוטיזם

שתפו את החברים

מדינת מישיגן בארה”ב הרחיבה את תוכנית הקנאביס הרפואי שלה והוסיפה לה 11 התוויות רפואיות חדשות שבגינן יהיו זכאים חולים לקבל רישיון לקנאביס. בין ההתוויות, לראשונה בעולם, מוגדרת גם תסמונת האוטיזם בתור מצב רפואי שניתן לטיפול בעזרת קנאביס, זאת לאחר מחקרים…

מדינת מישיגן בארה”ב הרחיבה את תוכנית הקנאביס הרפואי שלה והוסיפה לה 11 התוויות רפואיות חדשות שבגינן יהיו זכאים חולים לקבל רישיון לקנאביס. בין ההתוויות, לראשונה בעולם, מוגדרת גם תסמונת האוטיזם בתור מצב רפואי שניתן לטיפול בעזרת קנאביס, זאת לאחר מחקרים מקומיים שהראו שהטיפול מראה יעילות גבוהה בקרב חלק מהנבדקים.

בשנה האחרונה חלה הרחבה משמעותית של מערכת הטיפול בקנאביס רפואי במדינות רבות בארה”ב, ולאחר שכמה מדינות קבעו כי ניתן להשתמש בקנאביס לגמילה מסמים ותרופות וכן לשיכוך תופעות לוואי של כמעט כל מצב רפואי, גם תסמונת האוטיזם נכנסת עכשיו באופן רשמי לרשימה.

קנאביס לטיפול באוטיזם, או יותר במדויק לשיפור הפעילות הנוירולוגית והמוטורית התקינה של הלוקים בה, הוא תחום שנחקר לראשונה רק בשנים האחרונות, בעיקר בישראל אך גם בכמה מוקדים נוספים בארה”ב ואירופה.

לקנאביס רפואי לא מונע משמורת על ילדים
קנאביס – טיפול יעיל לילדים הלוקים באוטיזם ואפילפסיה

לפי המחקרים שנערכו עד היום, נראה כי לקנאביס אכן יש סגולות משמעותיות בשיפור מצבם של החולים, באופן דומה לזה שמתרחש בקרב חולי אפילפסיה המטופלים בקנאביס, אך עד עתה לא נחשבה התסמונת בתור התוויה רפואית שמזכה בקנאביס רפואי.

בסוף השבוע שבוע שעבר הודיעו נציגי המחוקקים של מדינת מישיגן, ארה”ב, שלאור הראיות שהצטברו במחקרים הרשמיים ובעוד מחקרים סטטיסטיים רבים המבוססים על דיווחים של הורים שטיפלו בילדיהם, יש לאשר טיפול בקנאביס רפואי לילדים המציגים מאפיינים של הימצאות על הספקטרום האוטיסטי.

“המצבים הרפואיים שנוספו לרשימה המעודכנת של התוכנית הם אלו עליהם המליצה הוועדה להערכת הקנאביס הרפואי, בעקבות מחקרים שבחנו את יעילות הטיפול ואת איכותו לעומת טיפולים מקובלים אחרים למצבים אלה”, מסרה שלי אדגרטון (Shelly Edgerton), מנהלת מחלקת הרישוי והרגולציה של הממשל המדיני במישיגן, בראיון שנערך עמה. “המסקנה שעלתה היא כי טיפול בילדים הלוקים באוטיזם באמצעות תמציות קנאביס יכול לסייע להם על ידי שיפור משמעותי במדדים קוגניטיביים ומוטוריים”.

גם מחוץ למישיגן - הורים מטפלים בילדים אוטיסטים עם שמן קנאביס
גם מחוץ למישיגן – הורים מטפלים בילדים אוטיסטים עם שמן קנאביס

מלבד אוטיזם, וועדת ההערכה המליצה על עוד 9 מחלות ומצבים רפואיים – ארטריטיס (דלקת מפרקים שגרונית), כאב כרוני, קוליטיס, מחלות מעיים דלקתיות (IBD), פרקינסון, פציעות בעמוד השדרה, תסמונת טורט, קיבים בקיבה (אולקוס) ותסמונת אובססיבית טורדנית (OCD) –  שנכנסו גם הם לחוק הקנאביס החדש יחד עם עוד 11 התוויות שהיו מאושרות משנת 2008.

נתוני המחקר שייאספו מעתה במערכת הרפואה המדינית במישיגן, ישמשו בקרוב כבסיס לבחינת מדיניות עבור כל מדינות ארה”ב ואפילו עבור הממשל הפדרלי, שכבר התחיל לפזול בכיוון שחרור חוקי הקנאביס בתחום התעשייה, בקרוב צפויה להתרחב המגמה של טיפול באוטיזם באמצעות קנאביס גם לאירופה ואולי גם לישראל.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות